Istražili smo: U Sarajevu i Banjoj Luci se sprovodi nezakonito blokiranje vozila

20.09.2018. 10:30 / Izvor: Akta.ba
blokada na autu

U Uredbi stoji da je KJKP Rad d.o.o. Sarajevo dužno postupati po navedenoj Uredbi na uličnim parkinzima na kojima pruža usluge.

Od novembra 2016. godine KJKP Rad Sarajevo primjenjuje Uredbu o nepropisno parkiranim vozilima, koja sankcioniše postavljanjem naprava za blokiranje točkova automobila.

Ovakav način zaplijene imovine u zemljama EU je zabranjen i smatra se nezakonitim dok se kod nas bez problema sprovodi u nekoliko gradova.

Ustavni sud Hrvatske zabranio je parking udruženjima blokiranje vozila lisicama na javnim površinama, te je blokiranje vozila lisicama proglasio nezakonitim i protuustavnim. U njihovom obrazloženju navedeno je da svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju, a prisilna naplata troškova parkiranja može se provesti jednostavnije - ovrhom.

Iz Općinskog i Kantonalnog Suda u Sarajevo, na pitanje da li je ovakav način blokiranja imovine zakonit, su nam kazali kako nije u njhovoj nadležnosti te da ne postoji nikakav pravilnik niti uredba po kojoj bi mogli djelovati. Do pisanja ovog članka ove informacije nismo dobili ni od Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo.

U advokatskom Uredu Prnjavorac su nam kazali kako ova oblast definitivno nije uredno regulisana u BiH, te se vozila ne bi nikako smjela blokirati, nego bi se eventualno na ista mogla stavljati samo prekršajna kazna, koju bi kasnije stanovnici mogli uredno da plate, bez da budu blokirani.

"Da bi na automobil bile postavljene blokade mora postojati nalog koji izdaje saobraćajni policajac, ali samo pod uslovom da je vozilo nepropisno parkirano ili ugrožava normalno odvijanje saobraćaja, a nikako ukoliko je isteklo vrijeme za parkiranje na parking", kažu pravnici.

Mirza Ramić, portparol KJKP Rad kazao je za Akta.ba da uposlenici Rada postupaju po Uredbi koju je donijela Vlada KS-a.

Riječ je o primjeni Uredbe o organizaciji i načinu naplate parkiranja u Kantonu Sarajevo koja je objavljena u Službenim novinama Kantona Sarajevo 25/16 od 23. juna. 2016. godine.

"KJKP Rad d.o.o. Sarajevo je počeo sa primjenom ove Uredbe 18.11.2016. godine, a donesena je prvenstveno kao predmjera ukoliko dolazi do zloupotrebe prilikom plaćanja usluga parkiranja. Prvenstveno se građani na ovaj način opominju kako bi se izvršilo plaćanje i spriječilo aktiviranje Uredbe", kaže Ramić.

U Uredbi stoji da je KJKP Rad d.o.o. Sarajevo dužno postupati po navedenoj Uredbi na uličnim parkinzima na kojima pruža usluge. Zaposlenici Rada korisnicima usluge parkiranja, koji krše navedene tačke Uredbe, a koja se odnosi na postavljanje naprave za blokiranje točkova, na vozačevim vratima stavljaju naljepnicu kao upozorenje da je kretanje vozila onemogućeno, uz doplatni nalog zakačen za prednje vjetrobransko staklo prema članu 44. Uredbe 25/16 Službene novine KS-a.

U osam mjeseci od kazni više od 20 hiljada KM

Sankcija blokiranja vozila, vrši se postavljanjem naprave za blokiranje točkova u slučajevima kada korisnik usluge ne izvrši plaćanje parkinga, ne istakne parking kartu na vjetrobranskom staklu nakon parkiranja u roku od 10 minuta, koristi parking kartu koja ne odgovara zoni parkiranja ili prekorači dozvoljeno vrijeme parkiranja i ukoliko se koristi povlaštena karta koja nije u skladu sa ovom Uredbom.

"Ukoliko dođe do blokade vlasnik motornog vozila je dužan izvršiti plaćanje naloga u pošti ili banci u iznosu od 30 KM, te pozovati broj telefona 033/ 66 55 48, kako bi obavijestio nadležnu službu da je izvršeno plaćanje, nakon čega dolazi operater na lice mjesta i skida blokade sa točkova. Usluge parkiranja se mogu platiti putem sms poruke mParking, na parkomatima kojim je omogućeno plaćanje i bankovnim karticama", govori Ramić.

Ramić kaže da ovako napravljena blokada ne pričinjava štetu na vozilima osim ako  vlasnik vozila samoinicijativno pokrene svoj auto i pored postavljene naljepnice na kojoj se upozorava da je kretanje vozila onemogućeno,nakon čega KJKP Rad nije odgovoran za eventualnu nastalu štetu.

Od 01.01.2018. godine do 31.08.2018. godine je bilo 677 intervencija po osnovu ove Uredbe, što je preko 20 hiljada KM u osam mjeseci.

Na pitanje gdje odlaze sredstva od naplaćenih kazni, Ramić kaže kako se dio prikupljenih sredstava uplaćuje u budžet i plaća se PDV, a ostatak novca se koristi za unaprijeđenje infrastrukture saobraćaja u mirovanju, postavljanje IT opreme za nadzor, novih rampi za automatsku naplatu, te troškove naknade po osnovu različitih komunalnih usluga.

Sarajevo i Banja Luka

Ovakva blokada točkova osim u Sarajevu vrši se i u Banjoj Luci.

Gad Banja Luka je ovu oblast regulisao Odlukom o bezbjednosti saobraćaja, u kojoj se navodi da samo komunalni policajac ima pravo da blokira, kao i da ostavi zakačen nalog na vozilu, odnosno zapisnik, uplatnicu za uplatu naknade i slično, ukoliko se radi o vozilu za koje nije plaćen parking ili se nalazi na rezervisanom parkingu.

Odluka je donesena na osnovu člana 2. Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Bosne i Hercegovine, koji propisuje  da će organi lokalne samouprave i uprave u gradovima i opštinama osigurati provođenje ovog Zakona i u okviru svoje nadležnosti donositi propise i preduzimati sve druge potrebne mjere za njegovo dosljedno provođenje.

https://www.anwalt-derbeste.de

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti