Završena konferencija "Svaka kap i kilovat su važni", doneseni brojni zaključci
Rezultati 30 mjeseci intenzivnog rada na projektu "Akcija za povećanje energetske i vodne efikasnosti usluga vodosnabdijevanja" finansiranog od Evropske unije, predstavljeni su na dvodnevnoj konferenciji.
Rezultati 30 mjeseci intenzivnog rada na projektu "Akcija za povećanje energetske i vodne efikasnosti usluga vodosnabdijevanja“ finansiranog od Evropske unije, predstavljeni su na dvodnevnoj konferenciji održanoj 25. i 26. maja 2022. godine.
Konferencija pod nazivom "Svaka kap i kilovat su važni“ okupila je preko 70 učesnika, predstavnika javnih vodovodnih preduzeća, njihovih osnivača (općina i gradova) u prekograničnom području Bosne i Hercegovine i Crne Gore, te drugih relevantnih interesnih strana ove dvije zemlje.
Struktuirana kroz tri edukacijske sesije i dvije panel diskusije, konferencija je poslužila kao platforma za predstavljanje projektnih rezultata, te pokretanje konstruktivnog dijaloga o ključnim koristima koje su vodovodi ostvarili provedbom projektnih aktivnosti.
Ključni rezultati projekta, kojim je ostvaren doprinos jačanju održivog razvoja u prekograničnom području kroz primjenu zajedničkih aktivnosti uključuju:
- smanjenje gubitaka vode i energije od 9% u pilot vodovodima,
- izradu Strategije za povećanje energetske efikasnosti sistema vodosnabdijevanja u 10 vodovoda,
- izradu Strategije za smanjenje neoprihodovane vode u četiri vodovoda,
- nabavku opreme za detekciju gubitaka vode,
- izradu osam vrsta standardnih operativnih procedura (SOP) za poboljšanje poslovanja vodovoda u kontekstu energetske i vodne efikasnosti, te
- mnoge druge aktivnosti vezane za jačanje kapaciteta.
"Vodovod Ilijaš je u posljednjih nekoliko godina radio na poboljšanju energetske efikasnosti, međutim, sprovedeni energetski audit i izrađena Strategija su nam pomogli da uvidimo značaj formalizovanja tima za energetsku efikasnost i uspostave sistematičnog pristupa upravljanja energijom, što su ujedno dva ključna koraka koja planiramo implementirati u narednom periodu“, istakla je gospođa Belma Zukić, direktorica vodovoda Ilijaš i jedna od panelistica konferencije.
Vodna efikasnost je duži niz godina bila prioritetna aktivnost većine vodovodnih preduzeća, dok se integriranom pristupu koji podrazumijeva implementaciju mjera kako vodne, tako i energetske efikasnosti, nije pridavalo previše značaja. Ovakav pristup rezultirao je evidentnim gubicima resursa u vodovodnim preduzećima, uključujući i finansijske gubitke, što je dovelo do socijalne nejednakosti u kontekstu pristupa građana pitkoj vodi.
"Nabavljena oprema za detekciju gubitaka, uz sprovedenu obuku članova tima, značajno je poboljšala rad na detekciji. S obzirom da je riječ o višefunkcionalnom i preciznom uređaju, čijim radom se zamjenjuje potreba za korištenjem više različitih uređaja, uspjeli smo efikasnije koristiti resurse, a znamo da je vrijeme jedan od značajnijih resursa u pružanju usluga vodosnabdijevanja“, naglasio je Minja Crnčević, voditelj odjela za detekciju gubitaka u preduzeću „Vodovod i Kanalizacija“ iz Kotora (CG).
Na brojne izazove u sektoru vodosnabdijevanja, tokom 30 mjeseci trajanja projekta odgovorili su Centar za energiju okolinu i resurse – CENER 21 iz Sarajeva (BiH) i Centar energetske efikasnosti iz Podgorice (CG). Uz slogan „Svaka kap i kilovat su važni“, Evropska unija je u cilju postizanja dugoročne resursne efikasnosti u sektoru vodosnabdijevanja finansijski podržala provedbu ovog projekta, čime se kroz primjenu zajedničkih akcija na poboljšanju energetske i vodne efikasnosti vodosnabdijevanja radilo na jačanju održivog razvoja u preko 70 općina i gradova prekograničnog područja BiH i Crne Gore. Ukupni budžet projekta je preko 305.000 eura, od čega je Evropska unija obezbijedila skoro 260.000 eura bespovratnih sredstava.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.