al

Ličnosti / PRIVREDA I POLITIKA

Mihnea Gheorghiu: (Za)voli rizik, sigurnost te neće odvesti ničemu

02.06.2019. 08:00 / Izvor: Akta.ba

Šta je to kreativnost, koja joj je svrha, koje su joj granice i da li ih uopšte ima, govorio je Mihnea na Devetoj Branding konferenciji, u svojoj prezentaciji "Hack the creativity" ( Hakiraj kreativnost ) uobličenu u pojašnjenje koncepta digitalne adaptacije kampanje koja preispituje uticaj social media influencera i fokus prebacuje na potrošače.

Mihnea dolazi iz kompanije Publicis Italy gdje radi kao globalni kreativni direktor. Brandingom, dizajnom i oglašavanjem se bavi zadnjih 14 godina i već je međunarodno nagrađivan na festivalima poput Cannes Lions, Clio, One Show, New York Festivals, itd.

Njegov najveći strah je dosada

Život i posao su ga vodili na „put oko svijeta“ tako da izvore svoje kreativnosti može zahvaliti i osebujnoj raznolikosti iskustva i kultura koje je upoznavao.

Radio je u najvećim agencijama poput Leo Burnett Toronto, Dentsu New York, 360i, Young & Rubicam i mnogim drugim, te sa brendovima poput Mattel, P&G, Bacardi, Land Rover, Virgin Atlantic, MTV i Oreo i sl.

On voli da razmišlja o novim stvarima koje će reći ili novim načinima da kaže iste stvari.

Ne očekuj ništa i nećeš se razočarati

Mihnea savjetuje da izađemo iz zone komfora, iz sigurnosti i da rizikujemo jer u vremenu u kojem se sve i svi bore za pažnju, sigurnost nas neće odvesti ničemu.

"Ovo, danas, je najbolje vrijeme da budete živi. Sve na što usmjerite um, sve što želite, sve o čemu sanjate, svešto želite postići danas za to postoji način i moguće je. Ako želite na primjer snimiti film,imate mogućnost tražiti nekog iz tog polja i možete doći i do Tarantina ali samo ako to zaista želite i to zadivljujuće.", stava je Mihnea.

Na polju oglašavanja kaže da se zadnjih 10, 15 godina svi trude samo „srušiti internet „ i za to traže najluđe načine pokušavajući doći do formule koja „djeluje“ da bi postali viralni.

Ipak, savjetuje da se vratimo na svrhu interneta jer smo svi "u njemu" i podsjetimo se da je to stvar koja je konstantno mijenja i konstantno raste te da nikad nećemo znati sve o njemu niti kako će on reagovati na nešto što "u njemu plasiramo" i u tome vam ništa ne pomaže ni višegodišnje iskustvo.

"Ne možete na to uticati niti to promijeniti. Na internetu je sve teoretski moguće ali u praksi, svi se ustvari borimo za pažnju. Internet je jedna velika scena na kojoj svi žele biti, što je donekle i (o)tužno jer mnoga oglašavanja žrtvuju istinu za pažnju trčeći za skandalom.", kaže.

Mihnea smatra da oglašavanje treba biti na suprotnoj strani od traženja pažnje jer ljudi danas plaćaju da ne vide reklamu, što je fenomen.

"Ja sam se odlučio približiti zabavu u polje oglašavanja jer na kraju dana, ja reklamom ne mogu spasiti svijet niti riješiti nečiji problem ali mogu nekog zabaviti bar na kratko i na taj način ga "odmoriti" od problema što je jednako dobro.", kaže Mihnea.

Kaže da mu nije jasno poimanje digitalnog marketinga kao nečega što je jeftino i u šta ne treba investirati te da ljudi radije investiraju u reklame na TV-u koje inače niko ne gleda i koje su čak iritantne a imaju i mnogo manji opseg dometa na tržištu od marketinga na socijalnim medijima koji je svima dostupan i tržište se broji u milijardama.

"Ljudi načelno ne vjeruju brandovima i oglašavanje treba prihvatiti i shvatati kao izazov da ih se predstavi na najbolji mogući način. Za dobro urađen posao, jako je važna dobra kolaboracija odnosno da pri izradi posla ostvarite saradnju sa najboljim u nekom dijelu posla jer ne možete jako dobar posao uraditi sami. Nešto što će imati stvarni uticaj, nešto što će podići ljude, postati svjetski viđeno, biti veliko, ne možete uraditi sami.", objašnjava. 

U vremenu formata, budi priča

Mihnea kaže da je priča najvažniji dio oglašavanja, bez priče sve je ništa.

"Strah da će neko negdje tamo nešto uraditi brže od tebe je smiješni apsurd. Živimo u digitalnom dobu i to je tek stvar formata a zbog broja novih formata iz sekunde u sekundu na polju tehnologije u toj trci zaboravimo na najvažniju stvar, a to je ispričati priču bez obzira na format koji pri tome koristimo.", kaže Mihnea.

Smatra da su priče ono što zbližava ljude od vremena prahistorije.

U vremenu kada se ljudi utrkuju sa korištenjem visokih tehnologija bez dobre priče koju tom tehnologijom pričaju, zbunjen je skretanjem pažnje od bitnog i zaluđivanjem trivijalnošću:

"Svi u isto vrijeme koriste iste alate, nove formate i utrkivaju se u tome. Zašto? Da budete cool ? Ali ti formati su tek jezik tj. način komunikacije. Mnogi mogu naučiti neki jezik ali ne mogu svi naučiti pričati ( priču ) i biti interesantni. Ne ulazite u tu trku formata bez priče.", savjetuje. 

 

 

(Za)voli rizik, sigurnost te neće odvesti ničemu

Mihnea misli da mnogi ljudi imaju dobre ideje ali te ideje, nažalost lako umru u strahu od reakcije drugih, okruženja, strahu od neuspjeha, strahu od rizika, neizvijesnosti.

Ključnim za uspješno oglašavanje smatra hrabrost koja je u digitalnoj produkciji najzanemarenija stvar a ujedno najvažnija.

"Važno je da se pitamo šta je najgore što se može desiti na internetu. Imat ćeš malo like-ova, imat ćeš neki hate komentar? Pa šta. Apsolutno sve je danas predmet mržnje. Hate komentari su neizbježni, ali naš stav ka njima je stvar izbora.", kaže Mihnea.

Ovo je reklama sa jakom porukom koju je (u)radio unutar anti-hate kampanje za Diesel u kojoj se (o)koristio komentarima mržnje na socjalnim medijima i učinio ih trendy nosivim trade mark porukama koje su zaludile svijet:

 

 

Ne guši svoju kreativnost, vjeruj u nju i brani je

Mihnea je uvjeren da se mnogima kao i njemu desilo da ga neko angažira kao stručnjaka a onda ga savjetuje ili mu traži da svoje ideje mijenja u skladu sa " kreativnom ograničenošću" onog ko ga je angažovao što sam angažman čini bespotrebnim i besmislenim. Kaže da tada imate samo dvije opcije, ugušiti ideju ili otići.

Na pitanje da li treba praviti kompromis sa idejama i da li to znači gušenje ideje kaže:

"Oglašavanje je subjektivna stvar i uvijek će se nekom neka ideja kojom ste nešto iskomunicirali ka javnosti sviđati ili ne. Kreativnost će uvijek biti predmet konflikta. Da, vaša uloga jeste da riješite problem klijenta i da, nekada se može desiti da vam neke sugestije daju dodatne ideje da popravite prvobitnu ideju, ali načelno, trudite se biti dosljedni sebi i braniti svoje ideje argumentovano. Vjerujte u svoje ideje, čuvajte svoj kredibilitet, nemojte samo čuvati posao.", savjetuje. 

Njegova kreativnost je ironična, sarkastična, zabavna, interesantna, edukativna i visoko-intelektualna. Njegovim reklamama ne treba pojašnjenje. Osvrčući se na sadržaje koji se plasiraju na internetu kaže: 

" Internet je kratkog pamćenja jer je količina informacija koja se dešava na njemu toliko opsežna da mu je polje pažnje jako malo i kratko. Tako da i ako uradite nešto loše, to će se brzo zaboraviti ali isto tako ako uradite i nešto dobro, ne možete se hvaliti "slavom" nečega što ste uradili prije 10 godina jer vas se niko ne sjeća."

U vremenu influensera budi follower jer biti influenser ne znači kvalitet ni ličnosti ni poruke koju šire

"Moj odabir načina oglašavanja je da priču ispričam na najzabavniji način kao da se radi o vicu. Najvažnije mi je da u samom procesu zabavim ljude i da budem sretan zbog onog što sam uradio kad se toga prisjetim.", kaže. 

Pogledajte reklamu za Diesel koju je uradio unutar kampanje " Go with the fake" kojom je pokazao i prikazao definciju današnjeg marketinga i uloge socijanih medija:

 

 

Njegov najveći strah je dosada a njegova prezentacija, njegova neposrednost, njegov način izlaganja narativa "običnog čovjeka" su bili sve osim dosadni. Zasigurno prezentacija koja ne samo da je izazvala ovacije publike, već i svojevrsno divljenje nad njegovim kreativnim umom kakvih smo, čini se, svi žedni.   

 

N.K.

 

 

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Ličnosti