Tehnologija pokreće uspavani bh. turizam

25.05.2011. 15:43 / Izvor: eKapija.ba
Tehnologija pokreće uspavani bh. turizam

Jedan od najvećih potencijala BiH je turizam. Prema podacima Agencije za promociju stranih investicija turizam je treći atraktivni sektor za ulaganje. Ovaj podatak opravdava činjenica da se veći dio projekata realizuje ili čeka na realizaciju upravo u ovom sektoru.

Stručnjaci smatraju da se i minimalnim ulaganjima u turizam mogu postići veliki pomaci, jer turistički radnici u BiH turistima iz svih krajeva svijeta mogu po najpristupačnijim cijenama ponuditi najbolje usluge, najzdraviju hranu...

Međutim, gledano sa druge strane za dobar turizam nije dovoljno sunce, more, planine ili dobra hrana. U današnje vrijeme veliku važnost u svemu igra i marketing koji je pokretač ovog još uspavanog sektora. Veoma bitna stvar je i tehnologija koja olakšava komunikaciju.

Almir Peštek, prof. dr. na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu za ekapija.ba kaže kako je marketing veoma važan za sve kompanije, ne samo za turističke.

"Isti su principi marketinga u tradicionalnim biznisima i u novim e-biznisima, kao što je e-turizam: identifikuj kupce, privuci njihovu pažnju, kreiraj i isporuči zadovoljstvo kroz kupovinu proizvoda/usluge i održavaj odnose sa njima. S obzirom na kretanja u savremenom turizmu koji je informaciono intenzivna industrija bazirana na primjeni tehnologija, marketing ima posebnu važnost. Potrebno je privući pažnju potencijalnih kupaca – turista u obilju turističke ponude i pružiti im adekvatnu (cjelovitu) ponudu", kaže Peštek, pojašnjavajući kako tehnologije danas olakšavaju komunikaciju, interakciju, umrežavanje, prodaju, održavanje odnosa i kompanije stoga moraju da ih koriste u svojim marketing programima ukoliko žele da održe konkurentnost.

Uticaj tehnologija i odnosi ponude i potražnje dovode do toga da kupac u pravom smislu ima moć. Takođe, zahvaljujući tehnologiji, konkurencija je danas na svim tržištima globalna.

"Naše kompanije stoga moraju odgovoriti izazovima današnjice i prilagoditi se. Marketing je uspostavljanje dugoročnog, kontinuiranog dijaloga sa potencijalnim i sadašnjim korisnicima", ističe on, smatrajući kako naše kompanije pod marketingom podrazumjevaju uglavnom oglašavanje (ni najbolje oglašavanje ne može pomoći slabim proizvodima/uslugama), vođene kratkoročnim ciljevima i internim mogućnostima umjesto kupčevim potrebama i eksternim prilikama i nemaju jasno definisane strategije. To savremeni marketing u hiperkonkurentnoj industriji kao što je turizam ne trpi.

E. Ko.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti