Reportaža: Turska ponovno postaje destinacija za odmor iz snova

13.06.2017. 12:03 / Izvor: Akta.ba
Reportaža: Turska ponovno postaje destinacija za odmor iz snova
OTVORI GALERIJU

Turska je u 2015. bila šesta najpopularnijih turističkih destinacija u svijetu i privlačila je više od 30 milijuna turista godišnje.

'Ako niste znali vi se nalazite u Turskoj', bile su riječi koje je vodič nekoliko puta, prilikom naše posjete eksluzivnim hotelima u turskim ljetovalištima na Sredozemnom moru, koja se realizirala u organizaciji agencije 'Centrotours', ponovio novinarskim ekipama i turističkim radnicima iz BiH.

I doista, to podsjećanje nam je trebalo jer se u jednom trenutnu činilo da smo na obalama Španjolske ili nekog drugog luksuznog europskog ljetovališta. 

Iako su turska ljetovališta od Alanye, Sidea, pa do Antalye  i Kemera popularna kod nas ipak većina građana ima određene predrasude u smislu kvalteta usluge koju pružaju hoteli sa 4 i 5 zvjezdica kao i sadržajima koje može ponuditi ova konzervativna zemlja, te sigurnosti u tim ljetovalištima nakon zadnjih događanja.

 Međutim, posjeta ovom dijelu je razbila sve predrasude o tome što Turci mogu ponuditi u turizmu.

Kako su okrenuti turistima pokazuje i to da u svim hotelima toče alkoholna pića, skoro pa 24 sata, a u njihovim restoranima je izbor jela, kako domaćih tako i stranih, toliko veliki da jednostavno ne stignete sve probati.

Ova regija živi od turizma, a vodeći su i po poljoprivrednoj proizvodnji. Može se reći da hrane čitavu Tursku sa svojim proizvodima, a imaju i za izvoz. Razlog tomu je veliki broj sunačnih dana tako da neke kulture imaju urod i dva puta godišnje. Jedna od najpopularnijih kultura je narandža, nar i dud. Narandža uspijeva skoro tijekom čitave godine. 

Ono što je bitno da oni svoje prednosti znaju i unovčiti. 

To pokazuje i veliki broj njemačkih gostiju te Rusa koji su ovu regiju prepoznali po kvaliteti usluge koju nudi.

Naime, Turska je u 2015. bila 6. najpopularnijih turističkih destinacija u svijetu i privlačila više od 30 milijuna turista godišnje.

Iako su joj veliku štetu u oblasti turizma donijeli prošlogodišnji nemiri na političkom planu koji su se dogodili usred turističke sezone kao i serija bombaških napada izvedenih u toj godini, sektor turizma se oporavlja i prema planu očekuje da do 2023. godine prihodi od turizma dosegnu 50 milijardi američkih dolara.

Njihov koncept all inclusive u sklopu kojeg vam, kada na početku platite aranžman, više ne treba novčanik za vrijeme boravka u hotelu san snova je svima koji su odsjedali na Jadranskom primorju gdje često ugostitelji ili hotelsko osoblje, a ponajviše vlasnici privatnog smještaja, gledaju na gosta kao da bi najbolje bilo da je platio aranžman, ali da nije došao.

Toga u ljetovalištima na turskoj rivijeri nema.Ovdje se gleda da se gostu ugodi na svaki mogući način-od restorana u hotelima koji su otvoreni do 24 sata, do posebne vrste pijeska koju su neki hoteli dovezli iz Egipta, a koji se ljeti ne užari kao obični do usluga koje su namijenjene za obitelji sa djecom. Tako su recimo za djecu osmišljene animacije od 10 ujutro do 10 navečer, a neki hoteli nude i spa za djecu.

U resortima vlada opušten stil u smislu da ne morate rano ustati kako ne biste propustili doručak. Sve je prilagođeno gostima. U većini hotela je doručak od 7 do 10 sati. Onda ide kasni doručak od 10 do 11,a ukoliko ni tada niste uspjeli ustati imate mogućnost jesti su snack baru koji se nalazi na više mjesta u hotelskom komplesu gdje možete naručiti jelo. Obilje hrane je dostupno tijekom cijelog dana i možete je konzumirati u negraničenim količinama. 

Na gostima je samo da uživaju i odmaraju od svoje svakodnevnice. Ono što oduševljava na ovom području je ukusna hrana, bogatstvo prirode i velika uslužnost osoblja u hotelima. Svugdje vas dočekuju s osmijehom. 

U nekoliko gradova koje smo posjetili duž obale Turske - od Side, Antalye, Alanye i Kemera- postoji veliki izbor plaža,od onih koje su plitke i pogodne za obitelji sa djecom, do onih sličnim plažama na Jadranu kao što su u Kemeru gdje imate dublje more i blizina planina.

Za one koje ne žele samo uživati u predivnim specijalitetima koje pružaju hoteli, plažama i bazenima postoje zanimljivi izleti na kojima se možete upoznati sa bogatom turskom povijesti jer je ovo dio koji je, kao i Balkan, kroz svoju povijest bio pod utjecajem mnogih naroda i osvajača. 

Pa tako je bio zanimljiv i izlet na planinu Tahtali, koja je najviša planina u Turskoj, do koje vodi najduža žičara u Europi. Za vrijeme naše posjete se nažalost nije vidio Kemer i Antalya, ali jednako tako impresivan doživljaj je bio biti okružen oblacima na visini od 2365 metara.

Centrotours gostima, između ostalog, pruža i mogućnost izleta u Jeruzalem, posjete Pamukkalama, koje su kompleks jedinstvenih mineralnih izvora u jugozapadnoj Turskoj, u blizini grada Denizlija, posjeta mjestu rođenja sv. Nikole u gradu Demre kao i mnoge druge.

Dobra vijest za turiste iz BiH koji žele ovo ljeto posjetiti tursko primorje da od sredine ovog mjeseca ''Centrotours'' kreće s direktnim čarter letovima za Antaliju te da putovanje traje oko dva sata.

"Ono na što smo se mi fokusirali su najbolji hoteli u Turskoj. Turci su uspostavili visok standard kada je riječ o turizmu i teško je da itko u svijetu može doći do tog nivoa'', kaže Muamer Lutvić, direktor ''Centrotoursa''. 

Posjetimo, da je Turska destinacija u nastajanju za golf turizam sa 15 turističkih licenciranih golf odmarališta.

Ova država ima 7.200 km obale i sa 436 plaža sa plavim zastavama, koje su oznaka za čistoću mora, što ih svrstava na drugo mjesto po čistoći mora. Plava zastava za plaže je međunarodni ekološki program/standard zaštite okoliša mora i priobalja. Samo Španjolska ima više plavih zastava na plažama od Turske i to 578.

INVESTITORI KOJI GRADE HOTELSKE KOMPLEKSE NE MOGU POSTATI VLASNICI ZEMLJIŠTA

Turska velikim intenzitetom gradi novi hotele i putnu infrastrukuru. Tako statistike pokazuju da je 2015. godini u ovoj zemlji bilo je više od 165 hotelskih lanaca. Veliki broj njih je u vlasništvu domaćih investitora, a 15 posto u vlasništvu stranih ulagača.

Tako je vlasnik jednog od najeksluzivnijeg hotela na području Antalije, hotela Mardan Palace, iz Azerbedžana. 

Hotel je replika dvorca Dolmabahce iz Istanbula, a njegova izgradnja je koštala oko milijardu dolara. On plijeni svojim pozlaćenim stropovima, stepeništvem koje je istovjetno onom u dvorcu Sulejmana Veličanstvenog. Ovu ekstravaganciju upotpunjuje i helikopter parkiran ispred hotela kao i cijena smještaja.

Ipak, Turci za razliku od nas, svoje zemljište ne prodaju strancima. Svi koji žele investirati i izgraditi hotelske komplekse u Turskoj, kako smo saznali, zemljište mogu samo iznajmiti, a ne postaju njegovi vlasnici. 

Tekst i foto: Danijela Kozina

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza