Da li nam budućnost donosi bespapirno poslovanje?

23.09.2022. 10:52 / Izvor: Akta.ba
bezpapirno poslovanje

Digitalizacija književnog fonda i digitalizacija polica osiguranja su bile teme na drugom dijelu 9. Konferencije Mikrografija koja je jučer održana u Sarajevu.

Digitalizacija književnog fonda i digitalizacija polica osiguranja su bile teme na drugom dijelu 9. Konferencije Mikrografija koja je jučer održana u Sarajevu.

Poruka koja je jučer poslana sa konferencije jeste da digitalizacija dokazano smanjuje troškove, povećava učinkovitost i poboljšava kvalitetu poslovanja svojih naručitelja. 

Snežana Garić, iz Mikrografije je govorila na temu "digitalizacija književne građe" kazavši da ona omogućava otvoren pristup knjižnim fondovima za što veći broj korisnika.

Garić je navela da digitalizacija književne građe postala način zaštite izvornika (knjiga, dokumenata i sl), te postala rješenje za čuvanje i njegovanje kulturne baštine.

"Pružila je neometan pristup istovremeno većem broju korisnika sa različitih destinacija tokom 24h/365 dana", rekla je Snežana, dodavši da su osnovni motivi za projekte masovne digitalizacije knjižne građe upravo omogućavanje i poboljšanje pristupa građi i informacijama, ali isto tako i podsticanje obrazovanja, učenja, naučnog i istraživačkog rada razvoj i očuvanje jezika, podsticanje tehnoloških inovacija i sl.

Zeutschel skeneri

Za projekat digitalizacije biblioteke Bošnjačkog instituta Mikrografija je ponudila rješenje za digitalizaciju arhivske građe i različite vrste dokumentacije, koje omogućuju brzo skeniranje dokumenata kao što su: stari rukopisi, stare knjige, karte...

Kako je jučer navedeno na konferenciji riječ je o modelu skenera Zeutschel 05 12 000 A1.

"To je rješenje koje se sastoji od inovativnog hardvera i fleksibilnog softvera koji je jednostavan za korištenje i koji omogućava da bogata arhivska građa bude dostupna širem auditorijumu u digitalnom formatu", pojasnila je Garić.

tehno

Zeutschel skeneri su idealno rješenje za biblioteke, arhive, muzeje, različite oblasti industrije, javne uprave, ali i tamo gdje je potrebno imati najviši nivo kvalitetne digitalizovane dokumentacije.

Snežana je naglasila da se digitalizovana građa ne može oštetiti korištenjem, te da njen kvalitet ostaje uvijek isti.

"Digitalizacija kao izazov našeg vremena omogućava spajanje ljudskih resursa i procesa na različitim geografskim lokacijama kako bismo sami kreirali nove vrijednosti, znanje i iskustva", poručila je ona, dodajući da je ona jedan veliki čuvatelj kulturne baštine što joj je i jedan od glavnih zadataka. 

Milioni skeniranih dokumenata

Tanja Hasanbašić u svojoj prezentaciji je kazala da su iza njih najveći projekti digitalizacije u BiH, odnosno milioni skeniranih dokumenata koji su od velike važnosti i opštedruštvenog značaja.

"Sad već s pravom možemo reći da se na ovom tržištu vidimo kao lideri i eksperti na polju digitalizacije", rekla je ona.

Pojasnila je da se najčešće susreću sa digitalizacijom poslovnih dokumenata, ali da su se pored te dokumentacije susretali i sa digitalizacijom tehničke dokumentacije, kao i nekih specifičnih knjiga. 

"Procesi koji prate digitalizaciju u startu se razlikuju od toga da li projekat digitalizacije provodimo na lokalitetu naših partnera, tu prije svega mislim na javne institucije koje nerado daju građu van svojih ustanova, nekad to ni ne mogu", pojasnila je. 

tehno

Kako je Hasanbašić objasnila skeniranje vrše pomoću njihovog softvera mScan na najsavremenijoj opremi i mogu se u potpunosti prilagoditi zahtjevima partnera.

"Ovisno o formatu i obliku dokumentacije, izvodimo nekoliko različitih postupaka skeniranja na različitim uređajima. Posjedujemo sve potrebne akreditacije nadležnih arhiva za upravljanje i digitalizaciju gradiva", zaključila je. 

Konferenciju je svojim izlaganjem zatvorio Amir Pecar kazavši da smo svi suočeni sa izazovima, te da se sve više spominje digitalizacija, i da je to već sada postao trend. 

"Ideja i opcija na tržištu je mnogo, postavlja se pitanje kako izabrati onu pravu opciju za vašu organizaciju, kako se prilagoditi tome svemu i kako naći svoj put", rekao je on. 

Pecar je naglasio da je konkurencija jako aktivna i da nas samo jedna nečija ideja i implementacija može dovesti do toga da postanemo prošlost za naše klijente.

"Tri su klasična izazova pod kojima se organizacije nalaze a to su zahtjevi okruženja, zahtjevi vlasnika biznisa, i treća najvažnija stvar su zahtjevi klijenata i korisnika", pojasnio je on, dodajući da digitalizacija kao trend svijetli pred našim očima i da je ona tu, predstavlja izazov za sve nas, te da je potrebno što prije se prilagoditi kako bismo opstali među konkurencijom. 

E.S.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti