Balkan privlači svjetske TV-kuće

13.10.2011. 10:08 / Izvor: Deutsche Welle
Balkan privlači svjetske TV-kuće

Al Jazeera, Chellomedia i Dogan su neke od velikih medijskih kompanija koje su proteklih mjeseci "ušle" na Balkan. Da li im je Balkan interesantan kao tržište ili kao izvorište vijesti jer se radi o "trusnom području"?

Velike svjetske korporacije ulaze na televizijsko tržište BiH i regije. Nakon Al Jazeere Balkans koja u studenom počinje s emitiranjem programa iz Sarajeva, stigli su i američka Chellomedia, koja je preuzela 40 posto udijela na sarajevskoj OBN televiziji, a TV1 objavila je strateško partnerstvo s Dogan grupom. Istovremeno, televizija Pink o dokapitalizaciji pregovara s Mid Europa Partners.

Vlasnici privatnih televizijskih kompanija u BiH interes velikih svjetskih tvrtki predstavljaju kao vrhunac vlastitog uspjeha.

Novi partner, nove mogućnosti "Oduševljeni smo što smo ušli u partnerstvo s Chellomediom, koji već ima značajne TV operacije u regiji i posvećen je građenju uspješnih i popularnih TV kanala", izjavio je za Deutsche Welle, vlasnik sarajevskog OBN-a Zagrepčanin Ivan Ćaleta. I Pink media grupa Željka Mitrovića, u čijem je vlasništvu i Pink BiH, potvrdila je kako pregovara o dokapitalizaciji u iznosu od 150 milijuna eura s velikim europskim investicijskim fondom Mid Europa Partnersom.

Ni Sanjin Bećiragić, urednik programa TV 1 ne krije oduševljenje ove sarajevske televizije strateškim partnerstvom sa svjetski poznatom kompanijom Dogan.

"Strateško partnerstvo donijelo nam je ekskluzivna prava, a namjeravamo i širenje na regiju bivše Jugoslavije. U sljedećoj fazi TV1 napravit će i suradnju sa njihovom stanicom CNN Turk koja će se ogledati u tehničkoj, novinarskoj i svakoj drugoj razmjeni iskustava s jednom od najuglednijih svjetskih stanica", kaže Bećiragić.

Zakonska ograničenja

Teoretski, stranci mogu posjedovati 49 odsto akcija domaćeg medijaNo, ulazak stranih kompanija na medijsko tržište BiH nije bez zapreka. Žele li preuzeti udio veći od 5 posto u bh medijima, inozemne korporacije morat će ishoditi suglasnost bh regulatora za elektronske medije, s tim da im je vlasnički udio također limitiran zakonom, pojašnjava pomoćnica direktora Regulatorne agencije za komunikacije BiH, Helena Mandić.

"Zakon ograničava udio u vlasnistvu stranih fizičkih i pravnih osoba na 49%, u elektronskim medijima u BiH, osim u slučajevima kada se za eventualne veće udjele dobije posebna suglanost nadleznog entitetskog tijela", kaže ona.

Dakle, rupa u zakonu za većinsko preuzimanje bh televizijskih, postaja, ipak postoji. No, više od toga javnost interesira čime to relativno malo marketinško tržište Bosne i Hercegovine i regije privlači velike svijetske medijske igrače.

Balkan kao izvorište vijesti

Komunikolog doc dr Enes Osmančević kaže kako BiH i Balkan sadrže elemente drame, nasilja, pa i potencijalnih ratova, odnosno elemente vijesti.

To je, po njegovom mišljenju, glavni razlog dolaska svjetskih televizija u BiH i regiju.

"Balkan njih više interesira kao izvorište atraktivnih vijesti, a manje kao atraktivno marketinško tržište".

S dolaskom svjetskih televizijskih kuća gledatelji u BiH i regiji dobit će globalnu refleksiju lokalnih zbivanja, te čuti i vidjeti drugačiju interperetaciju događaja u BiH i okruženju, kaže Osmančević.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti