Prednacrt novog zakona o zaštiti potrošača BiH skoro dvije godine u ladici

08.11.2022. 08:00 / Izvor: Federalna.ba
prava kupaca

Prava potrošača česta su tema, ali kupci i dalje nisu u potpunosti upoznati o pravima koja su im na raspolaganju i misle da je uzaludno boriti se za njih.

Prava potrošača česta su tema, ali kupci i dalje nisu u potpunosti upoznati o pravima koja su im na raspolaganju i misle da je uzaludno boriti se za njih. To trgovcima olakšava izbjegavanje zakonom propisanih obaveza. No, pristup će neminovno morati biti promijenjen.

Zakon o zaštiti potrošača BiH predstavlja krovni zakon za reguliranje potrošačkih odnosa, te ukazuje da svaki kupac ima pravo reklamirati kupljeni proizvod ili pruženu uslugu. To je samo teorija, građani kažu da je u praksi drugačije.

Naši sagovornici smatraju da su njihova prava najviše ugrožena u svakodnevnoj kupovini hrane i pića. Dodaju da je čest slučaj da potrošači ne znaju svoja prava te da njihovo neznanje nekada zloupotrebljavaju trgovci.

"U skladu sa Zakonom, potrošači trebaju uvijek nedostatke na proizvodu ili pruženoj usluzi prvo reklamirati isporučitelju, a zatim, u slučaju nerješavanja problema, obratiti se ili inspekcijama, instituciji Ombudsmana ili udruženju za zaštitu potrošača", navode iz institucije Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

Najbolja zaštita potrošača jeste informiranost i znanje. Svaki potrošač mora se voditi načelom jednakosti strana, odnosno da za svoj novac dobije ekvivalent proizvoda ili usluge. U slučaju da trgovac ne odgovori na zahtjev potrošača, u propisanom zakonskom roku slijede novčane kazne u iznosu od 2.500 do 5.500 KM.

"Ako je zahtjev prema trgovcu opravdan, on je dužan u roku 8 dana da zamijeni proizvod i da postupi po zahtjevu potrošača. Ako on smatra da zahtjev nije opravdan, dužan je da u roku 8 dana pismeno odgovori. Ako i dalje postoji neslaganje imeđu potrošača i trgovca, taj spor se rješava vještačenjem", kaže Elmir Ramić, glavni federalni tržišni inspektor.

Podsjećamo, Prednacrt novog zakona o zaštiti potrošača Bosne i Hercegovine skoro dvije godine stoji u ladici Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine. Očito da do daljenjeg nije u planu njegova realizacija, iako se njime naša država usaglašava s direktivama EU-a, a to je jedna od naših obaveza na putu ka Uniji.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti