Društveno odgovorno poslovanje

01.08.2022 13:42:28
društveno odgovorno poslovanje

Društvena odgovornost preduzeća ili društveno odgovorno poslovanje, skraćeno DOP, je način na koji organizacije upravljaju svojim poslovnim procesima kako bi ostvarile pozitivan učinak na društvo.

Društvena odgovornost preduzeća ili društveno odgovorno poslovanje, skraćeno DOP, je način na koji organizacije upravljaju svojim poslovnim procesima kako bi ostvarile pozitivan učinak na društvo. DOP se odnosi na preuzimanje odgovornosti organizacije za uticaj koji njene aktivnosti imaju na društvo i okoliš. To uključuje društvene, ekološke i ekonomske aspekte, kao što je na primjer navedeno u međunarodno priznatim izvorima o DOP-u. Među njima se ističu konvencije Međunarodne organizacije rada (MOR), Smjernice Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj za multinacionalna preduzeća, Vodeća načela Ujedinjenih nacija o poslovanju i ljudskim pravima, inicijativa UN-a Global Compact i standard ISO 26000.

Konkretnije, DOP na primjer uključuje poštenu poslovnu praksu, upravljanje ljudskim resursima usmjereno na osoblje, ekonomično korištenje prirodnih resursa, zaštitu klime i okoliša, iskrenu predanost lokalnoj zajednici i također odgovornost duž cijelog globalnog opskrbnog lanca.

U praksi mnoge kompanije koriste pojmove DOP i održivost, za koju kažemo da je sposobnost održavanja ravnoteže određenih procesa ili stanja u nekom sistemu, naizmjenično. Na primjer, neke kompanije imaju strategije održivosti i izvještaj o održivosti, dok druge imaju strategije DOP-a i izvještaj o DOP-u. Prije nekoliko godina u upotrebu je uveden termin korporativne odgovornosti (KO) kao sinonim za DOP. Kada raspravljaju o društvenoj odgovornosti, neki autori stavljaju veći naglasak na ekonomsku dimenziju održivosti kao i na pitanja korporativnog upravljanja, dok drugi preferiraju termin društveno odgovorno poslovanje kako bi izbjegli zabunu.

Korporativno građanstvo s druge strane, odnosi se samo na one aktivnosti kompanije koje nadilaze njeno redovno poslovanje i zakonske obaveze. Drugim riječima, opisuje građanski angažman preduzeća. Uglavnom, korporativno građanstvo ograničeno je na filantropske aktivnosti, sponzorstva, donacije i sl.

Vijeće Evropske unije i Evropski parlament su 21. juna 2022. godine objavili da su postigli privremeni politički sporazum o Direktivi o korporativnom izvještavanju o održivosti (eng. Corporate Sustainability Reporting Directive – skr. CSRD). CSRD-om se mijenja Direktiva o nefinansijskom izvještavanju (Direktiva 2014/95/EU) iz 2014. godine, te se uvodi i zahtjev za certifikaciju izvještavanja o održivosti kao i poboljšanu pristupačnost informacijama, zahtijevajući njihovo objavljivanje u određenom dijelu izvještaja o upravljanju. Evropska savjetodavna grupa za finansijsko izvještavanje (EFRAG) je već počela s radom na izradi standarda izvještaja o održivosti. Djelokrug primjene će obuhvatati velike kompanije i sve kompanije uvrštene na berze i druga tržišta kapitala. Ove kompanije su odgovorne i za procjenu informacija na nivou njihovih subsidijara ili podružnicu izvan EU.

Mnoge evropske države su čak uvele posebno zakonodavstvo o održivom poslovanju poput npr. Njemačke koja ima Zakon o dužnoj pažnji u lancima vrijednosti (Sorgfaltspflichtengesetz).

Da biste se na vrijeme upoznali s obavezama koje iz novih razvoja na evropskom nivou mogu nastati za vaš privredni subjekt, posebno ako ste dobavljač kompanije sa sjedištem u EU, TANA 21 i TÜV NORD Adriatic će organizovati seriju seminara u septembru i oktobru 2022. godine.

Više detalja uskoro.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Predstavljamo