Bez konkurencije na domaćem tržištu

Đorđe Gračanin u otpadu iz drvne industrije našao priliku za uspješan biznis

23.12.2022. 13:35 / Izvor: Akta.ba
malč

Da su poslovne ideje svuda oko nas i da ih samo treba prepoznati, dokazuje primjer Đorđa Gračanina iz Istočnog Sarajeva koji je prije 16 mjeseci pokrenuo uspješnu proizvodnju malča.

Da su poslovne ideje svuda oko nas i da ih samo treba prepoznati, dokazuje primjer Đorđa Gračanina iz Istočnog Sarajeva koji je prije 16 mjeseci pokrenuo uspješnu proizvodnju malča, kroz preduzetničku djelatnost GRAČ MALČ, piše preduzetnickiportalsrpske.net.

"Na prostoru sarajevsko-romanijske regije ima dosta drvoprerađivača ali i neiskorištenog šumskog otpada od kojeg se i pravi malč. Za njegovu proizvodnju koristi se otpad iz drvne industrije – kore, letve i okorci, kao i vršike i grane četinara i bjelogoričnog drveta koji se tretiraju kao šumski otpad. Njegova upotreba je široka. Koristi se u poljoprivredi kao izolator koji štiti biljke od toplote ali i čuva određenu količinu vlage u sušnim periodima“, kaže Đorđe.

Dodaje i da je malč našao široku primjenu u dekorisanju i opremanju eksterijera.

"Koristi se za izradu trim staza jer njegova elastičnost najbolje štiti zglobove sportista i rekreativaca. Izuzetno je pogodan za dječija igrališta i parkove kao dodatna zaštita za djecu, a njegova crvenkasta boja čini ga nezaobilaznim dekorativnim elementom za uređenje bilo kojeg vanjskog prostora – dvorišta,  izloga, prodajnih štandova isl. U zavisnosti od potrebe i želje kupaca, može biti dostupan i u drugim bojama“, objašnjava Gračanin.

Kao student Ekonomskog fakulteta Pale čuo je za Akcelerator program Razvojne agencije Republike Srpske i bez dileme se u njega uključio.

"Program je odlično koncipiran i stvarno koristan, naročito početnicima. Svi oni koji imaju neku poslovnu ideju, trebalo bi da urade osnovna istraživanja tržišta, provjere zainteresovanost za tim proizvodom ili uslugom i ukoliko budu imali koliko toliko dobre rezultate ispitivanja, krenu u realizaciju tog poslovnog poduhvata. Ovakvi programi im u tome mogu pomoći. Naravno, potrebna su i određena finansijska sredstva“, ističe Đorđe.

Malč za sada plasira na domaće tržište firmama koje se bave uređenjem eksterijera. Konkurencije u svojoj regiji za sada nema, ali ni dovoljno kapaciteta za plasman većim kupcima.

"Obavio sam neke pregovore, dobio sam određene uslove i sad treba napraviti plan za određeni iskorak“, kaže Đorđe.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti