Pad cijena nafte neće bitno uticati na ekonomiju u BiH

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Pad cijena nafte neće bitno uticati na ekonomiju u BiH

Iako su cijene nafte na svjetskom tržištu drastično pale, za godinu čak 35,07 posto, kod nas taj pad i nije toliko drastičan, tek 10 do 15 feninga.

06.12.2014. 08:58 / Izvor: Oslobođenje

Iako su cijene nafte na svjetskom tržištu drastično pale, za godinu čak 35,07 posto, kod nas taj pad i nije toliko drastičan, tek 10 do 15 feninga.

Stoga se najave direktorice Međunarodnog monetarnog fonda Christine Lagarde da će pad cijena nafte oživjeti globalnu ekonomiju, ne odnose i na Bosnu i Hercegovinu. Kod nas se neće desiti ništa spektakularno, bar ne za sada.

"Cijena nafte bi u Bosni i Hercegovini trebala biti znatno niža, s obzirom na to koliko je ona pala na svjetskom tržištu. Ovo koliko su smanjili kod nas nije realno, samo je simbolično smanjenje i ne može se odraziti mnogo na druge cijene proizvoda i usluga u BiH. Jedino se može odraziti na lični budžet pojedinaca ili domaćinstava koja imaju vozila, jer će smanjiti potrošnju novca na gorivo", kazao je Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača Republike Srpske, te dodao kako realno postoji prostor za značajniji pad cijena goriva u BiH.

Ukoliko bi se pad cijena nastavio i kod nas, smatra on, mogao bi se odraziti u određenoj mjeri na cijene u poljoprivredi, voća i povrća, zbog toga što bi se smanjili troškovi za obradu zemljišta, te transport proizvoda.

Predsjednik Odbora grupacije javnog prevoza putnika Privredne komore FBiH Dževad Opardija kazao je kako, iako je cijena goriva smanjena, prevoznici neće mijenjati cijene autobuskih karata.

"Kada cijena nafte jednom pojeftini svi pitaju kada ćemo mijenjati cijene karata, ali kada 10 puta poskupi i mi ne dižemo cijene karata, niko ništa ne pita. Cijene autobusnih karata nismo mijenjali od 2009. godine, a znate koliko puta je od tada gorivo poskupljivalo. Uostalom, popunjenost autobusa je katastrofalna, vozi se samo ko mora, tako da mi ne možemo mijenjati cijene jer su i ove minimalne", istakao je Opardija.

Iz uprave G Petrola (Gazprom benzinske pumpe), kompanije koja je među prvima smanjila cijene goriva u BiH, na pitanje kako će pad cijena nafte uticati na rezultate poslovanja kazali su kako je model njihovog poslovanja takav da neprestano vode računa o balansu između profitabilnosti i tržišnog učešća, te kako se i u ovakvim uslovima trude da održe maržu koja obezbjeđuje dugoročnu održivost tog poslovnog modela. Pitali smo ih i da li možemo očekivati da cijene nastave padati.

"Maloprodajne cijene naftnih derivata zavise svakako od cijena po kojima ih nabavljamo iz rafinerija, ali i od drugih okolnosti, kao što su naprimjer lokalni propisi iz oblasti poreza i akciza i slično tome. Zavisno od svih tih parametara mi ćemo utvrđivati cijene na takav način da imamo svoju pristojnu maržu, ali i da našim kupcima pored izvrsnog kvaliteta nastavimo nuditi i vrlo atraktivne cijene. Ne mislimo da su enormne zarade u vremenima krize nešto što će nam obezbijediti dugoročno povjerenje sa kupcima i zato se trudimo da pronađemo balans između onog zbog čega kompanije postoje, a to je određena zarada, ali i potreba i mogućnosti naših kupaca", kazali su za Oslobođenje iz uprave G Petrola.

Snabdjevanje derivatima iz modernizovane Rafinerije Pančevo, dodali su, je stabilno i pouzdano i nemaju potrebu za posebnim nagomilavanjem zaliha.

"Naši kupci imaće kontinuirano snabdijevanje savremenim i visokokvalitetnim gorivima na našim benzinskim stanicama, bez obzira na kretanja na svjetskom tržištu sirove nafte. To je apsolutno sigurno", poručili su.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti