Društveno odgovoran biznis

Prehrambeni tehnolog Salko Kovač zajedno sa sestrom pokrenuo biznis "Kapak"

24.01.2023. 11:55 / Izvor: Akta.ba
kapak

Salko Kovač i njegova sestra Suvada su uspješni mladi poduzetnici koji su pored svojih poslova uspjeli razviti i digitalizovati upravljanje sistemom kontrole procesa proizvodnje i distribucije prehrambenih proizvoda.

Salko Kovač i njegova sestra Suvada su uspješni mladi poduzetnici koji su pored svojih poslova uspjeli razviti i digitalizovati upravljanje sistemom kontrole procesa proizvodnje i distribucije prehrambenih proizvoda.

Salko je prehrambeni tehnolog koji je još od studentskih dana imao ambiciju da postane preduzetnik. Salkina podrška, suvlasnica i partnerica u biznisu je njegova sestra, Suvada Kovač, koja je najviše fokusirana na upravljanje finansijama.

kapak

Iako su oboje zaposleni, Salko i Suvada pokazuju da je uz pravu podršku, želju i motivaciju moguće razvijati i svoj biznis. Značajnu podršku razvoju njihovog biznisa, u pravom trenutku, dao je Startup studio Fondacije Mozaik.

"Uz podršku Fondacije Mozaik osnovan je startup Kapak i to kao društveno odgovoran biznis. S ciljem rješavanja vlastitog problema koji sam imao na poslu upravljanja HACCP sistemom nastala je ideja njegove digitalizacije u svrhu jednostavnijeg i efikasnijeg upravljanja ovim sistemom. Naime, subjekti u poslovanju sa hranom ili jednostavno rečeno sve firme koje se bave poslovima koji uključuju proizvodnju i promet hrane po Zakonu o hrani su u obavezi da implementiraju i održavaju sistem sigurnosti hrane koji se bazira na principima HACCP-a", pojasnio je Salko u razgovoru za portal Akta.ba.

kapak

Ovo uključuje obavezu uposlenika da svakodnevno vrše evidencije provedenih aktivnosti, a koje su propisane HACCP planom.

"Vrlo često kod implementacije planiranih aktivnosti nastaju problemi gdje uposlenici zbog različitih okolnosti (neznanje, preopterećenost poslom ili jednostavno zaboravnost) propuste da obave određene aktivnosti i na taj način povećavaju rizik od trovanja hranom. Sa ovim problemom sam se svakodnevno susretao i razmišljao na koji način mogu to unaprijediti i digitalizacija tih procesa mi se činila kao najbolje i najefikasnije rješenje. Danas kad imamo izrađenu aplikaciju i korisnike koji koriste aplikaciju, naša predviđanja su se potvrdila. Korisnicima je puno jednostavnije nadzirati sistem, vršiti svakodnevne evidencije obavljenih zadataka i upravljati dokumentacijom koja proizilazi iz ovog procesa", pojasnio je.

FASTi aplikacija

Uspjeli su i da razviju aplikaciju FASTi koja subjektima u poslovanju sa hranom omogućava jednostavnije i efikasnije upravljanje sistemom sigurnosti hrane.

"FASTi je aplikacija čije je vlasnik KAPAK doo. To je SaaS namjenjen firmama koje žele da jednostavnije i efikasnije upravljaju sistemom sigurnosti hrane. Trenutno je aplikacija prilagođena korisnicima koji posluju u oblasti ugostiteljstva (restorani i hoteli), odgojno obrazovnim ustanovama (škole i vrtići) i marketima koji prodaju hranu. Aplikacija ovoj grupi korisnika omogućava upravljanje sistemom sigurnosti hrane puno jednostavnije uz značajnu uštedu vremena", rekao je Salko, dodajući da funkcionalnost kojom su radnicima osigurali da svaki dan imaju pregled svih dnevnih zadataka (u skladu sa HACCP planom), te jednostavnu i brzu evidenciju obavljenih zadataka, omogućava im značajnu uštedu vremena.

kapak

"Menadžerima smo omogućili da u realnom vremenu prate proces u jednoj ili više poslovnih jedinica, što im omogućava pravovremeno poduzimanje korektivnih aktivnosti i veći nivo sigurnosti hrane i zadovoljstva kupaca", naglasio je.

Digitalizacija osjetljivog procesa

Digitalizacija je svakim danom sve više prisutna u različitim segmentima poslovanja i značajno utiče na rezultate poslovanja. Salko smatra da ako se što prije krene sa tim procesom, da će i time prednost u odnosu na konkurenciju biti veća.

"U skladu sa ovim mi našim klijentima omogućavamo digitalizaciju vrlo značajnog i osjetljivog procesa koji bitno utiče na njihovo poslovanje. Upravljanje sistemom sigurnosti hrane predstavlja veliku obavezu kako menadžerima tako i radnicima u proizvodnji. Sve ovo nas je motiviralo da pokušamo da napravimo rješenje koje će olakšati i menadžerima i radnicima svakodnevne obaveze vezane za upravljanje sistemom, a s druge strane podići nivo sigurnosti hrane", objasnio je.

kapak

Za sada su kako kaže jako zadovoljni razvojem biznisa, i dobivaju prve korisnike.

"Dobivamo prve korisnike što nam je jako značajno jer na taj način validiramo naš proizvod, što nam s druge strane daje podsticaj da ga dodatno unaprijeđujemo. Trenutno prikupljamo povratne informacije od naših korisnika i pripremamo dodatne funkcionalnosti koje će im omogućiti veću automatizaciju njihovih procesa", rekao je Salko, pojašnjavajući da osnivanje biznisa u ovim vremenima i uslovima nije jednostavno, ali da nije ni prekomplikovano.

"Ja nisam tip koji čašu uvijek vidi polu-praznu, kod mene je čaša uvijek polu-puna i tako je i ovom slučaju. Evo uskoro će dvije godine od kako smo osnovali biznis i sa ove tačke gledišta puno je teže poslovati u ovim okolnostima nego osnovati biznis, osnivanje biznisa nam je bilo najlakše. S druge strane nismo se ni u jednom trenutku pokajali što smo osnovali firmu i što smo krenuli ovim putem, jer smo kroz sve ovo jako puno učili i unaprijeđivali i sebe i naše poslovanje", poručio je na kraju našeg razgovora.

Razgovarala: Erna Salkić

 

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti