EU / EKONOMIJA

Proizvodi s oznakom geografskog porijekla postižu veću prodajnu vrijednost

Vina su najznačajniji proizvod kako u pogledu ukupne prodajne vrijednosti (51%), tako i trgovine izvan EU (50%).

27.04.2020. 13:10 / Izvor: Akta.ba

Poljoprivredno-prehrambeni proizvodi i pića čija su imena zaštićena oznakom geografskog porijekla (ZOGP) imaju jaku ekonomsku korist za proizvođače i to ponajviše u marketingu, pokazalo je istraživanje koje je objavila Europska komisija, piše agroklub.ba.

Ove su oznake dio EU-ova ssistema prava intelektualnog vlasništva, a pomoću njih se na zakonit način ono štiti od imitacije i zloupotrebe.

Studija sprovedena na 3.207 proizvoda, koliko ih je bilo zaštićeno krajem 2017. godine, otkrila je da oni zajedno predstavljaju prodajnu vrijednost od 74,76 milijardi eura što je u prosjeku dvostruko više nego za slične proizvode bez certifikata.

Vina - najznačajniji proizvodi ove oznake

Potrošači u zemlji, a posebno u inostranstvu sve više cijene proizvode koji imaju ovu oznaku. Od 3.207 proizvoda u 2017. godini, 49% su bila vina, 43% poljoprivredno-prehrambeni proizvodi i 8% alkoholna pića.

Vina su najznačajniji proizvod kako u pogledu ukupne prodajne vrijednosti (51%), tako i trgovine izvan EU (50%).

Komesar Europske unije za poljoprivredu Janusz Wojciechowski rekao je kako ova oznaka pokazuje bogatstvo i raznolikost proizvoda koje naš poljoprivredni sektor može ponuditi. "Proizvođači imaju sa geografskom oznakom ogromne prednosti na tržištu jer sve više kupaca traže autentične proizvode i spremni su dati i veću cijenu za njih."

Prihodi od prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i pića čije je nazive Europska unija zaštitila oznakama iznose 74,76 milijardi eura, a više od petine tog iznosa ostvaruje se izvozom izvan EU. Istraživanje je utvrdilo da su Sjedinjene Države, Kina i Singapur najbolja odredišta za EU proizvode s ovom oznakom te da tamo odlazi polovina izvoza.

"Zaštitom proizvoda širom svijeta sprječavamo lažnu upotrebu naziva i čuvamo njihovu dobru reputaciju. Geografske oznake štite lokalnu vrijednost na globalnom nivou", rekao je Wojciechowski.

Razlika između ZOGP-a i ZOI-a

Zaštićena oznaka izvornosti (ZOI) i zaštićena oznaka geografskog porijekla (ZOGP) razlikuju se prvenstveno po postotku obveznog udjela sirovina porijekla s određenog područja ili po tome koje se faze proizvodnje moraju odvijati u određenoj regiji. Neke su od poznatih ZOGP oznaka Bayerisches Bier, Champagne, Irish Whiskey, masline Kalamata, Parmigiano Reggiano, Poljska votka, Queso Manchego i Roquefort.

Oznakom garantovano tradicionalni specijalitet (GTS) ističu se tradicionalni aspekti, kao što su tradicionalna metoda proizvodnje ili tradicionalni sastav, bez povezanosti s konkretnim geografskim područjem. Neki od primjera poznatih garantovano tradicionalnih specijaliteta je riba Bacalhau de Cura Tradicional Portuguesa, italijansko jelo Amatriciana tradizionale, nizozemsku usoljenu haringu Hollandse maatjesharing i pivo Kriek.

Do kraja marta 2020. zaštićena su ukupno 3322 proizvoda oznakom geografskog porijekla.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

EU