Počela digitalna transformacija Kantona Sarajevo

21.01.2020. 09:03 / Izvor: Akta.ba
Počela digitalna transformacija Kantona Sarajevo

Uspostavljanje digitalne informacione platforme za pametno Sarajevo omogućit će brže i učinkovitije djelovanje institucija Kantona.

Uspostavljanje digitalne informacione platforme za pametno Sarajevo omogućit će brže i učinkovitije djelovanje institucija Kantona, smanjiti operativne troškove i pružati tačne podatke o stanju u KS i optimizirati funkcioniranje servisa i usluga.

Nakon provedenog internacionalnog tendera odabran je najbolji ponuđač, kompanija GDi koja ima zapažene rezultate u ovoj oblasti širom svijeta i regiona. Njihov zadatak je da kroz dvije faze izrade sveobuhvatnu digitalnu platformu koja će omogućiti dvije osnovne stvari: pametno analiziranje problema i stanja kroz interaktivne mjere, te kreiranje osnova za kvalitetnije pružanje e-usluga svima.

Na danas održanom radnom sastanku predstavnika Zavoda za informatiku i statistiku KS, UNDP Bosnia and Herzegovina i Vlade Kantona Sarajevo, kompanija GDi je predstavila plan rada i demonstrirala moguća rješenja, na kojem je dogovoreno da će se primarno napraviti E-sistem za tri javna sektora. Unutar tog sistema mapirat će se sve usluge koje trenutno postoje, kao i one koje su u planu: primarno kroz prostorni prikaz svih objekata i podataka.

Podsjećamo, projekt se oslanja na ranije pokrenuti Projekt „Pametno Sarajevo“, a implementirat će se kroz dvije faze. U prvom dijelu implementacije odabrana kompanija prvo će obaviti analizu i komunikaciju sa svim kantonalnim institucijama i kantonalnim preduzećima, Federalnom geodetskom upravom i relevantnim institucijama kako bi se konačno uradila inventura trenutno postojećih i nedovoljno iskorištenih rješenja iz ove oblasti, a sve s ciljem uvezivanja i objedinjavanja u projektu kreiranja platforme. U drugoj fazi će se pristupiti i implementaciji pojedinačnih rješenja unutar odabranih resora, te pilot-projekata koji bi pomogli kako u adekvatnijem poslovnom okruženju i za građane funkcionalnijim i kvalitetnijim uslugama i servisima, tako i svim javnim i privatnim licima u sagledavanju prioriteta i ekonomičnijem i operativnijem poslovanju.

“Na ovaj način i ovim rješenjima mogu se izbjeći opterećenja i javnog i privatnog sektora. Naprimjer, stajanje u redu na šalterima zarad dobijanja određenih informacija postaće prošlost. Na ovaj način će Vlada KS biti transparentnija, a samim time će i svoje usluge učiniti još dostupnijim”, pojašnjava direktor ZIS-a Dino Šehović.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti