COVID izazvao apokalipsu u globalnoj avioindustriji

20.11.2020. 12:14 / Izvor: Agencije
COVID izazvao apokalipsu u globalnoj avioindustriji

Ugroženo je 3,5 miliona radnih mesta u zračnom sektoru, kao i 46 miliona zaposlenih u široj ekonomiji.

Korona virus je gurnuo čovječansto u najdublju zdravstvenu i ekonomsku krizu u posljednjih sto godina, a najteže posljedice, prema procjenama relevantnih međunarodnih organizacija, trpe aviokompanije i djelatnici u turističkom sektoru.

Potencijalni globalni gubitak bruto prihoda aviokompanija u putničkom saobraćaju iznosit će između 389 i 391 milijardi dolara u cijeloj 2020. godini, procjenjuje Međunarodna organizacija za civilnu avijaciju u najnovijem, novembarskom izvještaju, prenio je Tanjug.

U dokumentu, objavljenom u srijedu na zvaničnom web sajtu ICAO-e, ukupan pad broja putnika u zračnom saobraćaju dostići će ove godine između 2,87 i 2,88 milijardi ljudi, uz prepolovljen ukupan broj ponuđenih sjedišta avioprevoznika (pad za 51 posto).

Znatno sumornije su posljednje projekcije Međunarodne asocijacije za zračni saobraćaj, koja očekuje da će ukupni gubitak prihoda aviokompanija iznositi 419 milijardi dolara, pri čemu će iskazati negativan finansijski rezulat od 84,3 milijarde dolara.

"Finansijski, 2020. godina će biti zabilježena kao najgora godina u historiji zračnog saobraćaja. Na bazi naše junske prognoze, očekuje se da će aviokompanije izgubiti 84,3 milijarde dolara ove godine, što je gubitak od 37,54 dolara po putniku u odnosu na dobit od 5,70 dolara po putniku u 2019", izjavio je Alexandre de Juniac, predsjednik IATA-e na konferenciji za medije početkom ovog mjeseca.

Predviđamo da će u drugoj polovini 2020. aviokompanije, u prosjeku, imati negativan gotovinski tok od oko 300.000 američkih dolara u minuti, ili 77 milijardi dolara ukupno, što je znatno iznad 51 milijarde u drugom kvartalu, dodao je on.

Prema podacima IATA-e, globalni broj letova je u oktobru bio manji za 47 procenata u odnosu na isti mesec 2019. godine, i iznosio je 1,61 milion naspram 3,06 miliona godinu ranije. Tražnja putnika za letovima je potonula za 66 posto.

Ova organizacija također procjenjuje da se putnički avio-saobraćaj neće vratiti na nivo na kojem je bio prije COVID-a do 2024. godine.

Drastičan pad finansija primorao je avioprevoznike u svijetu da smanjuju troškove poslovanja preduzimanjem bolnih mjera, kao što su otpuštanje zaposlenih, smanjenje plata, ukidanje linija i redukovanje broja letova, prodaja aviona iz postojeće flote...

Pojedine, pak, nisu uspjeli da prežive. Među onima koje su stavile katanac na vrata nalaze se, pored ostalih, čileanski Latam, kolumbijska Avianica i američki Miami Air International, koji su podnijeli zahtjev za zaštitu od bankrota, dok su neke otišle pod prinudnu upravu, poput australijskog Virgin Atlantica i britanskog regionalnog prevoznika Flybe.

Velika otpuštanja zaposlenih najavili su British Airways (12.000 radnika), Emirates iz Dubaija (9.000), American Airlines (15.000), Lufthansa (22.000), a gašenje radnih mjesta nije mimoišlo ni proizvođače aviona, američki Boing (30.000) i evropski Airbus (15.000).

Mada se IATA ne zalaže za otpuštanje radne snage, napominje da održavanje produktivnosti rada aviokompanija na prošlogodišnjem nivou zahtjeva smanjenje zaposlenosti za 40 posto.

Čak i ako bi se postiglo to neviđeno smanjenje troškova rada, ukupni rashodi će i dalje biti veći od prihoda u 2021. godini, i nećemo imati održivu zračnu industriju, kaže šef IATA-e, de Juniac.

"Sa svakim danom produžetka krize raste potencijal za gubitak radnih mjesta i ekonomsku devastaciju. Ako vlade ne reaguju brzo, ugroženo je oko 1,3 miliona radnih mjesta u aviokompanijama", navodi on.

Upozorava da bi to imalo domino efekat, dovodeći u opasnost dodatnih 3,5 miliona radnih mesta u zračnom sektoru, kao i 46 miliona zaposlenih u široj ekonomiji, u preduzećima čija djelatnost podržava avioindustriju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti