Australijski sistem javnog prevoza

Transportni sistem budućnosti: Voziti se u jednom vozilu koje služi kao bus, voz i tramvaj

22.05.2024. 16:24 / Izvor: Akta.ba
Austrija

Australija ima napredan i "uvezan" saobraćajni sistem, od gradskog autoputa do željezničkih pruga.

Javni prevoz u Australiji nudi četiri glavne opcije: voz, autobus, trajekt i laku željeznicu odnosno tramvaje.

Bilo da želite putovati od predgrađa do centra grada, putovati međunarodno, pronaći ćete odgovarajući javni prevoz za putovanje.

Sydney se može pohvaliti jakom multimodalnom transportnom mrežom, koja besprijekorno povezuje autobuse, vozove i trajekt, navodi se u jednoj studiji koja definira transportni sistem u Sydneju kao "potpuno automatizirani sistem metroa... jedan od najinovativnijih tranzitnih sistema na svijetu".

Neke usluge, kao što je Melbourne's City Circle Tram, potpuno su besplatne.

U Sidneju postoje ograničenja za nedjeljne cijene prevoza, tako da nikada nećete platiti više od maksimalne nedjeljne cijene karte, bez obzira na to koliko često koristite transportnu mrežu.

Sydney Metro je tehnološki najnaprednija željeznička pruga u Australiji, i jedina je u Australiji potpuno dostupna željeznička usluga bez vozača.

Radi se o potpuno automatiziranom brzom tranzitnom sistemu.

Međutim, ono što je dodatno interesantno je "tranzitni" bus koji olako saobraća i na drumu i na željeznici što je poznato kao "bus-voz" O-Bahn prevoz.

Naime, bus na određenoj relaciji "prelazi" na tračnice željeznice bez zastoja u saobraćanju.

Tako napredan sistem prevoza za mnoge zemlje je nepoznanica.

Linija O-Bahn je vođena autobuska staza koja je dio sistema brzog autobuskog prevoza koji opslužuje sjeveroistočna predgrađa Adelaidea, na jugu Australije.

O-Bahn sistem je osmislio Daimler-Benz kako bi omogućio autobusima da izbjegnu saobraćajne gužve dijeleći tramvajske tunele u njemačkom gradu Esenu.

Bus/voz/tramvaj O-Bahn

O-Bahn je u Adelaidi uveden 1986. da bi opsluživao gradska sjeveroistočna predgrađa koja se brzo šire, zamjenjujući raniji plan za proširenje tramvaja.

O-Bahn pruža posebno izgrađenu prugu, kombinujući elemente autobuskog i željezničkog sistema.

Staza je duga 12 kilometara i uključuje tri petlje u Klemzigu, Paradise i Tea Tree Plaza.

O-Bahn "staza"

Petlje omogućavaju autobusima da ulaze i izlaze sa autobuske staze i da nastave na prigradskim linijama, izbjegavajući potrebu da putnici pređu na drugi autobus kako bi nastavili putovanje.

Autobusi mogu da putuju maksimalnom brzinom od 100 km/h, ali su ograničeni na 85 km/h.

Od 2015. godine, autobuska linija prevozi približno 31.000 ljudi radnim danom.

Dodatni dio koji uključuje tunel od 670 metara otvoren je 2017. na kraju grada kako bi se smanjio broj zakrčenih raskrsnica koje autobusi moraju proći da bi ušli u centar grada Adelaide.

Razvoj autobuske pruge O-Bahn doveo je do razvoja Linearnog parka Torrens od oronulog gradskog odvoda u atraktivan javni otvoreni prostor.

To je također pokrenulo urbani razvoj oko sjeveroistočnog terminala u Modburyju.

Prvi autobusi koji su ušli u promet na O-Bahn-u bili su Mercedes-Benz O305. Oni su modifikovani za upotrebu u O-Bahn-u od strane Mitsubishi Motorsove fabrike prije nego što je ugradnju "preuzela" domaća kompanija Pressed Metal Corporation South Australia.

Dio staze koji se koristi za testiranje O-Bahn autobusa

Kasnije su kupljeni i drugi modeli dizel i električni poput MAN SG280 i SL202, Scania K360UA i K320UB, i jednim Mercedes-Benz O405NH. U slučaju kvarova, za vuču autobusa sa O-Bahn-a koristi se posebno dizajnirano vozilo pod nazivom "Dumbo".

U ranim fazama dizajna bilo je predviđeno da svi autobusi imaju sposobnost vuče; međutim, sindikat vozača je to odlučno odbacio i kupljen je "Dumbo".

Ako guma eksplodira tokom putovanja, točak za vođenje sprječava neredovno kretanje autobusa, a manja aluminijumska unutrašnja guma omogućava da se autobus vozi do najbliže stanice brzinom od 40 km/h. Točak vodilica, koji strši neposredno ispred prednjih točkova, najvažniji je dio autobusa kada se putuje O-Bahn-om.

Scania K320UA zglobni autobus u CBD-u, sa vidljivim desnim vodećim točkom

Direktno je povezan sa upravljačkim mehanizmom i upravlja autobusom trčeći uz izdignutu ivicu kolosijeka. Iako nije striktno neophodno da vozači drži volan O-Bahn-a zbog točka za navođenje, sigurnosne procedure zahtijevaju od vozača da u svakom trenutku bude upozoren na okolnosti u kojima se vozilo nalazi.

Pogledajte kako izgleda taj "prelaz" sa ceste na tračnice:

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza