Sarajevska zaobilaznica - cesta bez izlaza

02.07.2014. 08:21 / Izvor: Oslobođenje
Sarajevska zaobilaznica - cesta bez izlaza

Sarajevska zaobilaznica, odnosno dio od Jošanice (Vogošća) do Vlakova, puštena je u promet prije nekoliko dana i očekivalo se da će se promet preusmjeriti na novu cestu i tako rasteretiti Rajlovac i Stup.

Sarajevska zaobilaznica, odnosno dio od Jošanice (Vogošća) do Vlakova, puštena je u promet prije nekoliko dana i očekivalo se da će se promet preusmjeriti na novu cestu i tako rasteretiti Rajlovac i Stup, gdje su uvijek velike sobraćajne gužve.

Nova cesta

No, jučer oko podne na novoj autocesti nije bilo mnogo vozila. Na cesti je u oba smjera za vrijeme trajanja vožnje automobilom od Jošanice do Vlakova bilo svega desetak vozila. Devet kilometara nove autoceste, koja se ne naplaćuje, izgleda moderno, potpuno opremljeno i funkcionalno. Vozeći se tom cestom vrlo lako možete steći dojam da se vozite kroz neku od razvijenih evropskih zemalja.

Taj osjećaj vas prati sve dok se ne poželite isključiti sa autoceste i ući u Sarajevo. Izlaz je blokiran, jer cesta koja povezuje sarajevsku zaobilaznicu Jošanica-Vlakovo sa stupskom petljom još nije urađena, kao ni stupska petlja.

Naime, ta dionica Briješće-Butile prije nekoliko mjeseci je bila pod istragom Tužilaštva BiH zbog krađe asfalta, odnosno uvrđeno je da je asfalt tanji od debljine predviđene projektom. Ovu dionicu je na tenderu, koji su raspisale Ceste Federacije BiH dobila kompanija Osijek-Koteks još 2008. godine, otada su se nizale afere, obustavljana izgradnja, i evo još nije završena.

I dionica Jošanica-Vlakovo je bila u nadležnosti Cesta FBiH. I tu je bilo bezbroj peripetija, dvije slovenske firme su bankrotirale radeći na toj dionici. Nakon što su Autoceste FBiH preuzele taj projekat od Cesta i vlastitim novcem finansirale završetak ceste, dio sarajevske zaobilaznice je svečano otvoren prošle sedmice nakon šest godina čekanja. Autoceste su posao završile za dvije godine, a koštao je 36,8 miliona KM.

Osnovna namjena zaobilaznice je da rastereti saobraćaj kroz Rajlovac i da putnici koji idu od Zenice prema Mostaru ne moraju ulaziti u grad, nego mogu novom cestom zaobići Sarajevo. S te strane, nije tako veliki problem što se još čeka na izgradnju dionice Briješće-Butile, odnosno petlje Butile, i priključka na zaobilaznicu Jošanica-Vlakovo.

Blato i makadam

Na isključenju sa autoceste u Vlakovu vozače će dočekati blato i makadam, ali nakon stotinjak metara nastavlja se normalna cesta, koja izlazi na cestu Ilidža-Blažuj blizu Mostarskog raskršća.

Međutim, pravi problem za vozače, i jedan od razloga zašto vozači jednostavno neće moći koristiti zaobilaznicu je to što oni koji idu iz pravca Mostara u Blažuju ne mogu skrenuti za Vlakovo, nego moraju otići na Ilidžu okrenuti se i vratiti nazad pa u Vlakovu se uključiti na sarajevsku zaobilaznicu i nastaviti put prema Jošanici, Visokom, Tuzli... Druga mogućnost je da uopće ne ide na sarajevsku zaobilaznicu nego da ide na stupsku petlju, koja je još u izgradnji i na kojoj su i dalje gužve, pa kroz Rajlovac do Jošanice i uključenja na autoput za Zenicu.

Ako je za utjehu vozačima, uskoro bi trebala biti završena stupska petlja, odnosno nekad najesen, a do jeseni bi trebala biti završena i dionica autoceste Vlakovo-Tarčin, tako da će sarajevska zaobilaznica biti povezana sa dionicom autoceste na koridoru 5c koja vodi prema jugu.

Neka svako svoj dio završava

Direktor JP Autoceste Federacije BiH Ensad Karić, pojasnio je dielme oko sarajevskezaobilaznice. Naime, Autocestu FBiH su, kako je kazao, zadužene za autocestu od Jošanice do Vlakova, i to je završeno. Ceste Federacije BiH trebaju završiti petlju Butile, ali još nisu, dok Kanton Sarajevo treba uraditi petlju Stup i pristupnu cestu. Autoceste su, dodao Karić, preuzele i izgradnju pristupnog puta u Vlakovu, ali zbog problema sa načelnikom Ilidže Senaidom Memićem, gradnja još nije počela, pa su napravili alternativni priključak na postojeći put. Što se tiče uključenja na zaobilaznicu na Mostarskom iz pravca Mostara, to nije moguće i nije u nadležnosti Autocesta. Karić vjeruje da ćemo se morati strpiti do otvaranja autoceste Vlakovo-Tarčin ili završetka petlje Stup

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti