GMS istraživanje bijele tehnike u BiH: Gorenje zadržalo 1. Indesit napredovao na 3. tržišnu poziciju
GMS d.o.o. je u periodu od 01. do 20. oktobra tekuće godine proveo istraživanje tržišta bijele tehnike i brendova koji nastupaju u BiH.
Slijedom gore navedenog za ovo istraživanje GMS je poslao upit 20 značajnim distributerima/prodavacima tržišta bijele tehnike u Bosni i Hercegovini.
Istraživanja je provedeno metodom face to face na osnovu upitnika koji je sadržavao pitanja koja se odnose na ličnu procjenu prodavača - distributera bijele tehnike. Pitanja su se doticala investiranju u izgradnji brenda, njegovoj ekonomičnosti, garanciji, dizajnu. Te jednom od glavnih kompetentnih vrijednosti, a to je kome BH kupac poklanja svoje povjerenje kada su u pitanju brandovi bijele tehnike koji su etablirani na BH tržištu.
Ponuđeni brendovi na koje su ispitanici mogli dati odgovor su: Gorenje, Beko, LG, Indesit, Bira, Samsung, Bosch, Ariston, Zanussi, Elektrolux, Nešto drugo.
Na osnovu analize odgovora 13 distributera/prodavača i dobijenih rezultata saznali smo da najveću zastupljenost na tržištu bijele tehnike ima Gorenje, drugo mjesto zauzima Beko i treće mjesto Indesit.
Razlog za najveću zastupljenost spomenutih brendova su servisna usluga, historijska prepoznatljivost brenda, garantni rok i kvalitet.
- Prva tri mjesta tržišne zastupljenosti brendova bijele tehnike zauzimaju GORENJE,BEKO I INDESIT.
Pozicija |
Zastupljenost brendova bijele tehnike |
1. |
Gorenje |
2. |
Beko |
3. |
Indesit |
Usporedba rezultata iz 2008/2009 godine dobijenih putem metoda cati i rezultata iz 2011 putem metode face to face sa distributerima/prodavačima tržišta bijele tehnike.
Istraživanje 2009 godine provedeno je CATI metodom kada smo građane pitali aparate kojeg proizvođača posjeduju u svom kućanstvu. U 2011. godini upitali smo distributere koje brendove najbolje i najviše prodaju. Usporedba rezultata:
Prema rezultatima istraživanja, Gorenje ima najveću tržišnu zastupljenost u BiH a posljedica sigurnog vodećeg prvog mjesta godinama je dugogodišnja tradicija i navika bh kupca. Drugu poziciju zauzima brend Beko.
Ono što plijeni pažnju jeste italijanski proizvodjač bijele tehnike Indesit koji je u periodu dvije godine progresivno proširio tržišnu zastupljenost u Bosne i Hercegovine te sa 9. prešao na 3.poziciju.Jedan od glavnih razloga za ovako dobru poziciju brenda jeste ekonomičnost proizvoda iz širokog asortimana te napredna tehnologija
Tabelarni pregled zastupljenosti brendova bijele tehnike u Evropi i Bosni i Hercegovini:
Poredak zastupljenosti bijele tehnike za Evropu 2007. i BiH 2008/2009 rezultati istraživanja tržišta bijele tehnike u BiH, dobijeni su Desk research i CATI metodom
- Najeekonomičniji brendovi bijele tehnike su INDESIT, BEKO I GORENJE
- Tendeciju rasta tržišnog učešća bilježi INDESIT zatim BEKO I LG
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
GMS d.o.o. Sarajevo
ulica Branilaca Šipa br. 10 71000 Sarajevo -
OMEGA d.o.o. Živinice
II Krajiške 23 75270 Živinice -
KIM TEC d.o.o. Vitez
Poslovni centar 96-2 72250 Vitez -
Bira d.d. Bihać
Jablanska bb. 77000 Bihać -
STANIĆ-TRADE d.o.o. Sarajevo
ul. Boce br. 9 71240 Hadžići -
Gorenje Commerce d.o.o. Sarajevo
ul. Kamenolom broj 11 Blažuj 71210 Ilidža