Sa poskupljenjem polaganja vozačkih ispita smanjuje se broj autoškola?

18.01.2018. 14:17 / Izvor: Akta.ba

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH provodi završne aktivnosti na donošenju Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače.

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH provodi završne aktivnosti na donošenju Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače, čime će se utvrditi broj časova koji je potreban za sticanje vozačke dozvole, čije bi stupanje na snagu trebalo da bude do kraja januara.

Stupanjem na snagu ovih odluka, uspostavit će se osnov za utvrđivanje minimalne vrijednosti nastavnog časa za oblast osposobljavanja kandidata za vozače. To znači da će autoškola moći utvrditi cijene koje ne mogu biti niže od propisanih minimalnih vrijednosti, a sve u cilju zaštite procesa osposobljavanja kandidata i poboljšanja procesa obuke a time i veće sigurnosti svih učesnika u saobraćaju.

Ono čega se budući vozači pribojavaju jeste da će ovim Pravilnikom doći do drastične promjene cijena. Međutim, to se najviše odnosi na one autoškole koje su do sada išle ispod minimalne cijene po času. Postoji mogućnost da zbog povećanja cijena pojedine autoškole neće moći odgovoriti zahtjevima, pa će se morati ugasiti.

Čustić Namik, ispred Autoškole LifeLine iz Sarajeva za Akta.ba je kazao da ovaj pravilnik donosi samo prednosti kada je kvalitet obuka i stvaranje sigurnih vozača u pitanju. Da će doći do drastične promjene u cijenama, Čustić kaže da je to individualno za svaku autoškolu.

"Povećanje cijena će biti individualno, zavisno od toga kolike su cijene obuka do sada bile u određenim autoškolama. U našoj školi cijena iz obuke upravljanja je 20 KM a iz teoretskog dijela 5 KM, ako se, kako je Pravilnikom predviđeno, usvoji fond od 40 nastavnih časova, onda će kod nas obuka poskupiti samo 100KM. Jasno je da će u određenim školama koje imaju niže cijene doći do većeg povećanja", rekao je Čustić.

Povećanje cijena vozačkih ispita prvenstveno je tražila  Asocijacija autoškola BiH u namjeri da zaštite najnižu cijenu jednog časa kao osnove za oporezivanje. Cijena po satu, smatraju oni, treba iznositi od 25 do 30 KM, što bi jasno dovelo do poskupljenja vozačkog ispita u nekim školama i do 400 KM.

Trenutno je slobodno formiranje cijena na tržištu, pa zbog slabe kontrole autoškola koje ne plaćaju porez, cijene jednog časa se kreću od 15 pa čak i 10 KM po času.

"Cijena od 20 KM treba da se zaštititi kako bi škole koje uspješno rade mogle da se zaštite od nelojalne konkurencije. Za nas se ništa bitno neće promjeniti jer smo mi i do sada imali ovu cijenu nastavnog časa, vjerujemo da Ministarstvo ovakav korak radi iz razloga kvalitetnije obuke jer smo mišljenja da jedna autoškola koja nastavni čas nudi po manjoj cijeni  mora da trpi velike namete, od cijena goriva, amortizacije i drugog", kaže Čustić.

Čustić pojašnjava da bi obuka sigurno bila kvalitetnija a instruktori zadovoljniji ako bi se zaštitila cijena časa, a fond nastavnih sati povećao na 40. Ovim bi i nstruktori bili zadovljni svojim primanjima i samim tim imali veću volju za rad, a kandidati bi spremniji izlazili na ispit.

"Dosadašnjih 35 časova je jako malo s obzirom na materiju koja se mora obraditi, a većinom kada se ponude dodatni časovi kandidati misle da je to u interesu autoškole te se često odlučuju na izlazak na polaganje i ako nisu spremni i to u 99 posto slučajeva nema dobar rezultat na ispitu", kaže Čustić.

Sadašnjim Pravilnikom je propisano da teoretski dio traje 28 nastavnih časova a 35 časova je namijenjeno za praktičnu nastavu vožnje, pored toga postoje i dodatni troškovi  za koje kandidati trebaju izdvojiti novac, kao što su edukacija iz poznavanja Prve Pomoći, izlazak na polaganje ispita i drugi.

Slično je pokušano krajem 2015. godine gdje je Ministarstvo za obrazovanje, nauke i mlade Kantona Sarajevo podnijelo na mišljenje Konkurencijskom Vijeću o mogućnosti propisivanja minimalne cijene za osposobljavanje za vozače motornih vozila koje bi se auto škole bile dužne pridržavati.

Naime, kako je navedeno u tadašnjem Zahtjevu, a na osnovu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u Bosni i Hercegovini, Ministarstvo komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine je u 2012. godini, usvojilo Pravilnik o osposobljavanju za vozača motornih vozila i Pravilnik o načinu i ustovima organizovanja ispita za vozača motornih vozila čijom primjenom prestaje važiti Pravilnik o osposobljavanju vozača motornih vozila iz 2007. godine.

Pravilnikom iz 2007. godine bila je propisana minimalna cijena osposobljavanja za vozača motornih vozila, dok Pravilnici iz 2012. godine, ne propisuju cijenu već daju mogućnost autoškolama da same formiraju istu Koristeći ovu mogućnost, autoškole u ugovoru o osposobljavanju i cjenovniku navode nerealne cijene osposobljavanja što se odražava na kvalitet pružanja usluga autoškola.

Koliko je autoškola bitna karika u lancu sigurnosti u saobraćaju govore i istraživanja po kojima se najrizičniji učesnici u prometu mladi od 18 do 25 godina života.

Konkurencijsko vijeće nije dopustilo propisivanje minimalne cijene za polaganje ispita za osposobljavanje za vozače motornih vozila, zbog mogućnosti slobodnog regulisanja cijena na tržištu.

Slobodnim regulisanjem cijena na tržištu u punoj mjeri se upravo ostvaruje konkurencija na tržištu, tako i između autoškola, s tim i krajnji cilj zaštite konkurencije koji bi trebao biti snižavanje cijena za korisnike.

I.M.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti