Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Nakon redomata SBO na bh. tržište donosi pametne sefove

Prije dvije godine na tržištu bh, Salon bankarske opreme Sarajevo je u jednoj banci kao pilot projekat implementirao uređaj redomat koji je u samo dva mjeseca dao odlične rezultate.

08.02.2018. 10:19 / Izvor: Akta.ba

Prije dvije godine na tržištu bh, Salon bankarske opreme Sarajevo je u jednoj banci kao pilot projekat implementirao uređaj redomat koji je u samo dva mjeseca dao odlične rezultate i pokazao da bankama i javnim ustanovama zaista može donijeti dosta važnih i kvalitetnih informacija za poboljšanje poslovanja. Uspostavljanje reda i smanjenje vremena čekanja klijentima takođe garantuje kvalitetniju i bržu uslugu što je svakako prednost u današnjem vremenu, kaže Akta.ba.

"Neke banke su trenutno na putu da te uređaje implementiraju u svojim poslovnicama a od tog pilot projekta naše redomate smo postavili u Turskoj ambasadi, Opštini Stari Grad i u pripremi je redomat za Opštinu Ilidža. U toku je i tender za nabavku redomata u Kliničkom centru Sarajevo tako da možemo reći da se u BiH sve više uviđa potreba za tim uređajima" kazao je Dragiša Mitrušić direktor ove firme.

Ova firma je i zastupnik poznate Njemačka firma HESS koja je na bankarsko tržište izabacila nove uređaje za mjenjanje novca i deponovanje kovanica koji po svojim performansama uveliko olakšavaju promjenu novca i polog kovanica. Rade 24h, mogu biti dostupni bilo gdje. Analize i istraživanja u bankarskom svijetu pokazuju da je automatizacija procesa i usluga sve zastupljenija u Evropi tako da ovakvi i slični uređaji sve više pronalaze svoje mjesto u bankarskom poslovanju.

"Svi uređaji koji se nalaze u 24h zonama; dnevno noćni trezori, kovinomati, mjenjačnice, elektronski štembilji, bankomati I sl. bi za banku trebali spadati u kategoriju investicija a ne troška. Svi ti uređaji samostalno obavljaju dio posla I pružaju usluge klijentima I mimo radnog vremena tako da svakako donose I korist za banku. U našoj centrali u Zagrebu imamo izloženu kompletnu Hess 24h zonu tako da na jednom mjestu možete vidjeti sve njene mogućnosti I kvalitet usluge prema klijentu" kaže Mitrušić.

24h zone trebaju klijentima dati mogućnost da u bilo koje vrijeme  obave sve poslove kao i na šalteru, pa i brže, počevši od predaje naloga za plaćanje, pohrane depozita, promjene i podizanja gotovine. Da bi se neki od ovih uređaja pronašao na našem bh. tržištu neophodne su i određene zakonske regulative jer ovakvi uređaji zahtjevaju obsluživanje koje bi trebalo biti u skladu sa određenim standardima.

Kako u svim drugim oblastima tako i u bankarstvu tehnologija svakodnevno napreduje i razvija se. Kroz firme kao što je Salon bankarske opreme imamo mogućnost koristiti najnovije uređaje u bankarskom svijetu koji su dostupni. U svojoj misiji imaju zadatak  da klijente kroz prezentacije i obuke upoznaju sa njima i opravdaju njihovu potrebu bez obzira što se takvi uređaji u svijetu već odavno koriste.

Gotovinska plaćanja su oduvijek veliki izvor brige za maloprodaju. Brojenje, provjera i transport gotovine zahtijeva vrijeme i skupo je. Fiskalizacija je cijeli postupak dodatno zakomplicirala nametnuvši maloprodaji izuzetno kratak rok prebacivanja novca iz blagajne u banku, zbog čega je nastala potreba čestog transporta gotovine. Taj problem uočili su u Salonu bankarske opreme te su od prošle godine ovlašteni i ekskluzivni zastupnici tzv. pametnih sefova tvrtke LincSafe.  Mitrušić ističe da su klijenti sve više zainteresirani za ove usluge i da će banke morati pratiti trendove, vjerujući da će uređaji uskoro pronaći mjesto i na bh. tržištu.

Ono što Mitrušić želi posebno istaknuti iz oblasti noviteta iz njihovog salona, su baš ti pametne sefovi za koje smatra da rad sa gotovinom podižu na veći stepen zaštite i siguran je da će vrlo brzo tržište biti zainteresovano za njih. Glavna poslovnica SBO u Hrvatskoj je već završila neke projekte sa LincSafe pametnim sefovima čiji su zastupnik. Radi se o zatvorenom sistemu upravljanja gotovinom koji na  minimum smanjuje rizik od (oružane) pljačke, provale kao i nedozvoljenih manipulacija novcem. I što je najvažnije, štedi vrijeme i novac svojim korisnicima.

"Uređaji moraju biti u punoj funkcionalnosti a naš servis u kratkom roku treba otklanjati sve eventualne poteškoće u radu a redovnim održavanjem  garantovati duži radni vijek tim uređajima",  objasnio nam je Mitrušić.

Prodaja i implementacija ovakvih sofisticiranih uređaja kao i organizaciju servisne podrške koja je neophodna, jedan je od zadataka kojim se i kojim će se i dalje ova firma baviti.

 

I.M.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti