Poddionica Počitelj-Zvirovići: Gradi se najzahtjevniji objekat na cijelom Koridoru 5C
Poddionica Počitelj – Zvirovići dio je dionice Počitelj – Bijača i ukupna dužina ove poddionice je 11,07 kilometra, u toku su aktivni radovi na ovom dijelu..
Poddionica Počitelj – Zvirovići dio je dionice Počitelj – Bijača i ukupna dužina ove poddionice je 11,07 kilometra, u toku su aktivni radovi na ovom dijelu..
Poddionica je podijeljena na dva lota, LOT 1 uključuje dio od završetka poddionce Buna – Počitelj do mosta Počitelj (L=1.200 m), tri vijadukta ukupne dužine 250 m, i otvorena trasa od mosta Počitelj do poddionice Međugorje – Bijača.
LOT 2 je Most Počitelj dužine 980 m jedan je od najzahtjevnijih objekata na cijelom Koridoru 5C.
Most Počitelj je kontinurani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje. Stubovi mosta su visoki 92,97,92,91,88 i 66 m. Glavni projektant je IPSA institut d.o.o. Sarajevo.
Most Počitelj premoštava magistralnu cestu M-17, rijeku Neretvu i željezničku prugu Sarajevo – Ploče, a nalazi se nedaleko od povijesnog naselja Počitelj po kojem je i dobio ime. S duljinom od 945 m i visinom od preko 100 m, most Počitelj je uz tunel Prenj jedan od najzahtjevniji objekata na Koridoru Vc.
Most je projektiran je kao kontinuirani prednapeti gredni most s glavnim rasponom od 147 m, promjenjivog poprečnog presjeka i jedinstvenom konstrukcijom za oba kolovoza, te stupovima monolitno povezanim s rasponskom konstrukcijom koja se izvodi slobodno konzolnom gradnjom.
Na samom kraju mosta Počitelj (LOT 2) počinje Sekcija 2. Od stacionaže 4+404 do 5+250 odnosno do pred sami ulazak u tunel Počitelj treba da se izgrade visoki zasjeci do 60m visine, dva mosta M2 ( Ld=110,5m Ll=157,5m) i M3 ( Ld=42m i Ll=69m) kao i armirani nasipi.
Radi ulaska u tunel Počitelj u nastavku trase od stacionaže km 4+650.00 vrši se razdvajanje kolovoza, gdje se vode odvojene osovine desnog i lijevog kolovoza sve do ponovnog spajanja osovina nakon mosta M4 do stacionaže 6+850.00. Od ove stacionaže trasa se ponovo vodi po centralnoj osovini sve do kraja dionice s tim da se na kraju razdjelni pojas sa 3 m proširuje na 4 m kako bi se izvršilo uklapanje u narednu dionicu autoceste. Dužina lijeve cijevi tunela Počitelj je 1192 m, a desne je 1163 m.
Poslije tunela na stacionaži od km 6+550 do km 6+675 gradi se Most 4 (Ld=100m, Ll=122m). Do kraja poddionice izgrađeni su visoki nasipi, zasjeci i podputnjak Orlovača na stacionaži km 10+963.
Izvođač radova na LOT-u 1 je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), a vrijednost ugovora iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a, dok je izvođač radova na izgradnji mosta Počitelj (LOT 2) konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889,53 eura bez PDV-a.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo
ul. Put života bb 71000 Novo Sarajevo -
JP Autoceste F BIH, d.o.o. Mostar
ul. Adema Buća 20 88000 Mostar -
SINOHYDRO Corporation Limited Predstavništvo Beograd
Bulevar Vojvode Mišića 15 A 11000 Beograd -
CSCEC Beijing
China Construction Fortune International Center, Building 3, Courtyard 5, Anding Road, Chaoyang District 100029 Peking -
AZVIRT LIMITED LIABILITY COMPANY-PODRUŽNICA SARAJEVO
MARŠALA TITA 11 71000 Sarajevo -
PowerChina RoadBridge Group Co. Ltd
16-18F Block B Haifu Guoji 22 Chegongzhuang 100048 Singapur