Nemamo više barijera za online prodaju u BiH, ali ni izvan naših granica

16.12.2022. 11:26 / Izvor: Akta.ba
OORBIZ panel

"Imamo mnogo potencijala, ali još smo na početku kada je online prodaja u pitanju", zaključak je panelista sa jučerašnjeg panela "Integracija e-commerce u svakodnevnom poslovanju".

"Imamo mnogo potencijala, ali još smo na početku kada je online prodaja u pitanju", zaključak je panelista sa jučerašnjeg panela "Integracija e-commerce u svakodnevnom poslovanju" koji je održan na ORBIZ konferenciji u Sarajevu.

U poređenju sa globalnim ciframa gotovo da tamo ni ne učestvujemo. Milijarda ljudi kupuje online proizvode širom svijeta. Stvari se konstantno mijenjaju što donosi poboljšanje i za online poslovanje u BiH. Jedna od dobrih vijesti jeste i to što sada i mali biznisi mogu izvoziti svoje proizvode.

"To što obrti mogu izvoziti je velika olakšica, ali još uvijek je rano reći da li vidimo porast. Još nije sve posloženo kako treba. Carinski okvir nije blagonaklonjen i jako je rigidan, iako se radi o robama male vrijednosti. Jako je teško razvijati online trgovinu pod tim uslovima", rekao je Edin Emšo, Country Manager DHL Expressa.

Online prodavnice mogu povećati profit biznisa do 40%. Uprkos tome ona nije samo alat koji će povećati profit već se na njoj treba stalno raditi .

"Online prodavnica je brendiranje vas i vašeg biznisa. Morate dobro odlučiti kako ćete predstaviti sebe", ističe Jana Jerkić, Frontend Developer u Commerce Care d.o.o.

Napravite online shop, ali nemojte zbog žurbe umanjiti kvalitet poručila je moderatorica panela Senita Slipac, suosnivačica i direktorica OREA.

Svoje iskustvo malog biznisa koji prodaje online proizvode podjelila je Josipa Marić, Suosnivačica branda Pavone.

"Vlasnica sam malog biznisa i imam proizvod koji treba prodati. Najviše prodajem preko interneta. Ono što potrebno jeste logistika, ali i još mnogo toga. Korak dalje je web shop koji iziskuje finansije koje mali obrti većinom nemaju. Mi smo imali sreću da nas je OREA pozvala i ponudila nam svoj web shop. Nama malim proizvođačima digitalizacija dosta pomaže da prodamo svoje proizvode", poručila je Josipa.

Pandemija je povećala online prodaju u našoj zemlji, ali kupci su i dalje nesigurni da plaćaju online

Jedan od ključnih izazova koji imaju biznisi u BiH kada je u pitanju online prodaja jeste sigurno plaćanje.

"Visok je nivo nepovjerivosti ljudi za online plaćanje", naglasio je Jasmin Marić, predsjednik, Asocijacije za internet trgovinu “eComm” u BiH.

Drugi problem su visoki troškovi koji su veći nego u zemljama regije.

"To sputava trgovce da koriste online kanal trgovine. Veliki broj ljudi u BiH još uvijek nije kupio ništa online", dodao je Marić.

Pandemija je povećala online prodaju u našoj zemlji i doprinijela tome da mnogi naprave web shop, ali s druge strane nisu uspješno završili čitav proces. Polovično završen posao u pandemiji sada dorađuju.

"U Asocijacije za internet trgovinu "eComm" u BiH dosta radimo na tome da se mapiraju barijere i polako otklanjaju. Imamo dosta mogućnosti za online prodaju čak i bez vlastitog web shopa. Na Amazonu imate sada mogućnost prodavati iz naše zemlje i u tome je ogroman potencijal. Ako znate kako kreirati kanal na Amazonu i kako ga koristiti vi imate velike mogućnosti za posao. Nemamo više barijera sada slijedi edukacija i ozbiljan rad", poručio je Jasmin.

Dobar pokazatelj da nemamo barijere je i to što postoje biznisi u našoj zemlji koji uspješno prodaju izvan BiH.

"Mi imamo klijente koji imaju stotine pošiljaka za inostranstvo koje šalju preko nas. Potrebno je mnogo truda, ali je moguće. Postoje određene stvari koje je potrebno usvojiti, ali otvaraju se mnoge mogućnosti. Druge stvari su vezane za same procese i mi u DHL-u ulažemo mnogo energije da pomognemo svima koji se odluče za to. Nije ni blizu komplicirano kako izgleda na prvu. Naravno, sve ovisi o proizvodu kakav imate. Ako hoćete ozbiljno da se bavite tim poslom online prodaja putem weba će postati neminovnost. Krenite legalno to je jako važno, jer sve ostalo vodi na stranputicu", pojasnio je Emšo.

orbiz

Kupci traže povratne informacije o proizvodu

Velika je razlika između online trgovine i offline prodaje. Kupac kada kupuje proizvod u radnji fizički ima mogućnost da pogleda proizvod i pita prodavca sve što ga zanima. S druge strane kada kupuje online proizvod mu je donekle imaginaran.

"I dalje kupac traži povratnu informaciju, ali je prezentacija drugačija. Kada je tu kupac fizički prezentacija proizvoda nije neophodna. Klijent online ima imaginarnu sliku pa mu morate to sve malo bolje pojasniti. Često se javljaju u inbox da traže dodatne informacije“, ispričala je Josipa.

Samim tim prodavač treba dosta voditi računa o izgledu web shopa i opisu proizvoda.

"Nama kao developerima je lako raditi ako vi znate tačno šta želite. Veoma je važno da radite na novitetima i imate nešto zanimljivo vašoj ciljnoj skupini. Kod nas tržište dosta kaska, ali se može iskoristiti kao prilika za razvoj biznisa. Sistem "Kupi sada plati kasnije" u Evropi se koristi već godinama, a kod nas se pojavilo dosta kasnije“, kazala je Jana.

Nije neophodno da svi biznisi prodaju online i to je ono o čemu trebaju vlasnici razmisliti prije kreiranja web shopa, ali ako se odluče za to mnogo mogućnosti je pred njima koje trebaju dobro iskoristiti.

E.O.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti