Jesu li električni romobili opasni za pješake i sigurniji na saobraćajnici?

01.08.2022. 07:47 / Izvor: N1
Romobili

Da ne bi bili opasni za pješake vlasti u Kantonu Sarajevo donijele su odluku: romobili se ne mogu voziti po trotoaru.

Za nova vozila potrebna su i nova pravila. Tako je barem u uređenijim zemljama. Među posljednjima je Hrvatska zakonski regulirala vožnju romobilom. Iako je i u BiH ovo prijevozno sredstva sve popularnije, kasni se sa zakonskim odredbama. A broj korisnica i korisnika električnih romobila u Evropi mogao bi, prema predviđanjima, dosegnuti brojku od 55 miliona u naredne četiri godine.

Romobili sve popularniji. Voze ga mlađi, srednjovječni, stariji. I najmlađi se pripremaju za vožnju električnih romobila. Njihovi vlasnici nerijetko voze prebrzo, kažu vozači i pješaci.

Da ne bi bili opasni za pješake vlasti u Kantonu Sarajevo donijele su odluku: romobili se ne mogu voziti po trotoaru.

Vlasti su odlučile da je za vozače romobila sigurnije na saobraćajnicama. S druge strane u susjednoj Hrvatskoj donesen je zakon kojim je zabranjeno vozačima romobila da voze po saobraćajnicama. Propisano je i obavezno nošenje kaciga.

Stručnjaci za saobraćaj upozoravaju da je suluda odluka kojom se romobili mogu voziti saobraćajnicama ukoliko nema biciklističke staze. Objašnjavaju: preopasno je i biće smrtnih ishoda. Za one koji romobile voze trotoarom predviđena je kazna od 50 do 250 KM. Na ulicama vidimo da se nova odredba krši.

“Sakcionišete ekološki čist prijevoz građana, jer nemaju alternativu, osim da se kreću svojim individualnim vozilima, što je vjerovatno po vašoj ‘stručnosti’ najbolje rješenje. Dakle, ovaj propis će nas odvesti bicikliste/romobiliste na ulice… da se ubijamo sa motornim vozilima i da ubijamo pješake sa motornim vozilima”, kazao je Osman Lindov, profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu.

Stoga prije svega treba urediti infrastrukturu, dodaju stručnjaci za saobraćaj. Obzirom da se u Sarajevu biciklističke staze ne protežu kompletnim gradom vozači romobila su primorani voziti cestom u nekim dijelovima grada. Odredba im omogućava vožnju u širini od najviše jednog metra uz desnu ivicu kolovoza.

U uređenim zemljama, naprimjer Njemačkoj, električni romobili mogu se voziti isključivo biciklističkim stazama. Također, svako ko vozi bez vozačke dozvole plaća kaznu od 70 eura. Slične odredbe donose se i u drugim zemljama. S druge strane u BiH se čeka uređenje ove oblasti na državnom nivou; za sada je samo formirana radna grupa u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti