Rezultati istraživanja TIMSS: Bh. učenici opet ispod prosjeka

08.12.2020. 11:15 / Izvor: Akta.ba
Rezultati istraživanja TIMSS: Bh. učenici opet ispod prosjeka

Učenici 4. razreda u BiH ostvarili su na testu iz matematike 452 boda, a na testu iz prirodnih znanosti 459 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira BiH ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 500 bodova.

Rezultati Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti (TIMSS) provedenog na uzorku od 5.628 učenika četvrtih razreda iz 178 osnovnih škola u BiH, a koje je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH, pokazali su kako su postignuća učenika iz Bosne i Hercegovine opet ispod međunarodnog prosjeka.

Učenici 4. razreda u BiH ostvarili su na testu iz matematike 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira BiH ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 500 bodova i razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna, priopćeno je iz APOSO-a.

Od zemalja okruženja bolja postignuća iz matematike, a koja su iznad prosjeka TIMSS skale, ostvaruju učenici iz Srbije s 508 i Hrvatske s 509 ostvarenih bodova. Slično je i s prosječnim postignućima iz prirodnih znanosti, učenici iz Srbije postižu 517 bodova, a učenici iz Hrvatske 524 boda.

Kao i u istraživanju TIMSS 2015, najbolje postignuće iz matematike ostvarile su zemlje dalekog istoka - Singapur, Hong Kong, Južna Koreja, a slijede Japan, Ruska Federacija i Sjeverna Irska.

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje upućuje apel obrazovnim vlastima da rezultate istraživanja TIMSS prihvate s ozbiljnošću.

"APOSO BiH još jednom podcrtava kako je briga o kvaliteti obrazovanja najbolji način da pokažemo koliko smo odgovorno društvo. Obrazovni autoriteti bilo gdje u svijetu, pa tako i u našoj zemlji, imaju ključnu odgovornost da svako dijete dobije što bolje obrazovanje kako bi ispoljilo svoje potencijale, a ovo je i put da BiH dobije mlade osobe koje će ostvariti ekonomski i društvni napredak", ističu iz navedene Agencije.

Dodaju kako će, s ciljem diseminacije rezultata istraživanja, već 15. prosinca održati veliku online konferenciju na kojoj će biti predstavljena sveobuhvatna analiza prikupljenih podataka, a koja će omogućiti detaljan uvid u rezultate i preporuke TIMSS  istraživanja, kao i u praktičan način njihove primjene za unapređenje obrazovanja u BiH.

TIMSS je jedno od tri važna međunarodna istraživanja u obrazovanju (ostala dva su PISA i PIRLS) čiji je glavni cilj pružiti osnovu za sagledavanje kvalitete obrazovanja u nekoj zemlji u odnosu na obrazovne sustave drugih zemalja i dati preporuke za izradu obrazovanih politika koje će unaprijediti kvalitetu i efikasnost u obrazovanju.

Ova tri navedena istraživanja u Bosni i Hercegovini provodi APOSO u saradnji s nadležnim ministarstvima obrazovanja i međunarodnim partnerima EU, UNICEF, Ambasada Kraljevine Norveške, Ambasada Sjedinjenih Američkih država, Misija OSCE u BiH, "Save the Children" i Fond Otvoreno društvo.

Bosna i Hercegovina je u TIMSS-u sudjelovala još jednom, i to 2007. godine, a uzorak studije sačinjavalo je oko 4.300 učenika završnog razreda osnovne škole. Rezultati ovoga, ali i istraživanja PISA 2018, pokazali su veoma nisku razinu funkcionalnih pismenosti i učeničkih postignuća u Bosni i Hercegovini.

TIMSS 2019 za BiH provedeno je od 21. svibnja do 13. lipnja 2019. godine na uzorku od 5.628 učenika četvrtih razreda osnovnih škola, u 178 osnovnih škola i 336 odjela širom zemlje.

Iz APOSO-a ističu kako je rezultat TIMSS 2019 veoma značajan za izradu nekih budućih kurikularnih reformi u ovoj državi.

"Utjecaj je velik, mnoge zemlje su na temelju rezultata PISA, TIMSS i PIRLS istraživanja poduzele reforme obrazovanja koje su uključivale i kurikularne reforme. Kurikularni dokumenti, njihova suvremena određenja, metodički i pedagoški aspekt su predmetom reformi prema ključnim pokazateljima istraživanja", naglašavaju iz APOSO-a.

Troškove učestvovanja BiH u istraživanju TIMSS finansirala je Europska unija, dok su dio troškova provođenja u BiH podmirili međunarodni partneri UNICEF i Ambasada Kraljevine Norveške.

Iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje ističu kako su proveli sve planirane zadatke prema PISA procedurama i standardima kako bi osigurali provedbu PISA 2022 istraživanja u BiH.

"Kada dobijemo saglasnost Predsjedništva BiH za potpisivanje ugovora, koja se još uvijek čeka, svi naredni zadaci moći će biti završeni prema planu kako bi se probno istraživanje, u okviru PISA 2022, sljedeće godine realiziralo u skladu s PISA standardima", stoji u priopćenju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti