Sve veći interes njemačkih kompanija za dobavljačima iz BiH

28.06.2016. 14:33 / Izvor: Akta.ba
Sve veći interes njemačkih kompanija za dobavljačima iz BiH

B2B susreti naših kompanija sa predstavnicima njemačkih firmi održanih u Dortmundu početkom ovog mjeseca bili su uspješni.

B2B susreti naših kompanija sa predstavnicima njemačkih firmi održanih u Dortmundu početkom ovog mjeseca bili su uspješni i kompanije ih vide kao idealan način za povezivanje kako sa kupcima iz Njemačke tako i  za povezivanje sa kompanijama u regiji.

Podsjetimo, ovu Inicijativu za spajanje kupaca iz zemalja Zapadnog Balkana sa njemačkim kupcima, a u okviru koje se na održani ovi B2B-susreti,  pokrenula je kancelarka Angela Merkel prije dvije godine. 

Na njoj je ove godine sudjelovalo 161 kompanija iz Zapadnog Balkana, a od toga 49 iz BiH. 

Sanjin Purgić, koordinator ovog projekta za BiH ispred Predstavništva njemačke privrede u BiH, kaže da je interes kompanija iz Njemačke kao i iz BiH bio duplo veći nego prethodne godine.

Cilj inicijative je, napominje, bio da se direktno spoje proizvođači iz regije Zapadnog Balkana s potencijalnim kupcima, odnosno poduzećima iz Njemačke.

Njemačke firme su same birale, na osnovu prijava koje su stigle, sa kim žele razgovarati od kompanija sa Balkana. Kompanije koje su izabrane bile su pozvane na direktne razgovore sa njemačkim kupcima od kojih su neki među najačim njemačkim kompanijama.

Purgić je naveo da je među prvih pet najbolje bodovanih kompanija bile tri iz BiH i to: GS Tvornica mašina Travnik,  ATT iz Gornjeg Vakufa i firma SIK iz Mostara.

"Ovo je bila odlična prilika da se kompanije povežu i upoznaju. Taj dan je ukupno vođeno preko 500 individualnih razgovora", napomenuo je Purgić dodavši da su izabrane kompanije iz BiH bile iz sektora metala i obrade gume i plastike.

Snježana Köpruner, direktorica kompanije GS Tvornica mašina Travnik i nova predsjednica udruženja Wirtschaftsverein BiH, kaže da je njihova kompanija imala 14 razgovora sa predstavnicima njemačkih kompanija.

Napominje da je veoma bitno dobro se pripremiti za ovakve razgovore. ''Na internetu smo pregledali kompanije i vidjeli koje bi mogle biti njihov potrebe i što bi im mi mogli ponuditi.  Mislim da je to doprinijelo tome da smo izabrani kao najbolja kompanija", kaže Köpruner. Iako nakon susreta imaju dosta upita,navodi, da od razgovora do realizacije ponekad zna proći i do pola godine.

Ističe da su ovakvi susreti prilika za povezivanje kompanija te da su na ovom prošlom susretu u Dortmundu, osim sa njemačkim kompanijama, imali priliku razgovorati i sa nekima iz regije i razmotriti mogućnost saradnje.

NEDOSTAJE POLITIČKA KLIMA KOJA PODRŽAVA IZVOZNIKE

Köpruner kaže da je na ovakav način, preko komora, jednostavniji način povezivanja jer se na licu mjesta upoznate sa predstanicima kompanija, vidite nacrte i je li to za vas ili ne. Kroz te razgovore kupac također,  stekne uvid o tome jeste li partner kakvog traže ili ne.

"Mislim da je ovo jedni put razvoja malih i srednjih izvoznih kompanija. To je za nas jako važno jer je novac od izvoza jedni na koji konkretno možemo računati. Vi kada imate izvozne partnere znate da će vam roba 15 dana nakon isporuke biti plaćena, a a u BiH u to nikada niste sigurni", navodi ona.

Napominje da ono što im nedostaje U Bih je politička klima koja podržava izvoznike, a ne uvoznike.

Edin Šarić, predstavnik kompanije TMD Group, koja  skoro svu svoju proizvodnju izvozi u EU, zadovoljan je susretima u Dortmundu. Kaže da je njegova kompanija imala 7 razgovora sa njemačkim kompanijama te da očekuju nove ponude. 

RASPOLOŽIV GARANTNI FOND ZA IZVOZNA PROIZVODNA PODUZEĆA

Edin Hrnjica, direktor ProCredit Bank u BiH, koje je bila partner susreta u Dortmundu, kaže da su kao banka fokusirani isključivo na mala i srednja poduzeća (MSP) tako da njihovo poslovanje direktno ovisi od onoga što se događa sa MSP-om.

Navodi da su kao banka željeli stimulirati izvozne kompanije te da su, kao simboličan potez, odlučili da neće naplaćivati nikakve naknade vezano za priliv novca iz inostranstva. Hrnjica navodi da se kompanije u BiH također susreću sa izazovima u nastupu na inostranim tržištima te ih zbog toga pokušavaju povezati regionalno organizirajući susrete na kojima se mogu povezati i izaći zajedno na zapadnoeuropsko tržište. Do sada je ova inicijativa, navodi, imala pozitivne rezultate. 

Jedan od načina podrške kompanijama, navodi Hrnjica, je i to da sva plaćanja kompanija u regiji, koja idu preko ProCredit bank, naplaćivati po nižim cijenama (2,5 eura umjesto 5 eura).

"U BiH  male i srednje kompanije vrlo često imaju finansijska ograničenja jer nemaju raspoložive kolaterale kada žele izaći na strano tržište. Iz tog razloga smo ugovorom sa Europskom investicijskom bankom osigurali garantni fond od 300 miliona eura, od čega 40 miliona eura za BiH, koje klijentima može osigurati kolateral jer ovaj fond garantuje za povrat sredstava'', naveo je Hrnjica.    

D.K.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti