Radovi na Zeničkoj zaobilaznici u završnoj fazi, otvaranje 25. novembra

17.08.2020. 09:47 / Izvor: Federalna.ba
Radovi na Zeničkoj zaobilaznici u završnoj fazi, otvaranje 25. novembra

Uskoro će građani Bosne i Hercegovine od juga ka sjeveru zemlje moći putovati na 11 novih kilometara autoceste

Uskoro će građani Bosne i Hercegovine od juga ka sjeveru zemlje moći putovati na 11 novih kilometara autoceste. Radovi na Zeničkoj zaobilaznici, inače jednoj od najzahtjevnijih trasa koridora 5c u našoj državi, u završnoj su fazi. Vrijedne građevinare nije zaustavila ni pandemija, pa je otvaranje ove trase planirano za Dan državnosti.

Na dionici Zeničke zaobilaznice radi se punim kapacitetom. Veliki dio posla je iza graditelja, a najimpozantnije djelo je 120-metarski vijadukt Babina rijeka, u koji je ugrađeno čak pet miliona armatura i 27.000 kubika betona. Nepovoljan teren uslovio je gradnju vijadukta i mostova.

 

"Izgradili smo četiri vijadukata koji su u završnoj fazi. Na pojedinim vijaduktima već smo položili asfalt. Rade se završni radovi na tim objektima", kaže Reuf Kadrić, predstavnik investitora JP Autoceste FBiH.

Zahtjevno je bilo i probijanje tunela, a dva objekta na ovom dijelu buduće trase autoceste A1 već su završena.

"Tuneli su rađeni po novoj austrijskoj metodi tako da su tokom iskopa vršene provjere geoloških uslova", objašnjava Kadrić.

Izuzetno teška i nepovoljna geološka situacija uslovila je domaće izvođače radova na pravo graditeljsko čudo, zbog velikih klizišta, prvi put na budućoj trasi autoceste u našoj državi gradi se tunel metodom "cut and cover" da bi se ispunio planirani rok za završetak radova, ni tokom pandemije nije bilo većih zastoja na ovoj dionici.

"Svakodnevno je na gradilištu oko 300 radnika. Kao kompanija smo se organizirali tako da smo pravili izolatorije za radnike. Nismo miješali pozicije s pozicijama tako da smo radili u punom kapacitetu", ističe Miroslav Tadić, voditelj projekta na gradilištu.

Trasa je prilikom gradnje podijeljena u osam sektora i dok se na pojedinim izvode finalni radovi, na određenim dijelovima pojavili su se problemi koji su uslovili pronalaženje novih, ali i skupljih rješenja od onih predviđenih glavnim projektom.

"Završili smo većinu radova osiguranja kosina. Ostali su radovi na osiguranja kosine sektora 1 koji su zahtjevniji zbog nepovoljne orijentacije slojeva, sve ostalo se odvija planiranom dinamikom", kaže Kadrić.

Svakodnevni napredak radova vrijednih gotovo 200 miliona eura govori da bi sve moglo biti gotovo do 25. novembra, tako da ćemo za Dan državnosti imati novih 11 kilometara moderne autoceste.

(Foto: Arhiva)

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije