PANEL DISKUSIJA

Šta možemo naučiti od Vibera u eComm industriji

17.03.2023. 11:32 / Izvor: Akta.ba
konferencija

Razvoj eCommerce rješenja podrazumijeva korištenje i poznavanje tehnologije, a upravo je to bila i tema četvrtog panela na prvoj konferenciji o eTrgovini u BiH.

Razvoj eCommerce rješenja podrazumijeva korištenje i poznavanje tehnologije, a upravo je to bila i tema četvrtog panela na prvoj konferenciji o eTrgovini u BiH.

Berina Tanović, direktorica prodaje u kompaniji Rakuten Viber je rekla da tehnologija itekako može pomoći optimizaciji, ubrzanju i smanjenju troškova kada je u pitanju eComm industrija.

"Međutim ono što želim da napomenem da smanjenje troškova nikada ne može i ne smije biti primarni cilj. Vrlo lako se mogu troškovi smanjiti, ukinete budžet za marketing, otpustite dosta ljudi i dobit ćete na papiru bolju bilancu, međutim dugoročno i ko god radi ozbiljan posao zna da to nije, niti može biti recept za uspjeh", naglasila je Tanović.

Ona smatra da fokus nečijeg poslovanja i odluka, uključujući i odabir partnera treba da bude sam korisnik, odnosno zadovoljstvo korisnika.

"Dva osnovna pitanja možemo sebi postaviti, prvo jeste gdje su naši korisnici tako da ne bismo lutali i trošili resurse na određene platforme, alate od kojih nećemo imati koristi i drugo pitanje koje trebamo sebi postaviti jeste šta to naši korisnici žele, na koji način žele da komuniciraju. Kad spojimo odgovore na ta dva pitanja znat ćemo u kojem pravcu trebamo ići", pojasnila je Tanović.

Kaže da je važno razumjeti kanale koje koristimo.

" Mi vidimo dosta kompanija koje eksperimentišu i to nam je drago, od različitih kanala prave marketing mix i to je super, međutim rijetki su oni koji zapravo analiziraju sa troškovne strane i sa strane kupaca koji kanala daje najbolje rezultate", istakla je, dodajući da konkretno kada se radi o kompaniji Rakuten Viber da je za njih izazov u eComm industriji stvoriti rješenje koje može riješiti problem jednom konglomeratu, ali u isto vrijeme da to rješenje rješava problem jednom startupu.

"Mi kada razvijamo naša rješenja uvijek imamo na umu šta je to šta fali i šta je to što će možda biti trend za narednih deset ili dvadeset godina", zaključila je Berina.

konferencija

ONLINE KUPOVINA NA RATE

Da je tehnologija toliko napredovala uspješan primjer je Leanpay, startup koji omogućava jednostavnu online kupovinu.

Mišo Živić iz te kompanije kaže da je to digitalna institucija koja najprostije rečeno omogućava klijentima da kupe i plate svoju robu na rate kroz nekoliko klikova, obično je to do 3 - 4 min maksimalno.

"Vizija našeg poslovanja jeste da bilo koja osoba na tržištu gdje mi poslujemo dobije jedan brzi kredit i time zatvori svoju kupovinu. Izdajemo kredite do 12 hiljada eura i kao kompanija poslujemo u ovom trenutku u četiri zemlje Slovenija, Hrvatska, Rumunija i za dva tri mjeseca krećemo u Mađarsku", rekao je Mišo.

Također je naglasio da su oni regulisana kompanija i gdje god da rade od lokalnog regulatora dobiju adekvatne licence.

"To je jako bitno, jer smo danas ovdje par puta čuli da suština u razvoju eCommerca ili bilo kojeg drugog posla na svijetu je povjerenje", poručio je.

Mišo se za razilku od prethodnik govornika nije složio sa izjavom da tehnologija može riješiti baš sve.

"Mi kao kompanija nemamo najbolju tehnologiju i nemamo posljednje verzije tehnologije na kojima je izrađena platforma, ali mislim da imamo jako dobar kontekst. Kontekst je prepoznati potrebe ljude i tu se ne slažem sa nekim prethodnim panelistima. Potrebe ljudi širom svijeta su identične, to dokazuje fb, instagram, tik tok i pričati o tome da je jedno tržište specifično nije prema mom mišljenju realno. Specifično je samo u drugoj fazi i razvoju. Svi oni koji su u početnoj fazi razvoja eCommerca imaju u minimum 80 posto slučajeva identične probleme i identična rješenja mogu da riješe te probleme", smatra on.

PARTNERI SU VAŽNI

O tome koliko su partneri važni za razvoj bilo kakvog poslovanja, a naročito ovog vezanog za eTrgovinu je govorio Nikola Ivanov iz kompanije CloudCart iz Bugarske.

"Nije važno napraviti samo platformu na kojoj ćemo imati online prodavnice i misliti da smo uspjeli u poslu i da će novac početi da dolazi do nas. Nakon što pokrenemo plaftormu i otvorimo online prodavnice ispred nas je još mnogo posla", mišljenja je Ivanov.

On je naglasio da je cilj njihove platforme da pomaže ljudima da budu uspješni u svom poslu, te je naglasio važnost partnera kako bi širili poslovanje i van domaćeg tržita.

"Za svako napredovanje je potrebna velika pomoć drugih ljudi. Mi smo shvatili da je potrebno da napravimo sistem partnera koji su specijalisti u marketingu jer marketing je mnogo velik projekat, on ulljučuje mnogo stvari i mi imamo 200 partnera samo u Bugarskoj. Kada smo odlučili da naše poslovanje proširimo i na Grčku shvatili smo da su nam i tamo najprije potrebni partneri, s toga smo ovu strategiju i poslovanje iz Bugarske preslikali na Grčku i s obzirom da želimo da naše poslovanje širimo na cijeli Balkan mislim da je prednost u tome da lokalizujemo našu platformu, dakle da glavni jezik bude jezik zemlje u kojoj se nalazimo i da ćemo time stvoriti povjerenje kod ljudi i osigurati im dodatnu sigunost", zaključio je on.

E.S.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti