Fabrika u Žepču: Kinezi koji su kupili Grammer planiraju nove investicije u BiH

18.02.2020. 12:08 / Izvor: Akta.ba
Fabrika u Žepču: Kinezi koji su kupili Grammer planiraju nove investicije u BiH

Bave se proizvodnjom unutrašnjih dijelova za automobile, a specijalizirani su za izradu kožnih naslona za glavu i ruke.

Kineska firma Ningbo Jifeng postala je prije dvije godine većinski vlasnik njemačkog proizvođača automobilskih dijelova Grammer i to nakon što su dioničari pristali da prodaju svoje dionice, uključujući i bh. porodicu Hastor.

Nakon kupovine Kinezi su postali vlasnici 84,23 posto dionica njemačkog giganta koji ima više od 13.000 uposlenika, a djeluje u 19 zemalja širom svijeta. Jedna od njih je i Bosna i Hercegovina.

Naime, u Žepču posluje fabrika Jifeng Automotive Interior BH d.o.o. čiji je vlasnik Jifeng Automotive Interior GmbH Njemačka. Bave se proizvodnjom unutrašnjih dijelova za automobile, a specijalizirani su za izradu kožnih naslona za glavu i ruke.

Svi ovi proizvodi se montiraju u Češkoj gdje je najveća proizvodna lokacija Jifeng-a, koja isporučuje direktno svim njihovim kupcima.

Dvije godine nakon poslovanja na bh. tržištu, Arnes Hubljar, direktor firme Jifeng Automotive Interior BH u razgovoru za portal Akta.ba kaže da su zadovoljni postignutim.

"Mi smo relativno novi na tržištu Europe, te smo u zadnjih pet godina prošli komplikovan i zahtjevan proces osvajanja tržišta i projekata, postavljanja i stabilizacije proizvodnih procesa. Taj proces smo prošli i mi u BiH. Pošto je sve izvedeno i urađeno kako je planirano, ostvarili smo zacrtane rezultate", navodi on.

Kao dio kineske grupacije koja se bavi proizvodnjom dijelova za automobilsku industriju, sarađuju sa nekim od najvećih svjetskih proizvođača. Neki od njih su VW, Audi, BMW, Škodu, Land Rover, Porsche, dok u BiH trenutno surađuju s Prevent Grupacijom.

Trenutna lokacija nalazi proizvodnje nalazi se između Općina Žepče i Maglaj, u mjestu Brankovići. Prostorni kapaciteti koje imamo pokrivaju trenutne potrebe.

"U planu imamo proširenje sa startom novih projekata početkom 2021. godine, uz proširenje kapaciteta proizvodnje doći će nove investicije i otvaranje novih radnih mjesta. Za proširenje i plan koji imamo za naredne 4 godine trenutno smo u potrazi za novom lokacijom i proizvodnom halom", ističe Hubljar.

Napominje da su ispunili prošlogodišnju najavu za potrebu od 100 radnika i zaposlili planirani broj ljudi. Trenutno imaju 145 radnika, uključujući proizvodni pogon i popratne službe 

Iako planiraju da tako nastave i tokom 2020. i početkom 2021. godine, direktor ove kompanije napominje da kao i sve ostale firme imaju iste izazove.

"Educirana radna snaga je nešto što nije trenutno lako naći zbog odlaska ljudi vani. Početni broj inženjera i stručnjaka sa znanjem u industriji šivanja kao i u industriji automotiva koji nam je bio potreban smo uspjeli zaposliti. Za sva sljedeća zapošljavanja svakako već vidimo da ćemo imati probleme, ali se borimo na način da razvijamo i educiramo svoje interne resurse i pripremamo ih za nove buduće pozicije", naglašava on.

Govoreći o tehnonološkim promjena u automobilskoj industriji, kaže kako ona trenutno doživljava revoluciju. Ulazi se u eru električnih vozila i bit će velikih promjena. Iako su uključeni u interijer, koji za sada nema velikih najava i promjena, Hubljar kaže kako svakako prate trendove i zahtjeve tržišta.

Inače, nakon preuzimanja Grammera u medijima se pisalo da kineska grupacija ima ozbiljne namjere u Evropi kada je riječ o automobilskoj industriji. 

"Kupovinom Grammera naša majka firma iz Kine je napravila veliki korak u segmentu proizvodnje autodijelova za interijer u Evropi. Na bosanskohercegovačkom tržištu je za sada samo Društvo Jifeng Automotive Interior BH d.o.o. zastupljeno", zaključuje Hubljar, ne okrivajući hoće li odlučiti proširiti i Grammerovu proizvodnju na područje BiH.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti