Projekt BMIS među najznačajnijim u oblasti javnih finansija

18.01.2013 15:01:51
Projekt BMIS među najznačajnijim u oblasti javnih finansija

Jedan od najkompleksnijih projekata iz oblasti javnih finansija pod nazivom "Informacijski sistem upravljanja budžetom - BMIS", u kojem su učestvovala sva četiri nivoa vlasti u BiH, uspješno je imlementiran u roku i predstavlja jedan od najvećih dostignuća u reformi javnih finansija u BiH.

U Sarajevu je danas ozvaničen završetak projekta "Informacioni sistem za upravljanje budžetom - BMIS", koji je implementirao konzorcijum SRC sistemske integracije d.o.o. Srbija, SRC d.o.o. Slovenija i AvaCom Group d.o.o. Mostar, u saradnji s Uredom koordinatora za reformu javne uprave BiH.

Ured koordinatora uradio je ovaj projekat odgovarajući na urgentne zahtjeve ministarstava finansija na svim nivoima, kao i Međunarodnog monetarnog fonda, Svjetske banke, Evropske unije i drugih međunarodnih organizacija.  Svrha projekta je unapređenje sistema upravljanja budžetom i uvođenje novih informacionih sistema za pripremu budžeta na sva četiri nivoa koji je kompatibilan sa postojećim sistemom trezora

"Ovaj projekat smatra se jednim od najznačajnih projekta u oblasti javnih finansija u BiH. Tokom proteklih 18 mjeseci nabavljen je i razvijen softver, instaliran u ministarstvima finansija te izvršeno njegovo testiranje. Projektom su sve budžetske institucije osposobljene za rad u ovom sistemu i obezbjeđeno je 376 softverskih licence za efikasan rad korisnika u BMIS-u. Licence su dobile osobe koje rade na ovim poslovima i svi oni prošli su obuke.  Softver, licence te najmodernija oprema  za funkcionisanje ovog sistema postali su trajno vlasništvo nadležnih ministarstava finansija", izjavila je Semiha Borovac, državna koordinatorica za reformu javne uprave u BiH te naglasila da je Uvođenje BMIS sistema bio je jedna od uslova Evropske komisije za dobivanje kredita od 100 miliona eura.

 Prema njenim riječima, informatizacijom sistema poboljšana je koordinacija između ministarstava finansija na svim nivoima vlasti i budžetskih korisnika.

"Projektom je stvorena centralizovana baza u ministarstvima finansija, omogućen je direktan pristup korisnicima budžeta te je poboljšana tačnost i kvalitet budžeta, a ministarstvima je skraćeno vrijeme izrade budžeta. Na ovaj način, u sistem budžetske izrade uvrštene su standardi i metodi po kojima rade i druge evropske zemlje, a čime je ova oblast značajno reformisana, prije svega, zbog programske mogućnosti za kvalitetnije obrazloženje planiranog trošenja novca. Građanima smo, uvođenjem ovakvog sistema, na indirektan način omogućili praćenje operavdanosti utroška budžetskih sredstava na transparentniji način", kazala je Borovac.

Ivan Dragošan, predstavnik konzorcija firmi i rukovodilac projekta naglasio je da se radi o najmodernijem BMIS sistemu u regionu.

"Implementiran sistem predstavlja isplativo rješenje, koje smanjuje troškove upravljanja i koordiniranja operacijama vladinih finansija, podržava proces donošenja kvalitetnih odluka u planiranju i alokaciji resursa i upravljanju državnim novcem", izjavio je Dragošan.

Implementirano rješenje je usklađeno s evropskim propisima i predstavlja odličan alat za primjenu aktuelnih budžetskih metodologija koje uključuju i programsko budžetiranje. Projektom je gotovo 300 budžetskih institucija uvezano u centralizovan sistem koji omogućava on line pristup, kvalitetan monitoring i upravljanje svim koracima pripreme budžeta uz osiguravanje svih potrebnih sigurnosnih aspekata

Za same budžetske institucije to znači veliku uštedu u vremenu jer je u značajnoj mjeri pojednostavljen proces pripreme budžetskih zahjetva uz postojanje kontrola koje sprječavaju nastanak greške i usmjeravaju korisnike i institucije u pripremi budžetskih zahjeva na adekvatan način.

"Tim projektom BiH je dobila savremeni alat koji će omogućiti kvalitetenije planiranje, a samim tim i trošenje budžetskih sredstava", dodao je Dragošan.

Svetlana Radovanović iz Ministarstva finansija Republike Srpske i Alija Aljović iz Federalnog ministarstva finansija iskazali su zadovoljstvo činjenicom da je ovako kompleksan projekt uspješno priveden kraju i naglasili da će na ovaj način budžetski proces dobiti novu, moderniju dimenziju.

"Implementacijom projekta Ministarstvo finansija je dobilo koristan i dobar instrument koji će omogućiti da definiranje budžetskih prijedloga bude zasnovano na argumentima, kvalitetenim obrazloženjima, realnim zahtjevima i realnim potrebama", kazao je Aljović.

Projektom su, po njegovim riječima, stvoreni dobri temelji za nastavak provođenja reforme javnih finansija uvođenjem programskog budžetiranja koje treba da se imlementira u skladu s trendovima i praksom u razvijenim zemljama, a sve u cilju da dodjela i utrošak budžetskih sredstava bude što je moguće transparetniji, realniji i opravdaniji.

Korisnici smatraju da će ovaj najsavremeniniji sistem za izradu budžeta uveliko olakšati rad službenika i ostaviti im vremena za budžetske analize koje doprinose kvalitetnijoj izradi budžeta. Novim informacionim sistemom uklonit će se i određene primjedbe koje revizija daje u svojim izvještajima, a posebno u slučaju opravdanosti budžetskih stavki.

Projekat, finansiran sredstvima Fonda za reformu javne uprave, doprinosi povećanju efikasnosti, efektivnosti, transparentnosti i tačnosti budžeta.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Predstavljamo