Brod koji tone: Primorje, graditelj tunela Vijenac, u velikim finansijskim problemima

03.11.2011. 15:18 / Izvor: eKapija.ba
Brod koji tone: Primorje, graditelj tunela Vijenac, u velikim finansijskim problemima

Slovenska kompanija Primorje, koja u BiH gradi tunel Vijenac, prema pisanju tamošnjih medija, nalazi se u velikim finansijskim problemima koji su doveli do otpuštanja oko 200 radnika, od čega je njih 135 bilo zaposleno na neodređeno vrijeme.

Kako piše slovenski list Delo, uprava preduzeća i predstavnici sindikata tokom ranijih susreta utvrdili su kriteriji za otpuštanje, a očekuje se da će tokom današnjih pregovora biti postignut sporazum o isplati otpremnina, ali i o isplati septembarske plate koju duguju radnicima.

Posljednji izvještaj pokazuje da Primorje bankama duguje 200 miliona eura, a svojim dobavljačima dodatnih 112 miliona eura. Njihova potraživanja od kupaca iznosila su nešto manje od 100 miliona eura, a finansijsku sliku dodatno narušavaju i garancije čiji je opseg bio veći od 170 miliona eura.

Brod koji tone prošlog mjeseca napustio je i predsjednik Upravnog odbora Dušan Črnigoj koji je dao neopozivu ostavku. Na njegovo mjesto došla je Marjana Novak koja sa novom upravom najavila hitan program sanacije preduzeća.

Problemi sa kojima se susreće Primorje sve više podsjećaju na neslavan kraj kompanije SCT- koja je u našoj zemlji imala ugovorene milionske poslove, koji su raskinuti kada je ova kompanija bankrotirala. SCT još nije isplatio novac velikom broju bh. građevinskih kompanija koje su za njih radile kao podizvođači i koje do svojih potraživanja moraju doći putem suda.

Podsjećamo, Primorje kao drugoplasirana kompanija na tenderu dobilo priliku nastavi započeti posao na izgradnji tunela Vijenac, nakon što je 1.2.2011. godine raskinut ugovor sa slovenačkom kompanijom SCT iz Ljubljane. Ravnoravni partneri u ovom projektu su domaće firme Euroasfalt, Hidrogradnja i ŽGP iz Sarajeva.

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Vijenac, dužine tri kilometra, iznosi 62.081.529,52 eura, a radovi se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.

Ensad Karić, direktor Javno preduzeća Autoceste FBiH, u izjavi za eKapiji kratko je istakao da su "dobili pismo u kojem ih nova uprava Primorja uvjerava da se dešavanja u firmi u Sloveniji neće odraziti na izvršenje ugovora na tunelu Vijenac".

No, drugi investitori sa kojima Primorje ima potpisan ugovor već su počeli prijetiti otkazivanjem ugovora, ukoliko Slovenci ne budu u stanju obaviti posao u skladu sa dogovorenom dinamikom.

Ivan Plevnik, voditelj projekta, potvrdio je da Primorje nije završilo izgradnju Koruškog regionalnog centra za upravljanje otpadom KOCEROD u roku koji njihov zastupnik dao prilikom posjete predstavnika Evropske komisije.

Zbog problama s likvidnošću te poteškoća u plaćanja kooperanata, Primorje kasni s dovršetkom projekta vrijednog 19,5 miliona eura. "Novo vodstvo kompanije ima sedam dana da odgovori na naše zahtjeve, a ukoliko nam se ne izjasne o ovom pitanju, ozbiljno ćemo razmotriti raskidanje ugovora", kaže Plevnik za Delo.

Rok puštanje u rad pogona je juni 2012. godine, u protivnom koruške općine će morati vratiti 19,5 miliona eura koliko je uložili Evropska unija.

N.Voloder

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti