Bh. kontrolori letenja nezadovoljni namjerom EK da liberalizuje avio promet

28.01.2014. 11:04 / Izvor: eKapija.ba
Bh. kontrolori letenja nezadovoljni namjerom EK da liberalizuje avio promet

Udruženje i Sindikat kontrolora letenja u Bosni i Hercegovini u saopćenju za javnost skreću pažnju na na trenutnu situaciju kada je u pitanju kontrola letenja u BiH.

ATCEUC (Air Traffic Controllers European Unions Coordination), Europski sindikat kontrolora letenja koji zastupa više od 14 hiljada kontrolora u 28 zemalja Europe, putem Action Day-a, najavljenog za 29.01.2014. god, želi da izrazi svoje nezadovoljstvo zbog namjera Europske Komisije da liberalizuje zračni promet, te svoju zabrinutost zbog inicijative SES 2+, koja se bazira na performansu i uštedama novca, dok je sigurnost zračnog prometa stavljena u drugi plan, te predstavlja značajnu reorganizaciju službe kontrole letenja, sa ozbiljnim i nesagledivim posljedicama po sigurnost odvijanja zračnog prometa iznad Europe. Raspon akcija koje će ATCEUC poduzeti u vidu Action Day-a će zavisno od države do države, ići od štrajka pa sve do strogog pridržavanja procedura kontrole letenja, koja će značiti značajno usporavanje a i manji protok prometa.

U ime Udruženja kontrolora letenja u BiH i Sindikata kontrolora letenja u BiH, ovim putem dajemo punu podršku aktivnostima ATCEUC-a.

U protekloj godini, ATCEUC je u više navrata pokušao da skrene pažnju Europskoj Komisiji na nedostatak sigurnosnih minimuma koji bi morali biti implementirani u plan racionalizacije. ATCEUC je također zahtjevao da se planovi za budućnost postave prema realističnoj slici zračnog prometa u Europi, uzimajući u obzir, između ostalog i ekonomsku krizu. Nakon što je generalni štrajk prvobitno bio najavljen u Oktobru 2013. godine, ATCEUC je od Europske Komisije dobio uvjerenje da su konačno spremni na razgovore o stavu struke po ovom pitanju, zbog čega je Oktobarski štrajk odgođen. Nažalost, pregovori nisu urodili plodom. U planu liberalizacije Europske Komisije i dalje nedostaju pravi sigurnosni ciljevi, a navedeni ciljevi ekonomičnosti su u potpunosti nerealni.

Ovakav izgled planova Europske Komisije će ugroziti sigurnost zračnog prometa, što će se odraziti i na Bosnu i Hercegovinu, njen zračni promet, kao i kontrolore letenja te stoga i mi izražavamo našu zabrinutost i ne možemo nijemo posmatrati ovaj proces.

Udruženje i Sindikat kontrolora letenja u Bosni i Hercegovini u saopćenju za javnost skreću pažnju na trenutnu situaciju kada je u pitanju kontrola letenja u BiH.

"Projekat preuzimanja kontrole zračnog prometa nad BiH, kao što je poznato, se godinama odlaže. Iako su napokon učinjeni konkretni koraci ka prvoj fazi – tranziciji, uposlenici entitetskih direkcija (FEDCAD i RSCAD) su od 1.1.2014.godine, preuzeti od strane Državne agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), i dalje postoje mnogi neriješeni  problemi. Imenovanje direktora Agencije, čini se, neće biti završeno prije novih općih izbora u oktobru 2014", ističe se u saopćenju.

Napominju da je jedan od trenutno gorećih problema degradacija kolega kontrolora letenja, a koji posjeduju ovlaštenja za obavljanje poslova kontrole letenja, u smislu njihovog razvrstavanja na poslove koji nisu "kontrolorski". Također, neadekvatna sistematizacija radnih mjesta BHANSA-e kontrolore letenja ostavlja po strani iako su za njihovo školovanje izdvojena značajna finansijska sredstva,  posebno u momentu kada njihovo znanje i stručnost mogu biti presudni za adekvatno preuzimanje kontrole zračnog prostora iz ruku naših susjeda.

"Posebno zabrinjava slučaj kontrolora letenja kojoj uopće nije ponuđen novi ugovor o radu u Agenciji (BHANSA) te je, ustvari, kolegica ostala bez posla. Stiče se dojam da su kontrolori letenja prepušteni sami sebi, bez institucionalne brige za njihove egzistencijalne probleme i stvarne potrebe. Ne treba govoriti o tome kakvog uticaja i traga to može ostaviti na adekvatno i sigurno odvijanje zračnog prometa iznad Bosne i Hercegovine", navode iz Udruženja i Sindikata kontrolora letenja u Bosni i Hercegovini.

Ističu i da nova generacija odškolovanih oblasnih kontrolora letenja još uvijek čeka na početak operativnog rada, tj. na „frekvenciji„ ,a bez jasnih garancija kada će se to zaista i desiti. Rokovi su ponovo pomjereni, od predviđene sredine marta za kraj oktobra 2014 godine.

Tehnički aspekt preuzimanja kontrole letenja iznad BiH također ima svoje nedostatke i nije u potpunosti završen.

Iz Udruženja ovim putem apeluju na sve relevantne institucije, da što hitnije iznađu rješenje za gore navedene probleme a "oštećene" kontrolore letenja vrate na radna mesta za koje su se uspješno školovali.

Udruženje i Sindikat kontrolora letenja pozdravljaju sve napore Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine da se ovaj projekat što prije uspješno privede kraju.

Ističu da Udruženje i Sindikat stoje na raspolaganju za sve vrste saradnje, kako bi zajedničkim naporima napokon preuzeli kompletan zračni prostor Bosne i Hercegovine u svoje ruke.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti