Oković: Nejasno šta podrazumijeva krak autoputa prema Goraždu

01.03.2019. 08:23 / Izvor: Fena
Oković: Nejasno šta podrazumijeva krak autoputa prema Goraždu

Premijer Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Emir Oković ocijenio je nejasnom odluku o usaglašavanju trase autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd

Premijer Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Emir Oković ocijenio je nejasnom odluku o usaglašavanju trase autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd, u dijelu koji podrazumijeva krak prema Goraždu te navodi da je riječ o jednom vidu političkog stava o mogućoj trasi, s obzirom na to da formalna odluka još nije donesena.

"Ovakvu odluku po zakonu jedino mogu donijeti Vijeće ministara i entitetske vlade. Gotovo sam siguran da se svaka odluka ovakve vrste obično koriguje uslovima procedura za donošenje formalnih odluka i pravilima struke iz oblasti cestogradnje. U svakom slučaju je dobro da je ovo pitanje aktuelno i u kombinaciji s procedurama i pravilima struke sigurno može donijeti adekvatan rezultat", smatra Oković.

Ističe da još nije potpuno jasno kako i na koji način je predviđeno povezivanje Goražda u okviru ove trase.

"Naš stav poznat od ranije je da trasa treba proći kroz Goražde i vjerovatno je tvrdnja o zaobilasku Goražda usmjerena u tom pravcu. Interes Goražda je da najbržim i najkraćim putem bude povezan sa Koridorom 5C s obzirom na potrebe, prije svega privrede koja je najvećim dijelom izvozno orijentisana prema Evropi. Ukoliko trasa ne prolazi kroz FBiH i BPK Goražde možemo govoriti o zaobilaženju. Ako uzmemo u obzir trase Sarajevo-Tuzla-Bjeljina, tu je apsolutno prepoznatljiva zastupljenost teritorija oba entiteta. Nažalost, u slučaju kraka Sarajevo-Sokolac-Višegrad ne može se prepoznati taj koncept", naglašava Oković.

Podsjetio je da je koridor Sarajevo-Vardište dio planova evropske mreže puteva SEETO mreža. Smatra kako je za Goražde najpovoljnija varijanta upravo ona koja je utvrđena Studijom Evropske komisije.

"Evropska komisija je Studijom najpovoljnije varijante ponudila najkvalitetnije, najizvedljivije i najjeftinije rješenje. U tom pogledu, najpovoljnija je trasa koja preko Pala prati postojeću magistralnu cestu M5 prolazeći kroz Praču u FBiH i dalje prema Mesićima ide prema Višegradu. Ona je apsolutno kompatibilna sa ovom pričom Beograd-Sarajevo i u nju je najednostavnije uključiti tunel Hranjen na kojem se već izvode radovi. Sve izvan toga predstavlja nelogičnost s aspekta ekonomije, saobraćajne struke, pa samim tim i političkog stajališta", kazao je premijer BPK Goražde Emir Oković.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti