Digitalizacija proizvodnje za obične smrtnike: Bh. kompanije o izazovima sa kojima su suočene

05.12.2022. 11:58 / Izvor: Akta.ba
digitalizacija

Digitalna transformacija poslovanja je sama po sebi veliki izazov, a izazov se značajno povećava kad je treba primjeniti u proizvodnji i logistici.

Digitalna transformacija poslovanja je sama po sebi veliki izazov, a izazov se značajno povećava kad je treba primjeniti u proizvodnji i logistici.

Kažu mnogi autori da ako digitaliziraš smeće, dobiješ digitalno smeće. Tj. prvo standardizacija i optimizacija, pa onda digitalizacija. Međutim, šta ako nas digitalizacija može primorati da se standardiziramo? Pa čak i optimiramo? Mnoge domaće kompanije se nesvjesno odlučuju za ovakav red koraka.

Semir Hrvić, iz kompanije AS Holding je kazao da su oni prije deset godina definisali viziju svog razvoja gdje su sebi postavili zadatak da budu u top pet proizvođača prehrambene industrije u BiH.

"Kroz tu viziju smo definisali strategiju razvoja i strategiju kako da ostvarimo tu viziju i jedna od strateških incijativa koju smo definisali tom vizijom i strategijom jeste automatizacija i digitalizacija naše kompanije i naših proizvodnih pogona", naglasio je Hrvić.

Navodi da su prilikom tog procesa imali mnogo izazova, ali da su ih podijelili na tri skupine.

"Mi smo to podijelili na izazove koje smo imali sa hardverom, softverom i na kraju sa ljudima. To su neke tri komponente koje smo mi sebi podijelili i na osnovu kojih smo radili našu digitalnu transformaciju naše kompanije", pojasnio je, dodajući je bilo mnogo izazova prilikom uspostavljanja infrastrukture.

AS Holding je prva kompanija iz realnog sektora koja je svo svoje poslovanje prebacila na cloud.

Hrvić je naglasio i važnost razlikovanja informatizacije i digitalizacije, naglasivši da su oni radili i na jednom i drugom. 

"Izazovi su bili prisutni i sa zaposlenicima, kao i sa menadžerima. Prvo smo morali da ubijedimo zaposlenike da digitalizacija prvenstveno donosi njima dobro i da digitalizacijom i oni mogu da steknu neku novu vrijednost i da poboljšaju svoju poziciju na tržištu rada, a s druge strane imali smo izazove i sa menadžerima kako da svoj tradicionalni način poslovanja prilagode savremenim tehnologijama i novim izazovima", pojasnio je.

digitalizacija

Digitalizacija nije jedan klik

Zlatko Šimunec iz CadCam Groupe je rekao da su najznačajniji faktor u digitalnoj transformaciji, a u optimizaciji proizvodnje ljudi.

"Tri komponente koje bih ja naglasio su; odluka menadžera da se ide u promjene, svjesnost svih radnika da ako ne naprave promjene da će zaostajati i da se svi u firmi moraju educirati o novim tehnologijama", pojasnio je Šimunec.

On smatra da mora postojati želja svih ljudi u proizvodnim linijama da se krene u digitalizaciju.

"Menadžment tu igra ključnu ulogu. Bez ljudi nema šanse da se provedu bilo kakve promjene u digitalizaciji firme. Ključno je da se napravi plan uvođenja digitalnih alata i optimizacije u određenoj firmi za određeni period, na taj način se zapravo definira put i prijedlog digitalizacije cijele firme", pojasnio je.

On kaže da digitalizacija nije samo jedan klik, te da je to dugotrajan proces. 

"Taj proces ovisi o više faktora, o ljudima, novcu, implementaciji kao i naporu da svi skupa zajedno to implementirate. Dakle, potrebno je napraviti mapu na koji način vremenski će se koji dio proizvodnje ili razvoja kompanije unaprijediti, kako, sa kim, koliko će koštati i kada će se investicija vratiti", zaključio je.

Da podsjetimo, panel diskusija je održana na temu " Digitalizacija proizvodnje za obične smrtnike" u okviru PIT Adria Summita 2022. u Tešnju.

E.S.

      

 

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti