Kreativne industrije izvozni potencijal

15.02.2016. 11:37 / Piše: Vesna Beganović za Akta.ba
Kreativne industrije izvozni potencijal

Još samo da  u našoj zemlji shvatimo da i mi imamo blago koje treba obusiti, organizirati, promovirati i prodavati, a pri tome stovoriti značajan broj novih radnih mjesta i rast BDP-a.

Dosta se govori o turizmu kao izvoznom potencijalu Bosne i Hercegovine. Znamo da su nam film, kultura i sport vodeće promotivne kategorije koje, bez značajnijih ulaganja države,  godinama "odrađuju" besplatnu promociju. Još nigdje nisam čula da se govori o vrijednostima kreativne industrije kod nas.

Kreativna industrija u BiH predstavlja ozbiljan potencijal kao izvozni proizvod direktno, a indirektno, kao proizvodi i usluge koje su pomogle drugima da izvezu svoj proizvod i uslugu van granica Bosne i Hercegovine. Da li znamo da kreativna industrija igra vrlo važnu ulogu u privredi EU. Čini 4,5 BDP-a Europske unije sa 4% radnih mjesta ili 8,5 miliona zaposlenih. Europa je vodeća u svijetu po izvozu proizvoda kreativne industrije.

A i mi smo u Europi i kreativni smo. Trebali bi ulagati u potencijal koji leži u sektoru kreativne industrije, koje vrlo brzo može generirati nova radna mjesta. Direktno animira i zapošljava veliki broj kreativaca: od dizajna, video produkcije, filma, digitalizacije književnih djela, arhitekture, kulturne baštine, muzike, animiranog filma, video igrica, TV programa, audio vizualnih djela, promocija, internet distribucije, filmskih festivala, umrežavanja kinematografa i sl..

Europa ima mjere za usavršavanje filmske pismenosti i razvoja publike, razvijen pristup fizičkim tržištima za europske audio-vizualne profesionalce, internetske alate namijenjene audio-vizuelnim profesionalcima, zajedničke europske promotivne aktivnosti.

Hrvatska je u suradnji sa Ekonomskim fakultetom i HURA-a (Hrvatskom udrugom reklamnih agencija) izradila studiju o tome šta njihova kreativna industrija znači za državu kao izvozni proizvod. Ozbiljno se bave razvojem kreativnosti, s dosta naše podrške kroz autore koje smo im izvezli.

Postoji Program Kreativna Europa 2014-2020, za podršku europskom audiovizualnom stvaralaštvu kao i ostalim kulturnim i kreativnim sektorima, a pomoću kojeg se tim sektorima omogućuje da povećaju svoj doprinos u zapošljavanju i rastu.

Još samo da u našoj zemlji shvatimo da i mi imamo blago koje treba obučiti, organizirati, promovirati i prodavati, a pri tome stvoriti značajan broj novih radnih mjesta i rast BDP-a.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna