Vijesti

Nove mjere štednje: Reklama postala luksuz za većinu firmi

17.03.2010. 16:53 / Izvor: eKapija.ba

Biti prepoznatljiv jedna je od osnovnih deviza uspjeha u poslovnom svijetu. Bilboradi, TV reklame, radio jinglovi, print reklame, city light, wallscape, samo su neki od načina kojima se kompanije služe kako bi se nametnuli javnosti i privukli potencijalne korisnike. No, početkom globalne ekonomske krize kompanije su se odlučile rezati troškove, a pri tom jedna od većih stavki bila je i budžet za oglašavanje, tvrdi Igor Kraišnik, direktor korporativnih komunikacija u agenciji City Management Group.

On navodi da je jedini sektor koji je u porastu oglašavanje putem Interneta, te vjeruje da su mjere štednje u ovoj oblasti samo privremene. Ovu "pauzu", prema njegovim riječima, mogu priuštiti velike kompanije koje upravljaju poznatim robnim markama, s obzirom da su stvorile ogromnu percepciju postojanosti i prepoznatljivosti, a time i vjerne potrošače.

"Neki proizvođaći odlučili su rezati troškove u dijelu oglašavanja i pokušavaju zadržati prisutnost i percepciju putem investiranja u vlastite događaje ili su odlučili zadržati svoje promotivne investicije kroz različita sponzorstva pa su na taj način vidljivi. Na neki način, kriza je na koljena dovela i mnoge izdavače. Neke publikacije više ne postoje, a veći dio medija morao je sniziti cijene oglasnog prostora iza zatvorenih vrata. Ponekad i ne svojom željom", ističe Kraišnik za eKapija.ba.

On vjeruje da razvojem novih tehnologija možemo očekivati nove mogućnosti oglašavanja i novi mediji. "Sigurno je da će internetsko oglašavanje biti u porastu, a klasični jumbo plakati mogli bi zamjeniti u skorijoj budućnosti led ekrani. Na tržištu se lansiraju i 3d TV prijemnici, pa će se sigurno uskoro pojaviti i 3d reklame. U svakom slučaju, pred oglašivačkom industrijom slijedi novo tehnološko doba s kojim ćemo ući u treći milenijum", navodi on.

Zlatko Berbić, vlasnik marketinške agencije Coloseum iz Tuzle, priznaje da zainteresiranost firme za oglašavanje u javnom prostoru ne jenjava, ali da su budžeti za ovu namjenu u znatnoj mjeri smanjeni.

"Firme koje u sklopu svoje firme imaju marketing službu sada te poslove povjeravaju agencijama, a radnike iz toga sektora prebacuju u druge oblasti. Mogu istaći da su potraživanja još u porastu, ali je naplata i dalje upitna. Oglašavanje na lokalnom nivou također je otežano jer lokalne firme nemaju snage da se iznesu sa krizom", navodi Berbić za eKapija.ba.

Od brojnih načina oglašavanje koje nude ove firme, klijenti se obično odlučuju na kombinaciju tradiocionalnalnih medija kao što su radio ili televizija uz bilborad ili wallscape.

Milena Đekić, šef prodaje Metromedije, jedne of vodećih kuća u oblasti outdoor oglašavanja, ističe da je evidentan oprezniji pristup oglašivača u raspodjeli budžeta.

"Efekti i posljedice globalne ekonomske krize osjećaju se u svim granama pa tako i na tržistu marketinga i oglašavanja. Ipak, Metromedia spremno je dočekala 2010. godinu. Konstantno radimo na poboljšanju kvaliteta mreže, strategiji cijena, razvijanju partnerskih odnosa sa klijentima tako da eventualno rezanje budžeta neće uticati na nivo kvaliteta usluga koje pružamo", pojašnjava ona .

Također naglašava da je izvjestan broj klijenata koji su prepoznali priliku da sada rade na jačanju svojih brendova na tržistu svjesni da bez komunikacije sa potrošačima nema ni prodaje.

N.V.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti