Investicije / PROJEKTI

Radovi na Koridoru 5C: Pri kraju vijadukt Ričice dug 180 metara

16.01.2019. 09:46 / Izvor: Avaz.ba

Dionica Drivuša - Do­nja Gračanica na projektu zeničke zaobilaznice do sa­da je trebala biti završena, ali nije. Novi rok za za­vršetak ovog zahtjevnog posla je kraj ove godine. Problem su, kako tvrde stručnjaci, geološki sastav tla i klizišta na području na kojem se gradi ovaj dio Koridora 5C.

Nema izmjena

Iako je bilo ideja i prije­dloga da se projektirana tra­sa zbog toga promijeni, to se neće dogoditi. Potvrdio je to za naš list Reuf Kadrić, predstavnik "Autocesta FBiH".

"Trasa i projekt ostaju isti, samo se neke kosine na dijelu trase moraju mijenja­ti. Radit će se dodatna osi­guranja i dublji temelji ne­go što je prvobitno planirano. Umjesto pet metara du­bine sidra, ići ćemo sa 20 me­tara. Nema go­vora o promje­ni projekta", govori Kadrić.

Do sada se, kaže Kadrić, uradilo mnogo. Čim tempe­rature uđu u plus, nastavlja se s radom.

Gradi se i na dio­nici Klopče - Donja Gračanica. Pri kraju je vijadukt Ričice, dug 180 metara, koji spaja dva tune­la - Pečuj, dužine od 1.000 metara, i Ričice, dužine od 625 metara.

"Svi su građevinski ra­dovi završeni, ostalo je još da se uradi hidroizolacija i asfalt. Tunel Pečuj probijen je prošle godine, završeni su ra­dovi na sekun­darnoj oblozi, osim na desnoj cijevi. Ima još malo posla, koji za­ostaju zbog problema s geologijom", po­jašnjava Kadrić.

I na tunelu Ričice završene su obje stra­ne s kolovozom.

Vijek trajanja

Posebno je specifičan vi­jadukt Pehare, koji se, ističe Kadrić, veže na tunel Ri­čice, jer se dijelom nalazi na klizištu Pehare, a dijelom na čvrstom tlu.

Kompletna dionica na kojoj se trenutno izvode radovi, itekako je kom­plicirana i često su pojave klizišta. Kadrić ističe da je bilo boljih rješenja.

"Kad se 2009. godine govorilo o tome, plan je bio da autoput ide kroz grad, ali mještani nisu bili saglasni. Izmještanje Koridora na ovu dionicu izazvao je minimalno 50 miliona maraka više troškova, ali i otežalo realizaciju", kaže Kadrić.

"U nastavku vijadukta Pehare veže se vijadukt Ba­bina rijeka, koji je jedan od kapitalnih projekata na ovoj dionici. Karakteristi­čan je, jer za sada ima naj­duži raspon stubova na cije­lom Koridoru, i to 165 me­bio da autoput ide kroz grad, ali mještani nisu bili saglasni. Izmještanje Ko­ridora na ovu dionicu izazvao je minimalno 50 miliona maraka više troš­kova, ali i otežalo reali­zaciju", kaže Kadrić.

"Svi bi radovi trebali biti gotovi u ovoj godini, osim vijadukta Pehare, koji je na kritičnom du. Ovaj projekt, pa i naša rješenja koja smo radili, služit će najmanje 100 godina, to je okvirni vijek trajanja", zaključuje Kadrić

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije