Vujeva: Novi tender za Vijadukt Briješće čeka zeleno svjetlo EIB-a

08.07.2014. 13:46 / Izvor: eKapija.ba
Vujeva: Novi tender za Vijadukt Briješće čeka zeleno svjetlo EIB-a

S obzirom na raskid ugovora sa Osijek Koteksom zbog njihove nelikvidnosti, Ceste Federacije su trenutno u stanju mirovanja na projektu Vijadukt Briješće. No ipak iako nema konkretnih radova, uveliko se pregovora sa kreditorima o daljnjem nastavku ovog projekta.

S obzirom na raskid ugovora sa Osijek Koteksom zbog njihove nelikvidnosti, Ceste Federacije su trenutno u stanju mirovanja na projektu Vijadukt Briješće. No ipak iako nema konkretnih radova, uveliko se pregovora sa kreditorima o daljnjem nastavku ovog projekta.

"Da bi dalje nastavili radove, morali smo izvršiti kompletnu ekspropijaciju na tom dijelu projekta, što smo na naše veliko zadovoljstvo napokon završili. Taj proces je trajao od 2008. godine, tako da svaki dan očekujemo od Općine Novi Grad, kojoj smo predali sva rješenja i uplate za ekspropiriranu imovinu, rješenje kojim će se dokazati da smo to izvršili. Već smo u kontaktu sa Evropskom investicionom bankom i od njih očekujemo zeleno svjetlo nakon kojeg ćemo moći otvoriti novi tender za odabir novog izvođača. Nadamo se da ćemo konačno doći do jednog izvođača, koji će na opšte zadovoljstvo svih ljudi ovog kraja uspjeti završiti ovaj projekat i omogućiti trajno i nesmetano funkcioniranje prometa na ovom djelu", kaže u razgovoru za eKapija.ba Filip Vujeva, direktor Cesta Federacije BiH.

U toku espropijacije nailazili su na probleme neslaganja vlasnika zemljišta, bilo je dosta nesnalaženja u tome, no ipak prihvatili su se detaljnog posla i uložili maksimum svojih snaga. Na kraju su je ipak uspjeli uspješno završiti.

Sarajevska zaobilaznica

Inače Vijadukt Briješće je u stvari priključna cesta na Sarajevsku zaobilaznicu, koja je neophodna za lakši ulazak i silazak sa autoputa. Ceste Federacije su na zaobilaznici radili i LOT1, koji su nakon završenog posla, uredno predali na upravljanje Autocestama Federacije.

Budući da su krajem prošle godine raskinuli ugovor sa Osijek Koteksom, kako nam priča Vujeva sad idu na međunarodni dub, gdje će se formirati grupa stručnjaka koja će izvršiti pregled stanja na gradilištu i utvrditi realno da li im treba platiti za do sad urađeni posao.

"Mi imamo njihovu bankovnu garanciju od 1,6 miliona eura i ona nam je više nego dovoljna garancija za svaku sigurnost", smatra Vujeva.

Što se tiče radova na Vijaduktu Briješće, nedavno su na ovoj dionici napravili vijadukt prijelaz preko pruge.

"Mi smo od međunarodne banke zbog zastoja vlakova na toj dionici, tražili dozvolu i dobili je da bi napravili vijadukt prijelaz preko pruge. I to je firma Hidrogradnja sa svojim podizvođačima uspjela realizirati i problem je riješen. Svakodnevno smo imali troškove od strane Željeznica FBiH i morali smo riješiti ovu dionicu Vijadukta kako bi se željeznički promet nesmetano odvijao“, ističe naš sagovornik.

Najveći projekat na kojem trenutno Ceste FBiH rade je tunel Karaula, gdje radove izvodi austrijski Strabag.

"Taj projekat je krenuo i radi se punim intezitetom. Rok za završetak tunela Karaula je oktobar. Radi se o jednom od vitalnih projekata s obzirom na dionicu ceste Sarajevo- Tuzla, koja ima najveći promet u državi. Mi radimo dio po dio i znamo da ćemo sa dionicom Prevoj Karaula učiniti puno na poboljšanju prometne kvalitete. Malo je bilo kao i u svakom poslu početničkih problemčića vezano za gradilišta, okolišne dozvole itd, ali radovi su u toku, mehanizacija na terenu i radi se punim intezitetom", ističe direktor Cesta FBiH.

Drugi projekt na kojem trenutno rade je dionica spojne ceste od petlje Šićki brod do bolnice Kreka Banovići u Tuzli. "Mi smo imali dozvolu od Općine Tuzla, tako da smo jedan dio završili. Sad su se steklu uslovi i za nastavak radova na preostalom djelu i radovi su u tijeku", navodi Vujeva.

Neum- Stolac

Pored ovog Ceste Federacije aktivno rade na projektu Neum- Stolac. U sklopu njega napravljena je nova cesta od šest kilometara, ali koja se mora spojiti na staru cestu da bi uopšte bila funcionalna.

"Tako da smo izdvojili još 1,118 000 KM kako bi izvršili spajanje novoizgrađene dionice sa starom postojećom cestom. Tim spajanjem omogućiće se svim građanima lakši prolaz do Neuma, a kako građanima, tako i cijelom gospodarstvu koje gravitira u tom području. Radove izvodi HP Investing i trebali bi biti završeni za mjesec dana", kaže Vujeva.

Na ovom lokalitetu treba se graditi još jedna cesta od 10 km, gdje je urađen glavni projekat i riješena eksproprijacija. "Sad smo kod iznalaženja sredstava kako bi i tu dionicu uradili. Nadam se da ćemo u najskorije vrijeme i to realizirati", kaže on.

No u planu im je najveći projekat do sada, a riječ je o modernizaciji cesta. Do sada su radili rehabilitaciju cesta na 1050 km, gdje je došlo do poboljšanja određenih elemenata, ali s obzirom na starost naših cesta neophodna je modernizacija.

"To je projekat za koji smo mi od Vlade FBiH dobili potporu za novo kreditno zaduženje od 150 miliona eura i oni će biti utrošeni u četiri grupe projekata u modernizaciji. Kao prvo poboljšanje elemenata ceste sa trećim trakama, drugi dio su izgradnja ili obnova objekata, tj. mostova i tunela, treće su obilaznice gradova, gdje dolazi do začepljenja. Idemo prema tome da se isprojektiraju, odnosno izrade nove obilaznice. I četvrto je ispravljanje crnih točaka. Naša je obaveza po projektnom zadatku da se one uklone, jer cijeli projekat podrazumijeva što veću i kvalitetniju sigurnost", priča nam Vujeva.

Trenutno su u procesu dobijanja finansijskih sredstava, nakon čega bi se krenulo u realizaciju. Vlada je dala nalog Ministarstvu finansija FBiH i u toku su pregovori sa potencijalnim kreditorima, Evropskom investicionom bankom, Evropskom razvojnom bankom i Svjetskom bankom.

Ceste Federacije vrijedno rade na više strana, ali veliki problem u radu im kako kaže Vujeva predstavlja birokracija.

"Ona nam donosi toliko nepotrebnih problema. Mislim da ova služba najviše trpi zbog sitne birokracije, to je rak rana koja je jako teška za prevazići, ali mi moramo uložiti sve da se to poboljša. To je najveća kočnica razvoja, nije problem doći do novca, ali realizacija ovisi o sitnim birokratskim postupcima koji nas sputavaju. Gubimo enormno mnogo vremena na to tako da je nemoguće nešto završiti u realnom roku", zaključuje direktor Cesta FBiH.

A.Šulović

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti