Do decembra traje zabrana uvoza starih automobila?
Iz odredbi privremenog Sporazuma o saradnji i pridruživanju, BiH je preostalo da još donese odluku o ukidanju ograničenja uvoza putničkih automobila.
Potreban pravilnik
Iako je do sada u više navrata bilo pokušaja da se odluka o ograničenju ukine, sve je stopirano u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa. Kako sada stvari stoje, odluka neće biti ukinuta prije decembra ove godine, piše San.
Po riječima Dragiše Mekića iz sektora za promet i komunikacije Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, sve zavisi od Ministarstva prometa i komunikacija BiH, koje bi do tada trebalo početi sa primjenom Pravilnika o homologaciji vozila.
"Imamo potvrdu iz ovog Ministarstva da će homologacija biti spremna do decembra. Zato se ni Odluka ne može ukinuti ranije, jer je homologacija provjera usklađenosti vozila i njegovih dijelova s evropskim propisima o sigurnosti i ekološkim standardima. Da smo odluku ukinuli ranije, dolazila bi nam vozila stara po 20 i 30 godina i postali bi odlagalište otpada", kaže Mekić.
Nakon ukidanja Odluke o ograničenju uvoza neće se, pojašnjava Mekić, moći uvesti niti registrovati vozila koja nemaju uveden euro 3 standard.
Deset godina
"Ukidanje starosne granice ne znači da se mogu uvesti stariji automobili, s obzirom da moraju biti zadovoljeni ekološki standardi. Euro 3 standard primijenjen je u automobilima proizvedenim 2000. godine ili koju godinu starijim, ako je riječ o pojedinim proizvođačima koji su ih ranije počeli ugrađivati. U EU će se već 2012. početi primjenjivati kao obavezan standard euro 4, a mi ćemo to morati slijediti", pojašnjava Mekić.
Do sada je nedostajanje i institucije koja bi kontrolisala standard, što je bio osnovni razlog zašto se u BiH od rata pa do danas nije počelo sa homogacijom. Taj problem je riješen kada je Ministarstvo prometa i komunikacija 2009. godine potpisalo ugovor sa konzorcijem EIB, Centrom za motorna volzila iz Banja Luke, u čijem sastavu su i Institut za privredni inženjering Zenica, Institut za saobraćaj i komunikacije Sarajevo i Centar motor Široki Brijeg.
Po tvrdnjama ministarstava i uvoznika, ukidanje odluke o ograničenju uvoza vozila neće biti problem, iako se time krši Privremeni sporazum o trgovini između EU i BiH kojim se predviđa ukidanje svih kvantitativnih ograničenja na uvoz u BiH industrijskih proizvoda koji potječu iz EU i mjera koje imaju ekvivalentan efekt kada Sporazum stupi na snagu. Kako kažu, i naše susjedne zemlje su uradile isto bez ikakvih posljedica.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
EIB Internationale a.d. Banja Luka
Ulica Skendera Kulenovića broj 14 78000 Banja Luka -
IPI d.o.o. Zenica
Vatrogasni put broj 3 72000 Zenica -
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Sarajevo
Musala 9 71000 Sarajevo -
INSTITUT SIK d.o.o. Sarajevo
ul. Zmaja od Bosne br. 7 71000 Novo Sarajevo -
CENTAR MOTOR d.o.o. ŠIROKI BRIJEG
Trnska cesta 197a 88220 Široki Brijeg