hotel

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Uposlenici ministarstva koristili smještaj sa pet zvjezdica na koji nemaju pravo

U Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH uočeno je kako su u pojedinim slučajevima uposleni, koji u skladu sa svojim statusom na to nemaju pravo, koristili hotelski smještaj kategorije pet zvjezdica.

25.07.2022. 12:36 / Izvor: Akta.ba

Na testiranom uzorku putnih naloga u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH uočeno je kako su u pojedinim slučajevima uposleni, koji u skladu sa svojim statusom na to nemaju pravo, koristili hotelski smještaj kategorije 5 zvjezdica, pokazala je finansijska revizija ovog ministarstva za 2021. godinu.

Zbog toga je Ured za reviziju institucija BiH izdao preporuku da su uposlenici ministarstva dužni pridržavati se odredbi važećeg podzakonskog akta prilikom korištenja smještaja na službenim putovanjima. 

Naime, odlukom Vijeća ministara BiH o načinu i postupku ostvarivanja prava uposlenih u institucijama BiH na naknadu za službeno putovanje definirane su kategorije smještaja koje su na raspolaganju uposlenim koji se upućuju na službeno putovanje, shodno njihovom statusu. 

"Citiranom odlukom pravo na korištenje istog imaju isključivo članovi Predsjedništva BiH, predsjedavajući, ministri i zamjenici ministara u Vijeću ministara BiH, kao i njihovo lično osiguranje te članovi kolegija domova Parlamentarne skupštine BiH", navodi se u revizorskom izvještaju.

ULAGANJE U VOZILA ČIJA JE EKONOMSKA OPRAVDANOST UPITNA

Osim preporuka za korištenje smještaja, revizori su utvrdili da je ministarstvo ponovo ulagalo sredstva u održavanje službenog vozila čija je ekonomska opravdanost upitna.

Izdaci za materijal i usluge za održavanje vozila su s 31.12.2021. godine evidentirani u iznosu od 46.351 KM, što je za 7.512 KM više u odnosu na prethodnu godinu. 

"Do povećanja je došlo zbog izvanrednog kvara uslijed prometne nezgode na automobilu koje se koristi za prijevoz ministra čiji je popravak iznosio oko 12.000 KM. Trošak popravka naplaćen je od osiguravajuće kuće. Najveći udio u ostvarenim troškovima materijala i usluga za održavanje vozila se odnosi na spomenuto vozilo (32.430 KM uključujući i spomenutih cca 12.000 KM naplaćenih od osiguravajuće kuće)", navodi se.

Imajući u vidu kako su troškovi održavanja ovog vozila i prethodnih godina bili visoki te kako su u izvještajima o reviziji Ministarstva iz prethodnih godina date preporuke koje su ukazivale na potrebu racionalizacije navedenih troškova, evidentno je da do iste nije došlo. 

U izvještaju se dalje navodi da je Ministarstvo za 2021. godinu planiralo nabavku pet službenih vozila iz sredstava budžeta i prihoda od prodaje četiri službena vozila, u koje je uključeno i predmetno vozilo. Međutim, s obzirom na činjenicu kako budžet za 2021. godinu nije usvojen, kupovina službenih vozila nije realizirana, a ulaganja u vozilo su i pored upitne ekonomske opravdanosti ipak nastavljena. 

Revizori zbog toga ponovo ukazuju na potrebu racionalizacije izdataka za održavanje spomenutog službenog vozila, a sve u cilju izbjegavanja ekonomski neopravdanih ulaganja u isto.

RACIONALIZACIJA IZDATAKA

Izdaci na temelju ugovora o djelu u 2021. godini su realizirani u neto iznosu od 122.232 KM, što je za 20.358 KM više nego u prethodnoj godini.

"Tokom godine, putem ugovora o djelu bilo je angažirano ukupno 27 izvršitelja. Planirani budžet za ove namjene iznosio je 106.000 KM. Ministarstvo je i u 2021. godini angažiralo osobe putem ugovora o djelu za poslove koji se nalaze u opisu poslova postojećih radnih mjesta (najmanje pet osoba) te za poslove koji nisu sistematizirani. Predmet ugovora nije određeni posao, odnosno konkretna zaokružena cjelina koja za rezultat ima određeni proizvod, a poslovi nisu privremenog karaktera već je angažiranje vršeno u kontinuitetu tijekom cijele godine pa se kao takvi ne mogu smatrati ugovorima o djelu jer nemaju karakter ugovora o djelu. Angažiranje na temelju ugovora o djelu konstantno je prisutno u dužem vremenskom razdoblju i pored preporuka danih u ranijem periodu", zaključuju revizori.

Ipak, Ured za reviziju institucija BiH je dao pozitivno mišljenje na finansijsku reviziju, uz skretanje pažnje na nepravilno evidentiranje rashoda na teret budžeta tekuće godine.

Pažnja je skrenuta na ekonomski neopravdano ulaganje u održavanje službenog vozila, angažman osoba po osnovu ugovora o djelu u kontinuitetu za poslove koji su predviđeni sistematizacijom radnih mjesta u Ministarstvu, nedostatke i slabosti u postupcima javnih nabava i nedostatke i slabosti procesa dodjele sredstava iz tekućih grantova i kontrole trošenja dodijeljenih sredstava. 

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti