Novi zaposlenici u Web 2.0 okruženju

23.07.2008. 10:43 / Izvor: Posao.ba
Novi zaposlenici u Web 2.0 okruženju

Šta je Web 2.0? Mnogi akteri na tržištu rada još uvijek nisu potpuno svjesni mogućnosti koje im Web 2.0 pruža, a dobar dio poslodavaca još uvijek ne zna kako bi tu novu "uslugu" baziranu na socijalizacijskoj noti, implementirali u svoje regrutacijske procese.

Međutim, oni koji znaju kako iskoristiti brojne pogodnosti novih aplikacija mogu stvoriti konkurentsku prednost u pristupu i pronalasku novih zaposlenika.

Direktna komunikacija

Razvoj niza društvenih alata, poput blogova, wikija, razmjene poruka u realnom vremenu, foruma, tagova, RSS servisa, tražilica ili društvenih website-ova, učinili su Internet bazom skrivenih talenata koji, u većini slučajeva, plijene svojim znanjem, vještinama i kreativnošću.

Za poslodavce, razvoj Web 2.0 tehnologije predstavlja svojevrsnu evoluciju u načinu prenošenja informacija na Internetu, putem kojih se potencijalnom zaposleniku mogu direktno predstavljati i ponuditi mu suradnju prije konkurencije. U tom je slučaju potrebno razvijati dodatne strategije za regrutiranje u Web 2.0 okruženju.

Blogovi za regrutiranje

Blogovi za regrutiranje su idealni za uspostavljanje prvog kontakta s kandidatima i predstavljanje kompanije, njene kulture i načina rada. Komunikacija se na blogovima može prilagođavati ovisno o potrebama firme, za npr. specifično radno mjesto, pa je poslodavcima olakšan proces predselekcije. Istovremeno blogovi dodaju novi element humanosti cijelom selekcijskom procesu.

Podcast

Širenjem podcastova tj. digitalnih datoteka s audio ili audio-video zapisima, poslodavac se jednostavnije može predstaviti potencijalnim zaposlenicima. Oni će brže i ekonomičnije dobiti uvid u način rada, radno okruženje i kulturu, te zaposlenike. Na ovaj način, zainteresovani posloprimci mogu donekle i osjetiti kako je raditi u vašoj firmi.

RSS

RSS servis služi za razmjenu sadržaja, a vlasnicima website-ova, u ovom slučaju poslodavcima, omogućava prezentaciju sadržaja korisnicima u skraćenom obliku. Na taj način mogu se prezentovati informacije o firmi, otvorena radna mjesta, informacije o novim projektima... Zainteresovanim kandidatima u ovom je slučaju mnogo jednostavnije doći do željenog poslodavca ili konkursa za željeno radno mjesto, jer se podaci emituju na njihovom računaru. Istovremeno, poslodavci puno brže mogu popunjavati svoju bazu kandidata.

Šta kandidati žele

Mnoge Internet tražilice nude mogućnost pretraživanja pojmova koje "posloprimci najčešće upisuju", pa se firme jednostavnije mogu "prilagođavati njihovim zahtjevima" i raditi na svom image-u poželjnog poslodavca.

Društveni website-ovi jedinstvene su baze općih informacija o kandidatima, ambicijama, obrazovanju, životnim navikama, a često i kreativnim sposobnostima. Osim toga, omogućavaju pregled veće baze talenata i networking, na kojem poslodavci mogu graditi humaniji odnos sa korisnicima od onog tokom razgovora za posao.

Međutim, oni koji žele postići maksimalan uspjeh moraju posvetiti značajnu količinu vremena na uspostavljanje i održavanje mreže poznanstava.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera