Ideje sarajevskih studenata našle put do proizvođača: Nijemci žele unovčiti stolicu bez naslona

08.02.2011. 16:14 / Izvor: eKapija.ba
Ideje sarajevskih studenata našle put do proizvođača: Nijemci žele unovčiti stolicu bez naslona

Nastup studenata sarajevske Akademije likovne umjetnosti na prestižnom sajmu namještaja IMM Cologne u Njemačkoj izazvao je veliku medijsku pažnju, a odmah nakon izlaganja uslijedile su i konkretne poslovne ponude. Jedna njemačka firma koja se bavi opremanjem enterijera i preprodajom i distribucijom proizvoda zainteresovana je da u svoju ponudu uključi i tabure Pumpkin, proizvod studentice Narde Nikšić.

"Za sada smo u pregovorima da li će se proizvodit u Njemačkoj ili u Bosni, jer su bili jako zadovoljni izradom prototipa, koji je rađen u jednoj našoj firmi. To bi meni lično bila velika satisfakcija, da sam svojim proizvodom doprinijela izvozu", istakla je Nikšić za portal eKapija.

Ona se na sajmu predstavila sa dizajnom koji istražuje pitanja vrijednosti prostora koji nas okružuje. Tabure Pumpkin, za koji su njemački proizvođači pokazali interes, u nekoliko poteza pretvara se u futon za spavanje, jastuk i jorgan.

"Projektni zadatak je nosio radni naziv "stolica bez naslona". Moja ideja je nastala iz potrebe za dodatnom posteljinom i krevetom u trenucima kada imamo goste. Posebno je koristan mladim ljudima, studentima bez stalne adrese, kao i u dječijim sobama", naglašava Nikšić.

Podsjećamo, trineast studenata Likovne akademije, odsjeka za produkt dizajn nastupili su na sajmu i to na takmičenju dizajnera "IMM D3 Design Talents – D3 Competition". Njihov projekat nazvan ProizvodPlus ušao je u uži izbor od 27 radova, od ukupno 500 pristiglih univerzitetskih dizajnerskih projekata.

Riječ je o radovima koji su rađeni u okviru predmeta Industrijski dizajn kojeg vode profesor Salih Teskeredžić i asistentica Jasna Mujkić, od kojih je i potekla inicijativa za prijavu na sajam IMM Cologne.

"Prezadovoljna sam prvenstveno nastupom našeg projekta. Ocijenila bih ga sa više nego uspješan. Po reakcijama posjetitelja sajma se to jasno moglo vidjeti, jer je naš štand bio jedan od najposjećenijih. Mislim da je sjajna strategija za predstavljanje bila to da smo svi bili vođeni jednom idejom, a da smo predstavili potpuno drugačije proizvode. Tako da smo mogli predstaviti naš odsjek odnosno Akademiju, ali i pojedinca", ističe ona pričajuči o utiscima sa sajma.

Nikšić poručuje da se iza naziva ProizvodaPlus zapravo krije promišljanje o predmetima koji nas okružuju, i pričama koje proizvodi nose sa sobom. Vodili su se idejom da proizvod koji se jednom nađe na tržištu, mora sa sobom nositi određenu vrijednost.

"Neki su bili vođeni idejom prostora kao vrijednosti, i traženja alternativnih rješenja za pretrpanost predmetima u stanovima. Ideje smo tražili i u nedovršenom dizajnu, omogućivši korisniku da sam dovršava i modelira proizvod prema svojim afinitetima. Zatim ideja proizvoda kao igre, čija pravila osmišljava dizajner. I posljednje i najvažnije pitanje je pitanje dizajniranja oslobođenog dizajnerske taštine, gdje ideju vodi isključivo dobrobit, a ne profit", objašnjava ona.

Nakon prezentacije na ovom sajmu uslijedili su brojni pozivi za predstavljanje projekta na drugim svjetskim izložbama i festivalima. Studenti su složni da interesovanje organizatora sajmova i proizvođača predstavlja veliko priznanje za industriju namještaja i produkt dizajn koji dolazi iz Bosne i Hercegovine.

N. Voloder

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti