Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Potpisali, pa odustali: Zbog čega je propala ideja o osnivanju doniranog call centra u Sarajevu?

06.05.2021. 09:46 / Izvor: Akta.ba

Javna ustanova Dom zdravlja Kantona Sarajevo odustala je od uspostavljanja call centra čije su osnivanje inicirali privrednici kako bi poslužio kao rasterećenje postojećem, saznaje Akta.ba.

Prema našim saznanjima, jedan od razloga je donirani software, jer jedna sarajevska kompanija već ima spreman i koji je prodala Srbiji. 

Drugim riječima, umjesto doniranog, treba "namjestiti posao" kompaniji, kupiti software i potrošiti oko 300.000 KM budžetskog novca. 

Također, kao jedan od razloga može biti i strah institucija koje bježe od učinaka rada, što bi ovaj sistem omogućio. 

Pokušavajući da ublaže učinjeno, iz Doma zdravlja kažu da donaciju, između ostalog, ne mogu prihvatiti iz formalno-pravnih razloga.

Navodeći razloge odustajanja od ovog plemenitog projekta, za naš portal je rečeno da je trenutno izuzetno povoljna epidemiološka situacija u KS dovela do linearnog pada u svim segmentima zdravstvenog sistema, pa tako i do velikog rasterećenja Covid Call Centra, te bi osnivanje bio iracionalan potez.

Iracionalan potez

"Ovaj centar je u piku pandemije bilježio i više od 1 800 poziva dnevno tokom marta, a Covid ambulante imale su oko 600 poziva. Od početka aprila bilježimo stalni pad i smanjeni broj telefonskih poziva. U Covid Call Centru i  Covid ambulantama već izvjesno vrijeme ukupan zbir telefonskih poziva dnevno ne prelazi broj 400. Zbog navedenog, pokretanje novog Call Centra  u ovom periodu bio bi iracionalan potez, ali ostaje otvorena mogućnost za ovom vrstom usluge ukoliko se epidemiloška situacija pogorša u narednom periodu", navode iz JU Dom Zdravlja.

I ništa u tome ne bi bilo čudno da direktorica ove ustanove nije prvo potpisala memorandum o osnivanju, pa nakon dva dana odustala. Naime, v.d. direktorica Doma zdravlja Amela Kečo uputila je dopis načelniku Općine Novo Sarajevo Hasanu Tanoviću, nosiocu projekta, u kojem ga obavještava da odustaju od potpisanog memorandum o razumijevanju i saradnji na uspostavi call centra.

Memorandum o razumijevanju i saradnji prvobitno je potpisan 21. aprila u kabinetu načelnika Općine Novo Sarajevo.

Kako se navodi u memorandumu koji je u posjedu Akta.ba portala, na odustajanje su se odlučili iz sljedećih razloga:

- JU Dom zdravlja KS ne može potpisivati memorandume ili ugovore neograničenog trajanja kao što stoji u navedenom Memorandumu,

- U dijelu Memoranduma definisanom kao obaveze JU Dom zdravlja KS navedeni broj telefona je netačan,

- JU Dom zdravlja KS može angažovati volontere samo za svoje potrebe i u prostorijama koje su u sistemu Domova zdravlja. 

"JU Dom zdravlja KS je dužna da obezbijedi i zaštiti sve podatke i informacije koji se po Zakonu o zaštiti ličnih podataka građana smatraju zaštićenim, kao i tajnost informacija koje sadrže medicinski kartoni građana", navodi se između ostalog. 

Ipak, u potpisanom memorandumu nema stavke kojom se traži pristup kartonu građana, tj. pacijenata. 

 

 

 

 

Vrijedna donacija

Inače, inicijativa za uspostavom call centra krenula je prije dva mjeseca od strane privrednika okupljenih oko Biznis kluba Povelja. 

Call centar je trebao služiti kao rasterećenje postojećem call centru, koji je u jeku pandemije bilo skoro pa nemoguće dobiti na Covid broj 081 920 333.

"Osnovni cilj osnivanja Call centra je bio da se pomogne doktorima u postojećem call centru. BH telecom obezbijedio hands-free slušalice kako bi ljekarima pomogli da lakše odgovaraju na pozive i ne drže slušalice u rukama i tipkaju prilikom javljanja na pozive za call centar. Nažalost, projekat nismo uspjeli da realizujemo jer smo dva mjeseca čekali potpis na Memorandum o razumjevanju između Općine, Doma zdravlja i Zavoda za javno zdravstvo KS", navode iz Biznis kluba Povelja.

Nakon održanih sastanaka sa svim nadležnima u zdravstvu, inicijativa je prihvaćena oduševljeno. Projekat je dobio podršku i odobrenje.

Načelnik općine Novo Sarajevo Hasan Tanović prihvatio je da bude nosilac projekta i da obezbijedi troške toplog obroka i prevoza volonterima. 

Privrednici su donirali sva potrebna sredstva, a jedan od njih donira i software za call centar.

Volonteri sa Fakulteta zdravstvenih studija bili su spremni da potpišu i rade za Dom zdravlja i call centar koji je trebao biti smješten u Ambulanti u Novom Sarajevu. 

I sve je bilo spremno, ali na kraju ništa. Razočaranje. Odustajanje od projekta će ostati nepoznanica. A, možda i neće. Saznat ćemo za nekoliko mjeseci.

Do tada, Biznis klub i dalje poziva direktoricu da prilagodi memorandum i uslove koji odgovaraju Domu zdravlja. "Bitno je ne trošiti budžetski novac kad već postoji besplatno rješenje i donirana oprema", poručili su.

S.B.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti