Mikulić Jurković: BiH neophodan strateški model brendiranja

01.04.2013. 08:04 / Izvor: Fena
Mikulić Jurković: BiH neophodan strateški model brendiranja

BiH nema u potpunosti razrađen strateški model brendiranja, odnosno brendiranje i gradnja imidža BiH se nedovoljno koriste kao faktori koji doprinose ukupnom ekonomskom rastu i razvoju zemlje - rekla je u razgovoru za Agenciju FENA Julijana Mikulić Jurković, brand manager.

BiH nema u potpunosti razrađen strateški model brendiranja, odnosno brendiranje i gradnja imidža BiH se nedovoljno koriste kao faktori koji doprinose ukupnom ekonomskom rastu i razvoju zemlje - rekla je u razgovoru za Agenciju FENA Julijana Mikulić Jurković, brand manager bh. Dnevnog lista i urednica specijalizirnog magazina “Banke u BiH“.

Na osnovu dugogodišnjeg iskustva u korporativnom komuniciranju, radeći promociju i brend za oko 200 kampanja, više od 2.500 projekata vezanih za sponzorstva i donacije, napravila je prezentaciju "Brendiranje države - nova snaga“, koju je slušalo više od 180 regionalnih stručnjaka za odnose s javnošću na međunarodnoj 11. PRO.PR konferenciji u Opatiji.

Brendiranje postaje strategija za jačanje izvoza, privlačenje turista, inozemnih ulaganja, ali i jačanje pozicije u međunarodnoj politici.

„Brendiranje države danas nije stvar koju možemo prepustiti stihiji, već je egzistencijalna potreba. Države koje se ne brendiraju su izložene potencijalnoj opasnosti da ih neko drugi etiketira“, kaže Mikulić Jurković.

S obzirom na to da su aktivnosti na izgradnji brenda BiH nedovoljno zastupljene, naglašava da BH brend zaostaje za brendovima drugih zemalja u regiji.

„Prema Country Brend Indexu Švicarska se nalazi na 1. mjestu, a BiH na 82. mjestu. Hrvatska je zahvaljujući atraktivnoj kampanji za turističku promociju došla na 41. mjesto, dok je BiH još uvijek dijelom zarobljenik svog relativnog negativnog imidža“, istakla je.

Odgovarajući na pitanje Fene ko treba učestvovati u procesu brendiranja BiH, kaže da ne trebaju učestvovati samo bh. institucije, jer se radi o integriranim naporima svih nositelja javnog mnijenja.

„Ukoliko se to primijeni efektivno brendiranje države može doprinijeti njenom generalnom pozicioniranju na svjetsko tržište. Za sada BiH nema jedinstven nacionalni identitet, njen imidž u svijetu je još uvijek opterećen ratom, a infomacije koje odašiljemo su zbunjujuće. Prema tome, duh tri naroda u BiH i njena kulturna baština su neiskorišteni“, objasnila je Mikulić Jurković.

Film i sport su, naglašava, trenutno najuspješniji alati promocije BiH.

Analizirajući dosadašnje napore koji su uloženi u kreiranje vizuelnog identiteta BiH i efekata promocije zemlje na inozemnom i domaćem tržištu, uvidjela je gdje se trenutno nalazi BiH u smislu brendiranja zemlje.

„Turizam i njegovi djelatnici, te ministarstva su se pokazali kao jednim od aktivnijih na predstavljanju brenda BiH u inozemstvu. Međutim, trenutno stanje u BiH pokazuje da ona nema u potpunosti razrađen model brendiranja. Brediranje i gradnja imidža države nije dovoljno iskorišten kao faktor koji doprinosi ekonomskom razvoju zemlje“, istakla je.

Kao rezultat ratnih zbivanja, kaže, potvrđeno je da BiH ima negativan imidž prvenstveno iz subjektiviteta eksternih javnosti koji svoj stav o jednoj destinaciji formiraju na osnovu najupečatljivijih vijesti koji dolaze iz naše zemlje.

To upravo, prema njenim riječima, daje dosta prostora da se ubrzano radi na brendiranju kroz otklanjanje zabluda do onog trenutka kada će se početi sa stvaranjem novih pozitivnih vrijednosti.

Glavne prepreke u kreiranju pozitivnog imidža BiH su, kaže, prije svega nedostatak zajedničkog identiteta i konsenzusa o uređenju države te nepostojanje minimuma zajedničkih vrijednosti koje bi mogle da budu predstavljene kao pozitivan pomak.

„Preduslov za kreiranje pozitivnog imidža BiH i brendiranje zemlje je stabilizacija političkih prilika, definisanje minimuma zajedničkih interesa i vrijednosti svih naroda u BiH, kao i transformacija sa etničkog na građanski model sustava vrijednosti“, kaže Mikulić Jurković.

Strpljenje, dobro osmišljenja strategija i veliki trud, dodaje, su ključni faktori u gradnji novog imidža.

Nacionalni brending je, zaključila je, neophodan za bilo koju državu, jer definiše smisao života u jednoj zemlji, stvara osjećanje nacionalnog ponosa i osigurava bolji život za građane.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti