Dogodila vam se prometna nesreća u inozemstvu?Evo što trebate učiniti

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Dogodila vam se prometna nesreća u inozemstvu?Evo što trebate učiniti

Uskoro ide sezona godišnjih odmora. Nažalost, neka putovanja ne idu po planu te udobnost godišnjeg odmora u nekim slučajevima poremeti prometna nesreća. Evo što učiniti u tom slučaju i komu se obratiti.

27.04.2015. 08:38 / Izvor: Dnevni list

Uz dolazak ljetnih dana planiraju se i godišnji odmori. Pojedini građani naše zemlje moći će si priuštiti putovanje osobnim automobilom u druge zemlje. Nažalost, neka putovanja ne idu po planu te udobnost godišnjeg odmora u nekim slučajevima poremeti prometna nesreća. Ne priželjkujući vam to, doznajemo informacije što učiniti u tom slučaju, komu se obratiti i slično, ali i što učiniti prije putovanja da “procedura” ne potraje i bude jednostavnija. Konkretne informacije dobili smo u uredu Biroa zelene karte BiH.

Postupak prijave

U slučaju prometne nesreće u inozemstvu osoba koja upravlja motornim vozilom s bh. registracijskim oznakama upućuje se na potrebu da najprije popuni Europsko izvješće o nesreći i po mogućnosti napravi fotografije mjesta nesreće, a potom prijavi i pozove policijska tijela na licu mjesta nesreće. Nakon toga, potrebno je preuzeti potvrdu o oštećenju vozila od nadležne policijske uprave, a osoba koja upravlja vozilom eventualno bi trebala prijaviti štetu nacionalnom birou posjećene zemlje, čiji se podaci nalaze na unutarnjoj strani zelene karte (“nazivi i adrese Biroa”).

- Po povratku u zemlju, štetni događaj osoba bi trebala prijaviti osiguravajućem društvu kod kojeg je zaključeno obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti, objasnili su nam u Birou zelene karte BiH. Kako bi nesmetano putovali u zemlje Sustava zelene karte, koje su navedene na dokumentu “zelena karta”, vlasnici/posjednici motornih vozila, po uputama iz Biroa zelene karte BiH, trebali bi najprije provjeriti je li osiguranje automobila uredno. Ako ima bilo kakvih sumnji, prije početka putovanja treba kontaktirati osiguravača.

- Vlasnike ili posjednike motornih vozila molimo da uvijek kada putuju u inozemstvo nose sa sobom zelenu kartu, jer je ona dokaz o osiguranju i dokument o postojanju osiguranja od automobilske odgovornosti, a koja daje osiguravajuće pokriće u zemlji u kojoj se putuje, ističu u Birou.

Potpisani Sporazumi

Inače, direktorica Biroa Samira Zijadić istaknula nam je kako je Biro zelene karte BiH osigurao nesmetano kretanje građanima s bh. registracijskom oznakom i valjanom zelenom kartom u 45 zemalja Sustava zelene karte, preko potpisivanja tzv. Kretskog sporazuma i članstvom u Vijeću Biroa, čije je sjedište u Bruxellesu.

- Ovo je bazični ugovor koji omogućava svaki daljnji oblik suradnje sa zemljama članicama Vijeća Biroa. Jedan od oblika unaprjeđenja te suradnje je i potpisivanje Sporazuma o zaštiti posjetitelja, a do sada je isti potpisan s devet zemalja, rekla je Zijadić za Dnevni list. Aktivnosti na potpisivanju Sporazuma o zaštiti posjetitelja započete su u 2013. te su nastavljene u 2014. i 2015. godini. Kao rezultat tih aktivnosti temeljni sporazumi su ranije potpisani s Crnom Gorom, Srbijom, Turskom, Makedonijom, Hrvatskom, Grčkom, Ciprom, Bugarskom, Albanijom, s time da je u 2015. s Grčkom potpisan samo Opcionalni sporazum. Naša sugovornica obrazložila je da je svrha Osnovnog sporazuma pomoć oštećenom identificirati osiguravača i dobiti osnovne informacije, dok je svrha Opcionalnog sporazuma obrada štete od predstavnika za štete, na teritoriju BiH, a u skladu sa zakonom posjećene zemlje, odnosno zemlje u kojoj se dogodila prometna nesreća. Zijadić je najavila da će se ovakve aktivnosti nastaviti i dalje te da su u tijeku aktivnosti potpisivanja predmetnog sporazuma s još nekim biroima iz zemalja Sustava zelene karte. Po njezinim riječima, Sporazumom o zaštiti posjetitelja može se dodatno olakšati bh. građanima u slučaju prometne nesreće u inozemstvu.

- Cilj ovog sporazuma je pomoć posjetiteljima koji su pretrpjeli štetu kao rezultat prometne nesreće na cesti izvan svoje države prebivališta u državi koja pripada Sustavu zelene karte. Sporazum nudi više pogodnosti za oštećene osobe, a opseg pogodnosti ovisi o potpisanom dijelu samog sporazuma, odnosno bio on Osnovni ili Opcionalni, tvrdi Zijadić.

Pojednostavljeno rečeno, dodaju u Birou, u slučaju prometne nesreće u inozemstvu, građani BiH se mogu po povratku obratiti Birou zelene karte BiH, sa zahtjevom za asistenciju, ukoliko je šteta nastala od motornog vozila registriranog u posjećenoj zemlji.

- Asistencija podrazumijeva pribavu informacije o drugom motornom vozilu, odnosno osiguravajućem društvu nadležnom za isplatu štete, pribavu potrebne dokumentacije (policijskog zapisnika ili druge dokumentacije: medicinske, administrativne i sl.) te obradu štete u BiH, po zakonu posjećene zemlje preko predstavnika za štete, naglašavaju.

Obvezno nositi zelenu kartu!

Prije putovanja, savjetuju u Birou, potrebno je provjeriti važenje osiguranja automobila. Vlasnici/posjednici motornih vozila mole se da uvijek kada putuju u inozemstvo nose sa sobom zelenu kartu, jer je ona dokaz o osiguranju i dokument o postojanju osiguranja od automobilske odgovornosti, a koja daje osiguravajuće pokriće u zemlji u kojoj se putuje.

Sporazum o zaštiti posjetitelja potpisan s devet zemalja

Sporazumom o zaštiti posjetitelja može se dodatno olakšati bh. građanima u slučaju prometne nesreće u inozemstvu. BiH je do sada isti potpisala s devet zemalja: Crnom Gorom, Srbijom, Turskom, Makedonijom, Hrvatskom, Grčkom, Ciprom, Bugarskom i Albanijom.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti