Turistički sektor BiH sve više prepoznaje značaj inovacija

08.11.2018. 15:10 / Izvor: Akta.ba
Turistički sektor BiH sve više prepoznaje značaj inovacija

O inovacijama u turizmu i startup kulturi govorilo se u okviru drugog tematskog panela koji je održan na Tourism Networking Forumu 2018.

O inovacijama u turizmu i startup kulturi govorilo se u okviru drugog tematskog panela koji je održan na Tourism Networking Forumu 2018. Panelisti su bili domaći uspješni poduzetnici koji kvalitetno kombiniraju tehnologije i marketing. Cilj panela bio je i da se skrene pažnja da inovacije nisu vezane samo za IT sektor. Otvorene su za sve sektore, a sve više se primjenjuju u turizmu.

Goran Dodig iz Tehnološkog parka Intera Mostar kazao je da je inovacija zapravo sve ono što doprinosi nekoj novoj vrijednosti ali i smanjenju troškova, što je prvenstveno bitno za preduzeća, i da ona nije predodređena samo za jedan sektor.

"Inovacijom dajete kupcu neke nove sadržaje, smanjujete svoje troškove, a pri tome ste angažovali neku lokalnu kompaniju koja vam je pomogla u stvaranju određenog sadržaja. Tržište se razvija i vi ako želite razvijati svoje poslovanje, te trendove morate pratiti. Morate se prilagoditi i prihvatiti novitete jer samo tako ćete imati uspjeh, inovacije tome i služe", kazao je Dodig.

Enis Avdić, izvršni direktor Sarajevo Navigatora kazao je da njihov projekt Destination Sarajevo krenuo baš kao mali startup prije 12 godina. Danas Sarajevo Destination i Travel portal predstavlja zvanični promotivni kanal Sarajeva kao jedinstvene turističke destinacije bogatog kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa. Nude informacije o onome što se dešava u i oko Sarajeva, o hotelima, atrakcijama, događajima i drugim sadržajima destinacije Sarajevo, te pomaže planiranje putovanja u Sarajevo.

"Mnogo je primjera kako su neke inovacije u posljednjoj dekadi značajno promijenile razmišljanje i ponašanje turista. Mi smo to prepoznali i koristili smo sve alate kako bi našu ponudu i sadržaj obogatili. Ono što smo kroz naš rad prepoznali jeste da je neophodno komunicirati, kanali komunikacije trebaju biti uvezani. Digitalna komunikacija je jako bitna jer digitalizacija je sveprisutna i mi joj se moramo prilagoditi. Komunikacija će vam donijeti prave i pravovremene podatke a time i zadovoljne korisnike, a vama dobar profit", kazao je Avdić.

Avidić kaže da oni kao agenecija moraju raspolagati raznim informacijama, jer su oni jedan koordinator i poveznik između određene institucije, događaja ili tome slično sa onima koji su zapravo potencijalni korisnici određene usluge, a za sve to je potrebno dodatno ulaganje prvenstveno kroz inovativne sadržaje. Dodaje da to nije ništa novo, sve to već negdje postoji i primjenjuje se samo ga treba preuzeti.

Admir Dizdar iz agencije Sighter Travel kazao je da za uspjeh treba znati ko nam je publika da bi mogli djelovati ka našem cilju, a koji prije svega moramo jasno definirati svakako će nam u razvoju pomoći i primjena novih tehnologija i inovacija.

Tarik Hamzić iz JP Sarajevo kazao je da su njima inovacije donijele jedan potpuno novi način poslovanja i omogućile su im da neke destinacije kao što je Vijećnica, Trebević ili sarajevska Žičara budu prezentirane na jedan potpuno novi i moderan način, što im je dovelo nove turiste i posjetitelje.

Panelisti su se složili da su se navike i zahtjevi turista dosta promijenili posljednjih godina. Tome je najviše doprinio razvoj internet tehnologija koje određene sadržaje sada čine širokodostupnim i pristupačnim. Ono što je bitno za prilagodbu tom novom vremenu a sve u cilju ostvarenja dobiti i promocije turističkih kapaciteta i sadržaja, kazali su da je to inoviranje u način poslovanja. Uvođenjem novih tehnologija stvaraju se novi putevi uspješnog poslovnog razvoja.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti