Vijadukt Marijanovića draga: Spojeni stubovi na vijaduktu Južne obilaznice Mostara

31.05.2022. 08:31 / Izvor: Večernji List
Marijanović draga

Vijadukt Marijanovića draga, koji se nadvija nad Rodočem te čini jednu od okosnica velikog infrastrukturnog projekta na koji Mostar čeka godinama, uskoro će biti završen.

Vijadukt Marijanovića draga, koji se nadvija nad Rodočem te čini jednu od okosnica velikog infrastrukturnog projekta na koji Mostar čeka godinama, uskoro će biti završen, piše Večernji list BiH.

Kako su ovih dana objavili na svojoj Facebook stranici iz tvrtke Hering d.o.o. Široki Brijeg, završen je spojni segment vijadukta Marijanovića draga između stupova S1 i S2. - Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka na strateški važnom procesu spajanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom - istaknuli su iz tvrtke koja izvodi radove.

Dionice i izgradnja

Vijadukt Marijanovića draga dio je projekta izgradnje južne obilaznice Mostara. Riječ je o prometnici koja će prometno rasteretiti gradsko središte, a putnicima olakšati prolazak tim dijelom Hercegovine te u konačnici Mostar povezati s Dalmacijom jer će se naslanjati na brzu cestu Mostar sjever - Široki Brijeg - granica s RH. Ovaj vijadukt će po svom završetku predstavljati impresivan prizor jer se prostire između dvaju brda. Njegova dužina je 200 metara, a visina stupova 30 metara.

Vijadukt se sastoji od dvaju upornjaka U1 i U2 te stupova S1 visine 31,5 metara i S2 visine 30,5 metara. Spojni segment rasponske konstrukcije dužine 4 metra povezuje segmente vijadukta koji se izvode tehnologijom slobodne konzolne gradnje, objasnili su izvođači. Izgradnja vijadukta izvodi se u sklopu druge dionice same prometnice koja uključuje izgradnju dijela na potezu od kružnog toka Varda prema ulazu u tunel Novi dužine 1760 metara.

Tuneli i projekt

Projekt obilaznice na jugu Mostara, o kojem se desetljećima govorilo kao o strateškom pothvatu, obuhvaća dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a buduća se cesta već nazire od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi. Realiziranje navedenog projekta predviđeno je programom modernizacije magistralnih cesta u FBiH, a financiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.

Radove na drugoj dionici južne obilaznice Mostara izvodi JV Hering d.d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar. Predviđeni rok završetka radova na LOT 1 je sredina srpnja 2022. Treća dionica podrazumijeva izgradnju tunela Novi dužine 996 metara.

Inače, u sklopu gradnje južne obilaznice predviđena je izgradnja ukupno dvaju tunela, triju podvožnjaka te jednog mosta, njezinim završetkom premješta se magistralna cesta M6.1 (Široki Brijeg - Mostar), a samim time i tranzitni promet iz užega gradskog područja. Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019., a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije