U Njemačkoj krenuo prvi voz na vodonik

18.09.2018. 12:24 / Izvor: HINA
U Njemačkoj krenuo prvi voz na vodonik

Vozovi na vodonik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodonika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom.

U Njemačkoj je u ponedjeljak u promet pušten prvi svjetski voz na vodonikov pogon čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija suprostavlja dizelskim vozovima koji onečišćuju vazduh.

Dva plava voza koje je proizveo francuski Alstom krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervoerdea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

"Prvi svjetski voz na vodonik ulazi u komercijalnu djelatnost i spreman je za proizvodnju", rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervoerdu, stanici na kojoj će se voz puniti vodonikom.

Alstom, proizvođač francuskih TGV-ova, kaže da planira isporučiti još 14 vozova Donjoj Saskoj do 2021., ali i drugim njemačkim državama koje pokažu interes.

Vozovi na vodonik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodonika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom.

Višak energije skladišti se u litij-ionskim baterijama u vozu.

Voz može voziti oko hiljadu kilometara s jednim spremnikom vodonika, što je sličan doseg kao i kod dizelskih vozova.

Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i tiša alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim njemačkim gradovima koji se bore sa zagađenjem zraka.

"Sigurno da je kupovanje vozova na vodonik skuplje od dizelskih, ali je jeftinije u održavanju", rekao je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP.

Druge zemlje se također interesiraju za vozova na vodonik, kažu iz Alstoma, uključujući Britaniju, Nizozemsku, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu.

Francuska vlada se već izjasnila da do 2022. želi imati voz na vodonikov pogon na šinama.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza