al

Ličnosti / PRIVREDA I POLITIKA

Will Rust: Biti djetinjast u poslu je ključ uspjeha

01.06.2019. 14:43 / Izvor: Akta.ba

Deveta Branding konferencija u Sarajevu nije bila tek jedan event više, već zaista jedno putovanje kroz svijet mogućnosti, najviših kreativnih dosega čovjeka i historijskih pečata koje čovjek, ako to želi, može postići.

Stvar je ideje, želje, volje ali i sposobnosti koja je kod većine uspavana, ne nužno nespostojeća.

Predavač koji je došao čak do Marsa sa svojom idejom je Will Rust koji trenutno radi u kompaniji Pandora i njihov je direktor brand dizajna.

On se brandingom, dizajnom i oglašavanjem bavi već 25 godina i iza sebe ima neobičnan privatni i poslovni background.

Vodi se filozofijom da stvari treba uraditi ili ne, bez sredine i bez pokušaja te da ako neko nešto zaista želi da nađe način i fokus.

Will je prvi put izbačen iz škole sa 9 godina, a u 15-toj je u potpunosti odustao od obrazovnog sistema. Godinu kasnije, dobio je i svoj prvi otkaz, u McDonalds-u.

Ako je neuspjeh karta do uspjeha, onda je Will tome dokaz

Sa 17 godina je pravljenje hamburgera i delinkvenciju zamijenio tipografijom i dizajnom, koje su ga dovele do klijenata poput NASA, IBM, Phillips i Tuborga, za koje je kreirao kampanje koje su nagrađene na najprestižnijim svjetskim festivalima poput Cannes Lions, D&AD, Clio, Red Dot i One Show-a.

Will je čovjek kojeg kroz život vodi isključivo srce i koji smatra da je za uživanje u životu ali i poslovni uspjeh presudno da budete djetinjasti odnosno da zadržite dijete u sebi i takav pogled na svijet. U slobodno vrijeme pliva sa morskim psima, surfa i poznaje sve autostoperske rute i zna slušati svoju intuiciju.

Ne naziva se profesionalcem, ne smatra se ozbiljnim i ne želi to biti

Kako kršiti pravila, kako (p)ostati djetinjast u biznisu i kreativnosti, kako konstantno imati kritički pristup svemu oko sebe,kako uz pomoć kreativnosti živjeti ispunjeniji život, govorio je upravo Will. U svojoj prezentaciji "Hack the system" ( Hakiraj sistem ) govorio je o kršenju pravila kao načinu razmišljanja, načinu pobjede stereotipa i načinu života u konačnici. Za sebe kaže da može birati koji bi bio brand, bio bi Hello Kitty.

Primjeri reklama koje je radio imali su svrhu kako oglašavanja tako i psihološkog istraživanja ljudi i često mu je polazilo za ruku da dokaže neke od fenomena koje ljudi svjesno ili nesvjesno rade poneseni ili zaneseni trendovima.

Rust je u osvrtu na glupe ideje koje završe kao viralno jake poruke, rekao da ono što mi na kraju vidimo, nije nužno krenulo tako i nije nužno za ideju imalo takvu poruku.

Primjer toga je sigurno Ice challenge od prije par godina koji je zaludio svijet i svi su se poljevali hladnom vodom ne razmišjajući o jasnim i tačnim razlozima te aktivnosti i ne pitajući se o samom početku i začeću ideje, čineći je samo zato što ti svi rade.

Ice challenge je započela majka mladića oboljelog od Amiotropne lateralne skleroze –ALS u jednoj lokalnoj zajednici u Americi koja je zacilj imala podizanje svijesti o nemogućnosti pokreta i osjećaja tijela oboljelih čiji um nije narušen ali tijela ne mogu reagovati.

Glupe ideje su zarazne

Rust je stava da su glupe ideje rezultat želje ljudi da pobegnu od stvarnosti i stvarnih gluposti na svijetu poput politike, ratova, nasilja, negativnosti koje se dešavaju posvuda u svijetu i zastrašujuće su.

Ljudi žele utažiti žeđ sa nečim što je glupo, što nije ozbiljno.

Kaže da danas glupe ideje mogu biti mehanizam velikih poruka poput Star Wars-a kojih je fan ali su dokaz kako glupa ideja može postati dio stvarne kulture društava širom svijeta.

"Postati relevantan a početi s glupom idejom je uspjeh.", kaže. 

Biti djetinjast u poslu je ključ uspjeha

Will kaže da je igra bitna u otkrivanju i istraživanju života. "Ljudi koji ne uživaju u životu i nisu kreativni ustvari nemaju sposobnost za igru.", pojašnjava.   

Kaže da definiciju kreativnosti i onoga čime se on vodi prepušta sjajnom Johnu Cleesu, poznatom glumcu i intelektualcu koji je svojevremeno rekao :

"Kreativnost nije sposobnost koju neko posjeduje ili ne posjeduje. Kreativnost je, možda zvuči iznenađujuće, nešto potpuno odvojeno i nepovezano za nečiji kvocijent inteligencije. Razna istraživanja su pokazala i dokazala da oni koji su od strane vršnjaka doživljavani kao kreativniji nisu imali ništa drugačiji IQ nivo od svojih vršnjaka koji su bili manje kreativni. Šta ih onda čini drugačijim? - Istraživanje je pokazalo da kreativci imaju sposobnost da se "postave" u određeno stanje i raspoloženje pri djelovanju i operativnim radnjama i znali su dozvoliti svojoj prirodnoj kreativnosti da "izroni". Tu jedinstvenu sposobnost kreativaca, naučnici su nazvali "sposobnošću da se igraju" , rekao je Cleese.

Naučnici su najkreativnije među vršnjacima opisivali kao one koji imaju najveću sposobnost za igru i one koji su djetinjasti - Oni su u stanju da se igraju sa idejama, da ih istražuju, ne iz bilo kakve praktične svrhe već samo iz čiste zabave, igre i uživanja.

Ako je glupo ili izgleda glupo ali je uspješno ona nije glupo

Rust kaže da je dosljednost u oglašavanju jedna od najvećih opasnosti danas. Smatra da su se prije dizajni brandova radili u istoj boji istim oblicima, istim slikama, ali, kad se danas to prebacuje na instagram svi osjećaju kao da su to već negdje vidjeli.

"Dosljednost i jedinstven brand da, ali svježina je jako važna. Važno je da zadržite svoj stav, gard ali da iznova izgledate i zračite svježije, drugačije, interesantnije.", naglašava. 

Nikad nemojte odustati

Rust je prije par godina sasvim slučajno pogledao jedan video koji mu je promijenio percepciju i pogled na svijet ali i svijet ideja i njihove svrhe.

Radi se o naizgled bezazlenoj akciji nekoliko žena iz Afrike koje su u horu u svim naseljima pjevale o uspjevima, konkretno krompiru i u formi molbe Bogu pjevale su o potrebi za krompirom, njegovoj hranjivosti za djecu i odrasle nadajući se tako da će uspjevi biti bolji.

Njihov video i audio su prenosile lokalne radio i tv stanice i tako su podizale svijest na tu temu.

To je Willu dalo ideju da istraži sve mogućnosti tla na kojem se krompir može saditi a ideja je došla čak do NASA-e i istraživanja da li bi se krompir mogao uzgajati na tlu Marsa.

Na samom početku, ideja Rusta nije nailazila na odobravanja niti je u tome imao veliku podršku ali danas je to stvarni projekat kojim se hvale mnogi.

"Ljudi ne znaju prepoznati ideju ako je previše ispred njihovog vremena i njihovog poimanja stvarnosti. Teško je  opravdati dobru ideju lakše ju je olajati.", kaže.

Ipak, Rust kaže da se ne treba bojati neizvijesnosti realizacije neke ideje ako u nju zaista srcem vjerujete jer srce ne griješi.

"Ako osjećate da će ideja uspjeti i da će drugi od nje imati koristi nemojte odustati. Čak i ako ste na tom putu potpuno sami, ako vam niko ne želi pomoći i ako vas niko ne razumije u tom trenutku – nemojte odustati.", zaključuje Rust.

Zasigurno interesantan, neobičan, nesvakidašnji, čak i u ulozi predavača, svoje predavanje je započeo sa selfijem sa auditorijem od kojeg je zahtijevao da umjesto osmijeha, pokažu srednji prst – to je zasigurno za sve bio jedinstven selfie.

 

N.K.

 

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Ličnosti