Prva regionalna web platforma za e-trgovinu - ecommerce4all.eu je pokrenuta

25.05.2022. 13:05 / Izvor: Akta.ba
ecommerce4all

Makedonska platforma "E-TRGOVINA ZA SVE" se širi na regionalnom nivou.

Sjeverna Makedonija je u odnosu na zemlje zapadnog Balkana iza Srbije i Kosova, a ispred Bosne i Hercegovine i Crne Gore po postotku stanovništva koje kupuje putem interneta. U usporedbi sa susjednim zemljama, Kosovo je na prvom mjestu u Europi ili 77% online kupaca kupuje odjeću putem interneta, a slijedi ga Crna Gora sa 71%, dok su Sjeverna Makedonija s 57%, BiH s 56% i Srbija s 52% ispod europskog prosjeka. Porez na dobit kao postotak komercijalne dobiti najveći je u Albaniji - 14,1%, a najmanji u Crnoj Gori - 8,3%, dok je vrijeme potrebno za izvoz i uvoz proizvoda najkraće u Moldaviji. Ove i mnoge druge poslovne činjenice i informacije vezane uz vođenje poslovanja e-trgovine od danas su službeno dostupne na prvoj regionalnoj platformi e-trgovine "E-trgovina za sve" – ecommerce4all.eu.

Regionalnu web platformu razvija Asocijacija za e-trgovinu Makedonije kao glavni implementator u suradnji s udruženjima e-trgovine i organizacijama iz srodnih industrija iz CEFTA-e, tačnije sa sljedećim partnerima iz Albanije: Trgovačko-industrijska komora u Tirani (CCIT) i E-Commerce asocijacija Albanije, iz Bosne i Hercegovine: E-commerce Asocijacija u Bosni i Hercegovini  i Asocijacija za internet trgovinu "eComm" u BiH, sa Kosova: Asocijacija za ICT Kosovo, iz Moldavije: Američka privredna komora u Moldaviji, iz Crne Gore: Privredna komora u Crnoj Gori, a iz Srbije: E-Commerce Asocijacija Srbije.

Platforma, koja je regionalna ekspanzija makedonske inicijative "Ecommerce4All", od danas će biti dostupna u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Kosovu, Crnoj Gori i Moldaviji.

Korisnici iz regije moći će besplatno koristiti regionalnu web platformu za e-trgovinu - ecommerce4all.eu, od čega je već dostupan prvi od pet modula – modul Podaci o e-trgovini "E-commerce Data". Modul predstavlja stanje e-trgovine na CEFTA tržištima kroz statističke i druge podatke (interaktivni grafikoni stanja e-trgovine na svakom tržištu i usporedbe e-kupaca, UNCTAD B2C indeks spremnosti za e-trgovinu i drugi relevantni podaci Eurostata), informacije koje se odnose na spremnost zemalja za obavljanje poslova e-trgovine, informacije o tome koliko često, po kojoj vrijednosti i gdje kupci kupuju online, itd. Ovi podaci mogu pomoći kompanijama da poboljšaju svoje poslovanje na svojim lokalnim tržištima, ali što je još važnije, oni mogu poslužiti njihovim planovima širenja na druga tržišta u CEFTA regiji.

Osim ovog modula, platforma će u budućnosti biti nadograđena s još četiri modula. Od svega toga, prva tri modula pokrivaju ključne aspekte poslovanja u e-trgovini, kao što su regulacija, e-plaćanje i dostava. Dodatno, platforma će biti obogaćena još jednim dodatnim modulom – pričama o uspjehu sa svakog tržišta. Svaki od ovih modula sadržavat će relevantne informacije specifične za svako od tržišta CEFTA-e, kao i tutorijale, priručnike, tematske dokumente i video prezentacije.

Web platforma je dostupna na engleskom jeziku i lokalnom jeziku za svako tržište.

"Razvoj ove web platforme od velike je važnosti za e-trgovinu, za uključene organizacije i za regionalnu suradnju između CEFTA tržišta. E-prodavači mogu saznati važne poslovne činjenice i relevantne informacije za sva tržišta u regiji, što mogu koristiti za širenje poslovanja izvan vlastitog tržišta. Osim što su već počele međusobno surađivati, organizacije u regiji koje rade na web platformi moći će se etablirati kao "glas e-commerce-a" na svojim tržištima, ali i regionalno", kaže voditeljica ovog projekta Marija Ristovska.

"Ecommerce4All je prva regionalna inicijativa za umrežavanje sudionika e-commerce zajednice u CEFTA državama. Ponosni smo što kao partneri projekta možemo doprinijeti razvoju ove zajedničke platforme koja će prije svega e-commerce kompanijama u Bosni i Herecgovini služiti kao primarni alat za pristup informacijama o razvoju e-commerce trgovine u drugim CEFTA državama i pomoći im pri donošenju odluke o širenju svog poslovanja na druga tržišta", poručio je predsjednik Asocijacije za internet trgovinu "eComm" u BiH, Jasmin Marić.

Razvoj Ecommerce4All platforme podržan je projektom vanjske trgovine Otvorenog regionalnog fonda koji implementiraju Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) u ime Evropske unije i Njemačko savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Glavni cilj je unapređenje međunarodne saradnje koja promoviše regionalni i lokalni ekonomski razvoj i podržava autonomnu implementaciju politika usklađenih sa EU u cilju postizanja uravnoteženog regionalnog razvoja zemlje. Fond ima za cilj da poboljša implementaciju agende reforme trgovine i konkurentnosti u CEFTA regionu u skladu sa zahtjevima procesa približavanja EU.

Saznajte više o e-trgovini u regiji na: ecommerce4all.eu

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti