Certifikat o povoljnom poslovnom okruženju dobilo još šest općina i gradova

03.11.2017. 15:26 / Izvor: Akta.ba

Da bi dobile certifikata BFC SEE lokalne uprave trebaju ispuniti 12 kriterija i više od 80 podkriterija

Osamnaest lokalnih samouprava u BIH ima certifikat o povoljnom poslovnim okruženju prema BFC SEE standardu (Business Friendly Certification South East Europe), a 28 je u procesu certifikacije, što čini BiH liderom u ovoj oblasti u regiji, istaknuto je danas na svečanoj promociji šest novih općina/gradova koji su stekli ovaj certifikat.

Šest općina/gradova koji su ove godine završili taj proces su Doboju, Gradačac, Jablanica, Novi Grad Sarajevo, Posušju i Zenici.

Oni su na današnjoj konferenciji iznijeli svoja iskustva o ovom procesu i načine na koje im to može pomoći u privlačenju investicija i ekonomskom razvoju njihove sredine.

Načelnik Općine Jablanica Salem Dedić kaže da uz međunarodni certifikat ISO 9001: 2015 i certifikat po BFC standardima dokazuju svoju opredjeljenost da u narednom periodu budu prepoznatljivi za domaće i strane investitore.

Jedan od stvari koji su uspjeli uraditi tijekom ovog razdoblja je to da su uveli informacijski sustav koji omogućava investitorima da dobiju građevinske dozvole u roku od 48 sati nakon prikupljanja svih potrebnih dokumenata.

Osim toga, budući da je to bio jedan od uvjeta, donijeli su i prostorni plan Općine Jablanica i strategiju razvoja općine za narednih deset godina, što će im, navodi, osigurati podlogu za dalji razvoj.  

POZITIVNI EFEKTI CERTIFIKACIJE

Grad Doboj je također jedna od jedinica lokalne samouprave koja je imala pozitivne efekte od certifikacije pa su se odlučili da idu na recertifikaciju.

Dragan Vasilić, savjetnik gradonačelnika Doboja, naveo je da je zahvaljući procesu BFC certifikacije unaprijedili organizaciju njihovih jedinica, formirali ured za upravljanje razvojem, te ostvarili dobru suradnju sa gospodarstvenicima koja je omogućila nova zapošljavanja na ovom području.

U Prijedoru je izgrađeno i pokrenuto oko 15 gospodarskih subjekata u kojima je zaposleno oko 2.000 radnika.

To im je, navodi, bilo bitno jer je na njihovom području bio veliki broj prijeratnih kompanija koje su propale ili završile u stečaju.

Grad Prijedor je u proces ušao 2013. godine,  a 2014.  je dobio prvi BFC certifikat  kao grad sa najboljim poslovnim okruženjem u jugoistočnoj Europi. Ispunili su oko 95 posto zahtjeva za certifikaciju.

''Zajedno sa Sanskim Mostom i zapravo smo bili pioniri ovog procesa. Prošle godine smo recertificirani, a u prosincu/decembru ove godine počinju proces za drugu recertfikaciju",  kazao je Milenko Đaković, gradonačelnik Prijedora.

Fuad Kasumović, gradonačelnik grada Zenice, je naveo da je u ovom procesu za Zenicu najteža stavka koju su morali ispuniti bilo izrada interesornog plana investicija. Naveo je da je ovo potvrda opredjeljenja gradske uprave na lokalnom ekonomskom razvoju i poboljšanju ambijenta za život i rad svih građana. 

Edis Dervišagić, načelnik Općine Gradačac, kaže da su oni i prije dobivanja certifikata imali povoljno poslovno okruženje, ali da im je ova procedura pomogla da provjere kvalitetu usluge i unaprijede postojeće politike koje će rezultirati većim brojem kompanija i novim zapošljavanjem.

Hazima Pecirep, savjetnica općinskog načelnika za ekonomska pitanja Općine Novo Sarajevo, kaže da je za njih ovo jedan novi alat te prilika da ubrzaju svoj rast i razvoj.

STVARANJE POVOLJNIJEG POSLOVNOG OKRUŽENJA

Podsjetimo, svi su certificirani u okviru projekta RAST koga financira Američka agencija za međunarodni razvoj USAID, a implementira Catholic Relief Services (CRS). 

Marc D'Silva, predstavnik CRS-a za BiH, naveo je da je ova organizacija na početku svoga djelovanja u BiH radila na povratku prognanih no da su iz rada sa povratnicima uvidjeli da građani BiH za održivost moraju imati osigurane poslove .

''Kroz projekt RAST CRS radi na podršci razvoja takvih okruženja koja će promovirati i stimulirati nove prilike za zapošljavanje'', naveo je D'Silva koji se zahvalio donatoru projekta USAID-u koji je osigurao dva milijuna dolara za realizaciju ovog dvogodišnjeg projkta, kao i općinama i gradovima na njihovom financijskom doprinosu projektu. 

Amir Zukić, federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta, rekao je da se otklanjanjem barijera i stvaranjem povoljnijeg ambijenta na nivou općina i gradova zapravo stvaramo pretpostavke da osiguramo  veći broj investitora, projekata i naravno radnih mjesta .

''Tako na određeni način jednim sustavom i sinergijskim djelovanjem stvaramo pretpostavke da se stvori povoljnije poslovno okuženje u općinama koje su se kandidirale i prošle ovaj proces'', naveo je Zukić. 

Napomenuo je da su općine, koje su prošle proces, osjetile blagodeti Business Frendly certifikata, kao i investitori koji su ulagali u tim općinama.

Inače, lokalne uprave na  putu do certifikata trebaju ispuniti 12 kriterija i više od 80 podkriterija koji podrazumijevaju unapređenje procedura, jačanje transparentnosti, smanjivanje birokracije  kao i pribavljanje svih dokumenata i podataka neophodnih poduzetnicima i potencijalnim investitorima  u planiranju poslovanja i donošenju investicijskih odluka.

D.Kozina

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti